• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka

Vaddan detta?
    Har Isso och Sedek återupptagit sin flört....?
    När ska ni träffas? (Eller när träffades ni....)
    Vem ska flytta till vem?
    När får vi inbjudningarna till bröllopet?
    Ett fint Gotlandsbröllop kanske.... hos någon vi alla känner...? Jag och Velour kan planera möhippan... {#lang_emotions_djavulsk} Och S-mannen får planera svensexan.... Nej, det är nog inte så lyckat.... En riddtur på kameler långt, långt härifrån.... Kanske vi kan be Confli ordna med svennsexan...

Mandi och jha fixar middag med sånger och pinsamheter och Fiona är presentabel toastmastress...
    Juni? Kanske bättre med juli....

Jo, jo det blir nog bra detta!

Om tre år när ni bara tjatar på varandra kan S-mannen komma in och medla.....

• Isnogood
    Midka skrev 2010-02-26 20:44:07 följande:
    Vaddan detta?Har Isso och Sedek återupptagit sin flört....? När ska ni träffas? (Eller när träffades ni....)Vem ska flytta till vem?När får vi inbjudningarna till bröllopet?Ett fint Gotlandsbröllop kanske.... hos någon vi alla känner...? Jag och Velour kan planera möhippan...  Och S-mannen får planera svensexan.... Nej, det är nog inte så lyckat.... En riddtur på kameler långt, långt härifrån.... Kanske vi kan be Confli ordna med svennsexan...Mandi och jha fixar middag med sånger och pinsamheter och Fiona är presentabel toastmastress...Juni? Kanske bättre med juli....Jo, jo det blir nog bra detta!Om tre år när ni bara tjatar på varandra kan S-mannen komma in och medla.....
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-26 19:37:18 följande:
    Velour: Grattis till nr och att tentan är inlämnad och klar!Jha: Besvärliga människor är bäst att möta med god planering. Bida din tid, ta skit och sen när tillfälle ges slår du tillbaka med full kraft. Då kommer han aldrig att ge sig på dig igen!Mandi: Du äger som förälder! (Äger = bäst på sin sak, ägig = han/hon behärskar och är bäst på sin sak femårs vokabulär....)Hej på er!!!!
    Tack! {#lang_emotions_embarassed}

Min son säger.. du är min bästate mamma, det räcker för mig. Även om han i nästan andetag vill flytta hemifrån för att han inte får som han vill.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Midka skrev 2010-02-26 20:44:07 följande:
    Vaddan detta?Har Isso och Sedek återupptagit sin flört....? När ska ni träffas? (Eller när träffades ni....)Vem ska flytta till vem?När får vi inbjudningarna till bröllopet?Ett fint Gotlandsbröllop kanske.... hos någon vi alla känner...? Jag och Velour kan planera möhippan...  Och S-mannen får planera svensexan.... Nej, det är nog inte så lyckat.... En riddtur på kameler långt, långt härifrån.... Kanske vi kan be Confli ordna med svennsexan...Mandi och jha fixar middag med sånger och pinsamheter och Fiona är presentabel toastmastress...Juni? Kanske bättre med juli....Jo, jo det blir nog bra detta!Om tre år när ni bara tjatar på varandra kan S-mannen komma in och medla.....
    Woohoo!! *ser fram emot möhippan*

Ska sjunga någo snuskigt smörig låt på bröllopet. *funderar på vilken*
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-26 20:51:32 följande:
    Tack! Min son säger.. du är min bästate mamma, det räcker för mig. Även om han i nästan andetag vill flytta hemifrån för att han inte får som han vill.
    Tonåren startar tidigare och tidigare.....
  • I Blackrose I
    Gokväll Midka och ni andra. Jag svarar på dina svar Midka och förhoppningsviss kanske du förstår lite vad som gick fel nånstans.

Det var i något inlägg  i en diskussion du hade med Velour om iranier då du skrev något i stil med " och vem är det som ringert till en helt främande och stöttar? Jo en iranier..." just där och då var det så jag tolkade det. Tex hade Mandi stöttat jätte mycket även om det inte var hon som ringde. Jag uppfattar att du är en mycket stöttande person som hjälper andra det var bara att jag hakade upp mig på judt den formuleringen.... Sorry om jag tolkade det fel!

Jag kommer ihåg den diskussionen men just den dan så ville jag visa Velour att det finns iranier som ställer upp för varandra. Att det finns iranier som är godhjärtade och bara för att få upp ögonen på henne så tog jag henne själv som ett exempel. Ber om ursäkt att jag inte tog upp andra men just då ville jag bara få Velours uppmärksamhet. Jag är Mandi tacksam för allt hon ställde upp med den kvällen jag mådde dålig och det sa jag till henne flera gånger både samma kväll och dagarna efteråt så nej, jag är helt blind. Jag vet att jag inte har ett sunt förhållande till den kvinnliga befolkningen av landet jag bor i och det har sina skäl. Har tagit hand om det och förhoppningsviss kommer jag över det så småningom men det är också en av sakerna du nog aldrig kommer förstå. Om jag ska skriva riktigt grovt så kan jag till och med jämföra det med våldtäktsoffer.

Det är ju därför jag har skrivit som jag gör! Jag försöker på mitt sätt att fråga hur du kan dömma ut så många människor. Det är svårt att fråga i skrift för jag vill inte "kräva" svar som du kanske inte vill ge.
    Det du har skrivit om din svärmor är att hon dömt ut dig för att du inte tillhör "rätt" grupp. Som jag uppfattat det har hon bestämt sig för att du är dålig för att du är född i fel grupp. Jag kan ha uppfattat fel. Du borde vara en superbra svärdotter som sköter om hennes barnbarn på ett toppensätt! Hon borde vara stolt över att ha dig som svördotter! Så för att svara på din fråga.... Nej, jag förstår inte skillnaden.

Då försöker jag en gång till då.
    Araber/muslimer tvingar på perser Islam. Iran blir så småningom en shiamuslim land där man fryser ut alla andra religioner. Zoroaster tvingas fly till Indien och dom som bor kvar får betala böter och va livrädda dygnet runt. Det tog mig flera jäkla år för att få godkänd till ett iransk pass för man anser inte att jag är en iranier på grund av min religion. Förstår du vilken hat man får när man inte ens är välkommen in i sitt land pågrund av fel religion. Kom inte och säg att det är iranier som bestämmer där nere. Ja, det är jag väl medveten om men det är iranier vars förfäder blev tilltvingade till Islam och som nu flera decenier efter anser sig vara troende så kallade muslimer. Förstår du?

Genom det jag läst och skrivit. Varm, förstående, kärlesfull, klok men som inte kan se att det kanske finns en trevlig människa bland miljoner araber.

Om vi nu säger att du har rätt så bjuder jag på den enda trevliga araben som kanske råkar finnas. För att jag ska kunna hitta den trevliga människan anser jag ha chans lika med noll.

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Mandi74

Min son har fått en ballong från mcd som ser ut att vara gjord av samma material som kondomer, fast utan glidmedel. {#lang_emotions_throwup} 

• Mandi74
    Midka skrev 2010-02-26 20:59:06 följande:
    Tonåren startar tidigare och tidigare.....
    *s* skojar du..

Tänkte på det innan när jag stod och lagade mat, jag kommer aldrig hitta någon man som vågar sig in i vårt hem.. två tonårsdöttrar och så jag, du kan ju bara tänka dig alla hormoner som far runt hos oss när alla är här.
  • Isnogood
    Mandi74 skrev 2010-02-26 21:10:17 följande:
    Min son har fått en ballong från mcd som ser ut att vara gjord av samma material som kondomer, fast utan glidmedel.  
    OM det varit glidmedel på så...hade det nog inte varit en ballong {#lang_emotions_dreamer}
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • I Blackrose I

Du har tidigare skrivit att du har svårt för svenska tejjer pga av vad som hänt dig tidigare och det var det jag menade. Här i tråden är det flera som har visat att de verkligen bryr sig om dig fast de är svenska.

Och det har jag uppskattat och visat min uppskattning också. Vad vill du jag ska säga? Jag är tacksam att alla ni ställde upp och stöttade mig när jag mådde dålig men du kan ju inte förvänta dig att jag ska glömma hatet jag har burit på mig i alla dessa år efter 1,5månads "chat" eller?

Det är tråkigt att du uppfattar det så. Jag har inte menat att sätta någon stämpel.

Men det gjorde du Midka och det rejält. Jag skrev ett skämtsamt inlägg till Fiona och Mandi och gjorde det till världens grej. Om jag ska vara lika petig som du så kan jag leta efter inlägget du skrev den kvällen jag mådde dålig och du satt och larvade dig men jag sket i det och brydde mig inte. Varför reagerade du så starkt som du gjorde? Jag svarade på ditt inlägg så fort jag såg det så jag förstår inte vad problemet var/är. Att jag ogillar en viss folkgrupp tror jag knappast du har nåt med och göra. Det finns andra som är lika fördomsfulla mot en hel folkgrupp här på FL utan att du har brytt dig så varför bry sig om vad jag tycker? Och sen dömer du hela min personlighet och personen bakom ( Roses ) på grund av ( arab-åsikten ) jag har?! Det tycker jag låter lite för magstarkt.
    Om vi säger så här hade jag varit konservativ i mitt sex-syn så hade du varit rena rama *-------* med allt konstigt du skrev om din syn på sex och otrogenhet. Förstår du vart jag vill komma? Det hade vatt lika absurt av mig och döma dig rakt av på grund av din vrida synvinkel angående otrogen som din dömning av mig.

Hur ska vi komma vidare och förstå varandra om du väljer att inte tro mig?

Vart har jag misstolkat dig tycker du?

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
Svar på tråden Tråddödare forts....