• Suzy QX

Jeopardy på blip FEL

Blir vansinnig på detta.

Det är nu tredje datorn som jag inte får det att fungera med trots att jag laddat hem både flash, java och shockwawe.

Spelar ingen roll vilket operativsystem det är heller. Ena har xp, andra vista och tredje har windows 7.

Syrran har samma problem hemma hos henne.

Säkerhetsystemet är satt på medium och även lagt till blip och tv4 i bortse från ang säkerhet.

Man blir ju galen.

Speciellt nu när jag ska göra iordning en dator som min mamma ska få till jul. Hon har inte många intressen, och bara Tradera och Jeopardy som favoriter på nätet.

Och sen går det helt enkelt inte få in.
    Vad gör man==???

• Svar på tråden Jeopardy på blip FEL
  • Suzy QX
    Joico skrev 2009-12-19 19:50:13 följande:
    Har du kollat hjälpen och följt allt som står?
    Jepp till punkt och pricka. Grymt irriterande. Börjar tro det är fel på deras nät.

Ska testa det hemma här med det mobila bredbandet för att se om den bärbara funkar med jeopardy där..

Konstigt fel isåfall..
  • Suzy QX

Nix det fungerade inte med det heller..

Kan inte förstå vad det är frågan om. Den hänger sig alltså precis när "skylten" JEOPARDY lysts upp. Precis när det är meningen den ska ladda avataren.

• Joico

Du skrev: problem jeopardy
    Svar: Problem med Shockwavespel.

Det spel du angett är ett Shockwavespel.

Jag har uppfattat det som att du har någon typ av problem med detta spel. Välj nedan ett av de alternativ som passar bäst in:

?Mitt spel bryts mitt i.
    ?Jag får något typ av felmeddelande när jag försöker spela.
    ?Spelet går segt!
    ?Jag har laddat ner en ny version av Shockwave men det fungerar inte

Du skrev: jeopardy
    Svar: Allmän information om Shockwavespel.

Du har ställt en fråga om ett Shockwavespel. Jag har inte exakt uppfattat vad du vill veta men välj ett alternativ nedan för att få mer information. Klicka på det alternativ som bäst passar in:

?Mitt spel bryts mitt i.
    ?Jag får något typ av felmeddelande när jag försöker spela.
    ?Allmänna problem
    ?Fel information angående inloggning

För er som använder Firefox: Spelen kan ibland frysa/hänga sig. Detta beror på ett fel i Shockwave-spelaren i just Firefox. Om spelet låser sig, starta om spelet, fungerar inte detta, starta om hela webbläsaren.

• Suzy QX

Jo jag har gått igenom den frågespalten med. Men har vanligt explorer.

Det här är alltså en splitterny laptop, endast öppnad av mig för att göra de första installationerna samt lägga in genvägar på skrivbordet och favoriter. Även sonens laptop köpt i somras fungerar inte heller med jeopardy. Och inte heller deras äldre stationära dator, som förövrigt funkade med det spelet tidigare..

Syrrans laptops fungerar inte heller. Alla hänger sig på exakt samma ställe.

"Ska" man eller ska man inte lägga in explorer 8. Själv trycker jag alltid på "fråga senare". Har för mig att den är krångligare och funkar sämre?

• Joico

Nej nej, jag tycker det funkar mycket bättre! Och förr eller senare blir du nog så illa tvungen att ha 8..

Svar på tråden Jeopardy på blip FEL