Tråddödare forts....
Attans...missade att Gävlebocken brunnit i natt....trodde faktiskt att den skulle vara kvar lite längre....
Attans...missade att Gävlebocken brunnit i natt....trodde faktiskt att den skulle vara kvar lite längre....
Ord blind skrev 2009-12-23 20:03:46 följande:
Ord blind skrev 2009-12-23 20:55:55 följande:
Hm....en del trådar......
(näpp..ingen jag dödat..)
www.familjeliv.se/Forum-4-51/m49550351.html
Fy faan....äntligen hemma efter en helvetesfärd från STHLM....
Dagen började ok, åkte till min mamma med sonen för att fira jul tillsammans med henne, hennes man, min morfar, min syster med sin man o deras 3 grabbar + dotter...allt ok, julmaten äts, det fikas o det babblas...
Tomten kommer (till barnens stora lycka då de väntat en "eeeeeeevighet") o delar ut julklappar o alla är nöjda...
Tills det börjar dra i hop sig för att jag o sonen ska åka hem....
Sonen kommer o säger att han har ont i magen o vill åka...mer hinner han inte innan han rusar in på toa o kräks kräks kräks o kräks lite till...( läs M A S S O R till).
Jahopp....sedan är det liiite bättre...så, vi packar in oss o alla saker i bilen, min morfar följer med då jag skulle hämta lite saker hemma hos honom...det är ca 2 kilometer från där mamma bor...hinner knappt stanna bilen utanför porten innan sonen börjar jämra sig...säger till honom att han kan kliva ur o andas sval luft så kanske det blir bättre....det blev det inte....
Kräks igen...massor igen...o denna gång spricker ett blodkärl i näsan på honom av "trycket" så blodet forsar ur näsan samtidigt som han står dubbelvikt o kräks...
Hm...inte lätt o följa "håll huvudet bakåt när du blöder näsblod" samtidigt som man står o kräks kunde vi snabbt konstatera....
När kräkningarna lugnat ner sig så kunde vi äntligen vinkla upp huvudet o försöka få bukt på blödningen....det tog ett ganska bra tag men till slut så lugnade det ner sig....men fy faan som det såg ut på marken... ( ) det såg ut som om någon hade blivit slaktad där....
Åter på väg hemmåt...bara 20 mil kvar....
Han somnade ganska snabbt i bilen....men strax utanför Enköping var det dags igen...men denna gång fanns det knappt något kvar att få upp o näsan "höll"....
Lugnt till Strängnäsbron....sedan dags igen...denna gång ljud men inget mera... ganska tomt där nere i magen....
Hemma...han vaknar samtidigt som jag stänger av bilen o säger:
-Jag är pigg nu mamma
Hm..tyckte jag..."ta det lugnt i alla fall..det är lätt att du börjar igen"...
Åh vad jag önskar att jag hade haft fel...
-Han hann knappt in förren han rusade upp på toaletten o hulkade igen...
Men men...nu (peppar peppar) sover han....
O jag försöker slappna av o funderar allvarligt på att stanna hemma nästa jul... det ÄR inte kul att köra 40 mil på en o samma dag.... "trötta ögon"
GOD JUL på er..!
-Även om det kommer en dag för sent....