• Naty

weekend resa..Paris eller Rom?

Jag tänkte nämligen överasska min man då han fyller 30 år men en liten weekend resa. Men jag kan inte bestämma mej.. Paris eller Rom? eller har ni nåt annat tips? Vi ska nog åka i Januari. Vilket ställe är bäst, ni som har varit där? Tips.. någon?

• Svar på tråden weekend resa..Paris eller Rom?
  • mamma30

Jag har inte varit i Rom men däremot i Paris.
    Paris var en jättefin stad ,men jag tyckte ännu mer om Barcelona.
    Så mitt tips är utan tvekan Barcelona.
    Härligt klimat då vi åkte,fast det var iofs på våren.Maten var bra,mycket sevärdheter och framförallt shopping .
    Jag o min sambo var där en weekend.

Va det än blir,så ha en jättemysig semester

• Lalune2

Paris definitivt, trots att jag inte har varit i Rom!

Annars rekommenderar jag Dublin, kanonmysig stad!

• skrutthumlan2

Båda städerna är kanonmysiga, har dock inte varit i någon av dem på vintern...
    Dessutom finns det mkt att se i båda städerna!
    Men jag tror ändå att jag skulle välja Paris framför Rom, men det är en svår fråga!
    Vart är det billigast att åka?

• Naty

det skiljer inte så mycket i pris faktiskt. har kollat på resfeber.se på deras "paket". är ju svårt å få fram exakt pris så här långt före men man lär ju veta på ett ungefär nu när man ska börja spara.. haha :)

tack för tipsen...
    paris och rom verkar ju jätte roliga ställen... är ju så svårt och bestämma sej..

• yohanna

paris! mer underbar stad får man leta efter. rom är mer en sommar/vår stad.

• yohanna

Paris, iaf under vinterhalvåret.-

• Isanna

Rom är underbart! Har varit i båda städerna och Rom var så ljuvligt! Var i båda städena på våren/sommaren så jag har ingen erfarenhet av dom som höst/vinterstäder. Men av mina erfarenheter så väljer jag definitivt Rom över Paris om jag måste välja. Åk till den ena staden nu och till den andra sen nån gång, två härliga städer att besöka ju!

• Maj 2005

Båda städerna är underbara. Rom är nog lite varmare i Januari tror jag.

• mooogn

Skulle rekommendera Rom efs italiensk mat är godare och det italienska språket roligare att lyssna på *s*

• jajja

Rom absolut.
    God mat,underbart vin, finns massor att titta på,vädret brukar vara bättre.

• Sammet

Naty:
    Jag kan rekommendera bägge ställena varmt!
    Vi var på långweekend i Rom i mars när sambon fyllde 30 och i Paris i september när jag fyllde 30.
    De är båda underbara städer med mycket att uppleva.
    Jag kan rekommendera att inte boka in alltför mycket så att ni får tid att njuta av sånt som dyker upp. Eller sitta länge på café eller restaurang och bara vara!!!
    Lycka till och trevlig resa!

• konnichiwa

Paris helt klart! Det är min favvostad
    Men Rom är också jättefint. Det finns mycket att se på båda ställena: Rom har ju gott om historiska sevärdheter samt en massa shoppingmöjligheter. Missa inte Colosseum, Forum Romanum, Piazza Navona, Pantheon och Fontana di Trevi, samt Spanska Trappan, om du vill göra en "klassiker"-resa.
    Paris har sina kända landmärken som: Nôtre Dame, Sacré Coeur, Louvren, Pont Neuf, Triumfbågen, Eiffeltornet, samt också där gott om shoppingmöjligheter.
    Varför inte besöka utmärkta resesajten: www.virtualtourist.com, där kan du också ställa frågor i forumen ...

Och berätta nu - vilken stad blir det?

• bolbol

ROM,ROM,ROM jag älskar italien och rom!!!
    var där för flera år sedan och vill såååå gärna åka igen....
    ta chansen!!

fast jag håller med som någon sa, åk till båda...nu rom och vid nästa födeledag paris...om man har pengar vill säga...fast det kostar väl inte så mycket från sverige (bor utomlands så har inte så bra koll på priserna från sverige.härifrån där jag bor är det dyyyyrt) :(

ha en bra semester!

• Karpet

Jag älskar Barcelona, så jag hade hellre åkt dit. Paris har jag varit till 6-8 gånger och tycker att det är jättemysigt där också men Barcelona är helt oslagbart enligt min mening.

Svar på tråden weekend resa..Paris eller Rom?