Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-01-28 22:16:19 följande:
    Ordet Farsi hette Parsi från början. Läs nog allt jag skriver så lovar jag att du kommer bli rasande också. Farsi - Parsi Fars - Pars Eftersom arab---- inte har bokstaven P i alfabetet så bytte dom ut det till F. Okej? Så, nu till min fråga. Vad säger du när hunden skäller? Inte Happ- Happ det andra. Tänk noga och jag lovar att du kommer hata ett viss folkgrupp ännu mer. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Fuck! För det första så visste jag inte att barba...*harkel*..araberna hade bytt ut bokstaven och för det andra har jag aldrig tänkt på ordet pars som betyder hundskall. Betyder det att de såg parserna som hundar?
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:20:55 följande:
    Okej, då är jag med. Tack för att du förklarade vad du menade.Jag har studerat så många historieböcker och mamma har "tvingat" mig att läsa så många språkböcker genom åren att min frustration och hat gentemot ett viss grupp bara ökat...Grrrrrrrrrrr Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men nu tar vi det lilla lugna här tycker jag...ja, Irans historia är tragisk och det ser vi än idag vad de ställer till med. Men inget ont som inte för något gott med sig. Det kommer att vända ska du se. Allt fler iranier vänder sig bort från den ideologi (religion) som har lett till att det ser ut så. Alltid en början
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 22:21:12 följande:
    I så fall är han inte den jag hela tiden trott att han är, så då får han åka hem igen. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Nää, du får helt enkelt visa honom{#lang_emotions_cool}
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:22:52 följande:
    Zartoshtiya hade inga Gud för att ha ett ord som insha allah. Zartoshtiya hade läran om om den goda tanken, kommer du ihåg? Så omidvaram visst hoppfull använde dom med samma bemärkelse. Åh, krångligt det där blev. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men vem var Ahura Mazda?

Ja, det mesta gick ut på att tänka gott och handla gott
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 22:23:45 följande:
    Blablablablabla.. ni tråkar ut mig, går och duscha istället. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Vi har lite historielektion blandat med språk och religion. Det är väl sexigt!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:24:19 följande:
    Nåt sånt, dom ville väl nedvärdera oss :( Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Hahaha

Tur att historien visar nåt annat
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-28 22:29:13 följande:
    Wow! Jag kommer somna som en mycket klokare kvinna i kväll! Tack! Gillar detta skarpt. Som blek svenne hade jag ingen aning men jag lär vartefter!Zartoshtiya ligger lite nära Buddism? Eller är jag helt ute och cyklar? Budda är väl egentligen inte upphöjd till "Gud" även om han är lärans anfader?Omidvaram.God natt!Måste tyvärr lämna er nu men jag läser ikapp eventuella svar.Kram!!
    Kram och godnatt
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:28:01 följande:
    Velour såg du mitt svar om "omidvaram" ordet? Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ja och jag tror jag svarade på det också..Det blev så många inlägg här så allt blev huller om buller.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 22:31:53 följande:
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Fast du och kan ju prata lite sexualkunskap samtidigt som jag deltar i det andra{#lang_emotions_innocent}
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:32:21 följande:
    Läs detta så förstår bättre istället för att jag ska försöka förklara med min fina svenska.Jo, vi tror att han är gudom men han är inte för den sakens skull allsmäktig som "Allah" därför sitter inte vi ( Zartoshtiya ) och förväntar oss att om gud vill så kanske det regnar. ( Sista delen ironisk )   Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ah, me like. Ja, jag tyckte att jag kom ihåg nåt om att Ahura Mazda inte ville att folk skulle bli slavar under honom, men att folk skulle ta till sig lite av hans goda tankar och börja behandla varandra mer civiliserat. Nåt som inte fanns i det stora närliggande landet
Svar på tråden Tråddödare forts....