Gokväll Midka och ni andra. Jag svarar på dina svar Midka och förhoppningsviss kanske du förstår lite vad som gick fel nånstans.
Det var i något inlägg i en diskussion du hade med Velour om iranier då du skrev något i stil med " och vem är det som ringert till en helt främande och stöttar? Jo en iranier..." just där och då var det så jag tolkade det. Tex hade Mandi stöttat jätte mycket även om det inte var hon som ringde. Jag uppfattar att du är en mycket stöttande person som hjälper andra det var bara att jag hakade upp mig på judt den formuleringen.... Sorry om jag tolkade det fel!
Jag kommer ihåg den diskussionen men just den dan så ville jag visa Velour att det finns iranier som ställer upp för varandra. Att det finns iranier som är godhjärtade och bara för att få upp ögonen på henne så tog jag henne själv som ett exempel. Ber om ursäkt att jag inte tog upp andra men just då ville jag bara få Velours uppmärksamhet. Jag är Mandi tacksam för allt hon ställde upp med den kvällen jag mådde dålig och det sa jag till henne flera gånger både samma kväll och dagarna efteråt så nej, jag är helt blind. Jag vet att jag inte har ett sunt förhållande till den kvinnliga befolkningen av landet jag bor i och det har sina skäl. Har tagit hand om det och förhoppningsviss kommer jag över det så småningom men det är också en av sakerna du nog aldrig kommer förstå. Om jag ska skriva riktigt grovt så kan jag till och med jämföra det med våldtäktsoffer.
Det är ju därför jag har skrivit som jag gör! Jag försöker på mitt sätt att fråga hur du kan dömma ut så många människor. Det är svårt att fråga i skrift för jag vill inte "kräva" svar som du kanske inte vill ge.
Det du har skrivit om din svärmor är att hon dömt ut dig för att du inte tillhör "rätt" grupp. Som jag uppfattat det har hon bestämt sig för att du är dålig för att du är född i fel grupp. Jag kan ha uppfattat fel. Du borde vara en superbra svärdotter som sköter om hennes barnbarn på ett toppensätt! Hon borde vara stolt över att ha dig som svördotter! Så för att svara på din fråga.... Nej, jag förstår inte skillnaden.
Då försöker jag en gång till då.
Araber/muslimer tvingar på perser Islam. Iran blir så småningom en shiamuslim land där man fryser ut alla andra religioner. Zoroaster tvingas fly till Indien och dom som bor kvar får betala böter och va livrädda dygnet runt. Det tog mig flera jäkla år för att få godkänd till ett iransk pass för man anser inte att jag är en iranier på grund av min religion. Förstår du vilken hat man får när man inte ens är välkommen in i sitt land pågrund av fel religion. Kom inte och säg att det är iranier som bestämmer där nere. Ja, det är jag väl medveten om men det är iranier vars förfäder blev tilltvingade till Islam och som nu flera decenier efter anser sig vara troende så kallade muslimer. Förstår du?
Genom det jag läst och skrivit. Varm, förstående, kärlesfull, klok men som inte kan se att det kanske finns en trevlig människa bland miljoner araber.
Om vi nu säger att du har rätt så bjuder jag på den enda trevliga araben som kanske råkar finnas. För att jag ska kunna hitta den trevliga människan anser jag ha chans lika med noll.