När ska man börja köpa mammakläder ???
ja som rubriken lyder.....näsr ska man börja köpa mamma kläder, jag är i v7 nu bara, men undrar lite när det är dax. Vissa köper tidigt i gravidetetn andra väntar.
ja som rubriken lyder.....näsr ska man börja köpa mamma kläder, jag är i v7 nu bara, men undrar lite när det är dax. Vissa köper tidigt i gravidetetn andra väntar.
Jag har mina vanliga kläder har nu på måndag gått 18 fulla veckor. Kör endel på leggins eller på låga jeans som än så länge käns okej. Vissa har jag snoddar på. Men som sakt man köper då man känner att det behövs. Alla får ju olika mkt svullna magar och olika snabbt mage
Tja ja tycker att man ska börja köpa precis när man vill. Men tips är väl att magen ska börja ta form så du vet vilken stl på mammakläder du ska ha.
Nu denna graviditet fick ja börja använda mammakläder i v 8 tror ja d va (väntar dock tvillingar så d kanske inte e så konstigt
Me mina andra har d vart runt v 18.
Lycka till nu och God Jul!
Jag köpte mina första mammabyxor i v15, inte för att magen var så stor men det var skönt med byxor som inte klämde åt. Kan fortfarande ha dem och är nu i v 28.
Så, när det börjar kännas obekvämt med dina nuvarande byxor skulle jag säga att det var dags
när du behöver så klart! Första barnet hade jag inte mammakläder innan ca v 25 tror jag det va. denna gången hade jag mamma byxor i v 6!
Jag är i vecka 31 och har inte köpt några mammakläder. Jag känner inget behov att att köpa fula och dubbelt så dyra kläder som jag bara kan ha en kort tid. Det funkar utmärkt med leggings och långa koftor och linnen. Som vinterjacka använder jag min mans jacka.
Tur att det finns leggins nämen jag tänkte emra på att om man köper ett par sånna jeans byxer som är till för gravida, då kan man kanske ha dem under längre tid i graviditeten
men a jag vet inte. Ibland känns det kallt i leggins nu, mina gammla jeans sitter åt för mycket
får väl gå runt i leggins ett tag till kanske. Jag känner inte för att gå och köpa nya " vanliga " jeans som jag inte komemr kunna ha om kanske 1 eller 2 månader. A jag vet inte he he.
Finns inget bra svar på den frågan, när du känner att kläderna du har i vanliga fall inte är bekväma längre/du inte får plats längre.
Förra graviditeten köpte jag mammabyxor ganska tidigt trots att jag hade en ganska liten mage och den syntes inte förrän efter v 20 nångång. Men mina vanliga jeans var väldigt tajta och med hög midja så de blev obekväma ganska tidigt (v 14-15 kanske). Mammatröjor använde jag knappt alls, hade två tre stycken som jag använde när jag behövde klä upp mig lite, annars använde jag mina vanliga tröjor. Kör mest på enkla, svarta, tröjor från HM och tänkte att jag hellre köper nya sen än lägger pengar på mammatröjor som jag bara kommer använda en begränsad tid.
Till nyår (var då i v 32) köpte jag en vanlig klänning men som var skuren så den satt snyggt över magen ändå.
Kan rekommendera ett par sköna mjukisbyxor att använda hemma! Jag köpte ett par från HM med bred mudd som antingen kan vikas under magen eller dras upp över magen, jättesköna! De var även sköna första tiden efter förlossningen!
Värt att tänka på är att för många dröjer det innan man kommer i vanliga kläder efter förlossningen också så mammakläderna kan behövas ytterligare ett par veckor efter att bebisen är född.
Det är nog väldigt olika, beroende på när och hur mycket magen växer, men också på vilken klädstil du har. Jag köpte ex inga mammabyxor alls, det funkade bra med mina lågt skurna och vida jeans, de kunde jag ha under hela graviditeten. Vida tunikor är ju oxå något som funkar att ha länge. Gillar man det kan jag då tipsa om att köpa en bra mammatröja att ha under. Den syns ju visserligen inte, men vanliga tröjor blir väldigt korta när magen börjar sticka ut, och det blir kaaaallt! ;)