• sunshine82

Hur ska ni fira nyårsafton? Ni med bebisar/små barn

Hej allihopa

Hur ska ni fira nyår i år? Ni som har bebisar/mindre barn.

Vi har en son på snart 9 månader, vi vet inte riktigt vad vi ska hitta på, tror han kommer säkert bli rädd för alla raketer/smällare..

• Svar på tråden Hur ska ni fira nyårsafton? Ni med bebisar/små barn
  • April Mamma

Har en bebbe på 5 mån. Har inga planer än..

När storebror var liten,8 mån så sov han som en stock trots raketer o smällare..

• SilverEmma

Vi orkar inte med någon fest alls i år, har en dotter på 10 månader & väntar en till i mars. Tycker det är så många som draar & sliter i en och vi är redan trötta på det...så vi ska hyra ett gäng filmer, laga lite god mat & ha snacks hemma & låsa dörren! Ska bli underbart!

• Butterscotch

Vi firar hemma med några andra barnfamiljer - trerätters middag med vin och bubbel och allt som "hör till". Barnen får också tre rätter men en barnanpassad meny.

Inga av våra barn har blivit särskilt rädda för smällare och raketer, men ett tips är att köpa barnöronskydd så att det inte låter alldeles för mycket för små, känsliga öron.

• mammaNena

det svåra tyckte/tycker jag är att hitta fler som inte tänker ha världens supar kalas! men nu på senare år så ramlar det på fler och fler vänner som har små barn mia har Alltid älskat raketerna, redan när hon va 2 månader och såg de första så va hon helt tagen märktes liksom på henne att det va något hon gillade och inte tvärt om. nu tjatar hon långt fram i feb när vi ska kolla på raketer igen!

• April Mamma
    SilverEmma skrev 2009-12-19 15:51:30 följande:
    Vi orkar inte med någon fest alls i år, har en dotter på 10 månader & väntar en till i mars. Tycker det är så många som draar & sliter i en och vi är redan trötta på det...så vi ska hyra ett gäng filmer, laga lite god mat & ha snacks hemma & låsa dörren! Ska bli underbart!
    Gör ni helt rätt i. Jag var gravid förra nyår....vi var bara hemma o hade det mysigt!
  • SilverEmma

April Mamma skrev 2009-12-19 15:56:09 följande:

Gör ni helt rätt i. Jag var gravid förra nyår....vi var bara hemma o hade det mysigt!
    Var ungefär lika gravid förra nyår & då hade vi en brakfest...passade på liksom. Tyvärr spårade den ur & folk blev skitsura på varandra & det kom fler än vi planerat från början...så fest vill vi absolut inte ha på en nyår igen.

Har fått massor av inbjudningar till folk och vissa vill att vi ska ha det här hemma igen men vi har kommit överens om att skylla på mig...det är bra att ha en gravid i hushållet ibland. För vissa räcker det inte med att man bara inte känner för en fest.
  • korfu08

Vi får besök och firar hemma så skönt tycker jag. Vår dotter är bara tre år och bryr sig inte om nyår alls.

• söta sotnos

Jo vo ska ha hem min bror o hans sambo o deras barn 4 mån o min kompis o deras 2 barn 3 o 6 år o så har vi vår lilla prinsecssa 11 mån min sambos pojk 12 år hund o massa smällare!!!!!!!!!!!!!!
    Man böhöver ju inte sluta o ha kul fr att man skaffat barn?????!!!!
    Klart att man blir lugnare men vi ska äta 3 rätters o dricka bubbel=)
    O smälla !!!!!!!!!!!!!
    GOTT NYTT

• Shaun the sheep

Jag och min pojkvän ska äta mat och efterätt, förhoppningsvis somnar lillan (8 månader gammal)  som vanligt, men hon kommer garanterat vakna. När storebror var lika gammal som henne så vaknade han också, men han var inte ledsen eller så. Somnade om när det värsta lagt sig.

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Miss Cee

Har en 2-månaders.

Vi nattar honom vid 19 och sen lagar vi en god middag och äter i lugn och ro.
    Delar en flaska vin och kollar raketerna från vår balkong.

• goabarn77

Vi skulle firat hos vänner, med trerätters och bubbel och övrigt gott att dricka. Men nu är både maken och dottern magsjuka så det blir myskläder hemma istället. Önskar mig verkligen ett bra 2010 efter en månad med två magsjukor och en brand hemma hos oss. =(. Önskar alla ett härligt nytt år! Det ser jag fram emot. =)

• principisessan

vi var hos ett par vänner till oss och firade med trerätters och trevligt umgänge.
    våra barn är 10 månader och 2,5 år. Deras är 2,5 år och 4 månader.
    Barnen känade förrätt sen sprang de runt o lekte, var iväg en stund och smällde små raketer med de största barnen vilket var väldigt spännande och så fick de sova efter en stund medans vi vuxna satt och spelade sällskapsspel och firade in nyåret.

• La Lola

Vi firade med makens kompis samt en kompis till mig o hennes 3-årige son.
    Det var jättetrevligt!

Utanför sköts det raketer runt om men det reagerade inte Hedda på. Dock hade hon svårt att sova pga att hon hörde oss o att hon inte är van att ligga i sin säng o sova.

Nästa år vill jag dock gå på fest (utan barn).

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • EllinorA
    m u m i n skrev 2010-01-01 12:45:39 följande:
    vi var hos ett par vänner till oss och firade med trerätters och trevligt umgänge.våra barn är 10 månader och 2,5 år. Deras är 2,5 år och 4 månader. Barnen känade förrätt sen sprang de runt o lekte, var iväg en stund och smällde små raketer med de största barnen vilket var väldigt spännande och så fick de sova efter en stund medans vi vuxna satt och spelade sällskapsspel och firade in nyåret.
    hehe låter exakt som vårat nyårsfirande förutom att åldern på barnen inte stämmer :)
Svar på tråden Hur ska ni fira nyårsafton? Ni med bebisar/små barn