Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-03-18 20:44:17 följande:
    Ja delvis... Nu råkar jag alltid ha en stund över för kroppskontakt, så det är alltid så...
    Ok. Då har du fortfarande att lära dig oegostiska handlingar

Men jag tar gärna emot den kramen ändå, för en kram känns alltid gött hur man än mår.
    Saknar dig min lille jungfrukille...
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-18 20:52:03 följande:
    Ja men just kroppskontakt, jag kan aldrig tänka mig att jag enkomt oegoistiskt ska dela ut en kram. Den kramen kommer alltid att fylla ett behov hos mig också. Om det är egoistiskt så okej då, det står jag för..
    Men om du t.ex. ser att nån är ledsen (eller jätteglad över nåt), ger du inte en kram till den personen för att du känner att det är den andre som behöver det?

Vad för behov fyller kroppskontakt hos dig när du ska trösta någon? För det förstår inte jag..För när man kramar om någon som är ledsen är det ju för att trösta just den personen och för att just den personen behöver det.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-18 20:52:58 följande:
    Jag kan göra oegoistiska handlingar också. Bara så du vet. Men kroppskontakt kommer aldrig vara helt oegoistiskt från min sida
    Vad bra

Men det beror på vad det är för kroppskontakt. Om det är en situation som bäddar för ömsesidig njutning, ja då vill man ju även uppfylla sina egna behov. Men är det en situation som kräver att man ska kunna vara till någon form av hjälp så ser jag inte varför man då ska tänka på om kroppskontakten ska kännas bra för en själv.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-18 21:05:23 följande:
    Joo självklart är det så! I första hand är det så!Men du måste erkänna att om en killkompis till dig är ledsen och du kramar om honom, så skänker den kramen något till dig också? Eller?
    Ärligt talat, nej. Fast det kan bero på att jag fokuserar för mycket på den andre och att jag då har som mål att få den andre att må bra. Men är det kram utan några sådana syften bakom, ja då skänker en kram jättemycket.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-18 21:07:39 följande:
    Men jag tänker inte på att det ska kännas bra, det gör det oavsett utan att jag behöver tänka på det.Om min granne kom och plingade på och började gråta och ville ha en kram, så skulle jag krama och tycka synd om och trösta osv. Men jag skulle ju samtidigt tänka: Det var gött o kramas lite.
    Vad gulligt!

Jag gillar när folk inte är rädda för lite kroppskontakt. Men det är för att jag själv egentligen är så fysisk. Har varit med om folk som har ryggat tillbaka när jag så lite som nuddat vid deras arm. Det kändes väldigt fel på nåt sätt. Som om de var rädda att jag skulle skada dem eller nåt
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-18 21:16:12 följande:
    Hej på er!Velan:Gott att se att du mår lite bättre. (Tillräckligt för att snuska med Sedel iaf... )
    Hejsan! Tack vännen!

Nämen, ser du mina inlägg som snusk?
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-18 21:22:06 följande:
    Hallå eller!Jag är inte fysisk av mig. Jag har strikta regler till vem som får röra och vem som inte får!Jag gillar inte att vara så, så jag övar mig på mina arbetskamrater. Jag rör dem lite då och då för att inte hoppa till när andra rör mig... Hela kramhälsningen är ett problem för mig. Vilken sida ska jag lägga huvudet för att inte hamna för nära en puss? Var ska jag lägga min hand på den andres rygg? Tänk om jag måttar fel och hamnar för långt ner? Hur lång ska en hälsningskram vara? Detta ställer till problem för mig i vardagen.Är det folk som jag strår när har jag inga problem alls, då gillar jag att kramas.Därför skulle detta kunna bli ett prblem om vi träffas. I tanken är jag så nära er att jag inte skulle ha problem med beröring men jag har ju aldrig träffat er så om det inte blir så?
    Ojsan!

Vad du behöver är att inte reflektera så mycket på en kram. Jag lovar dig att du inte förlorar nånting på att bli mer fysisk. Men det är jag det. Du gör ju naturligtvis som du själv tycker känns bra
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-18 21:22:17 följande:
    Kroppskontakt är bra, mer kontakt åt folket tycker jag!
    Absolut. Inte nog med det, mera pussar också *bara för att jag kommer från en kultur där vi kindpussas när vi hälsar*
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-18 21:25:19 följande:
    Hmmm... undrar varför
    Och jag som bara ville veta hur Sedek tänkte angående kramar Om det är tillräckligt snuskigt....
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-18 21:28:48 följande:
    Jag har kommit långt! Men det tog lite tid.... Nu kan jag bete mig riktigt hyfsat när det gäller hälsnignskramar. Övning ger färdighet! Och jag håller med, det är ingen förlust! Det är riktigt trivsamt med beröring
    Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!

Welcome to the dark side{#lang_emotions_djavulsk}
Svar på tråden Tråddödare forts....