• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Polly S

var är han förresten?

Velour skrev 2009-12-28 01:05:01 följande:
    You go girl! (som Sedek säger)
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-28 01:07:23 följande:
    speciellt att sammanställa dom. yuk.
    Fast där behövde jag inte göra ett skit egentligen. Min gruppkamrats pojkvän gjorde diagrammen med våra siffror

Det tråkiga för mig var att komma på alla frågor och svarsalternativen, dela ut enkäterna till 50 pers, hjälpa till med att kommentera varje diagram, tänka ut vad som ska skrivas i sammanfattningen, förankringen av resultat av data, vad som kan förbättras i bakgrundtexten...

Tja, det verkar som att hela arbetet har varit tråkig Jag tror nog att jag kommer att misslyckas med C-uppsatsen sen.

Men om jag ska vara ärlig så tycker jag att det ämne min grupp valde (utan att konsultera mig eftersom jag var frånvarande just vid den tidpunkten) var rätt tråkig. Jag ville att vi skulle undersöka mobbning på arbetsplats. Jovisst tyckte alla och gick med på det. Så nästa dag var jag tvungen att dyka upp senare till grupparbetet. När jag väl dyker upp visar det sig att de bestämde sig för att byta ämne, nämligen till studenters alkoholvanor. Visst tyckte jag, medan jag innerst inne inte alls tyckte att det var intressant. Me n jag gick med på det ändå, tyckte inte att det var värt att tjafsa om det. Ville bara få det överstökat med andra ord.

Nog därför som jag hade sån idétorka mesta tiden under vårt arbete och tyckte att det var jobbigt.
  • nilla 1972

näpp, jobb i vården, jobbat 60 tim helg i dec. timanställd + eget företag...ok att ta time out ibland då ? eller hur..

• Velour

nilla 1972 skrev 2009-12-28 01:09:37 följande:

jo det e sant men ja ska ha tr dars sem. jippi men det blir no i mon också... dåligt samvete,,,men ja behöver no det..
    Jag förstår. Det är bara att göra det man känner att man behöver
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-28 01:14:29 följande:
    var är han förresten?
    Ingen aning...Han skrev igår att han har blivit sjuk, så det är kanske därför han är så frånvarande.
  • Velour

nilla 1972 skrev 2009-12-28 01:14:44 följande:

näpp, jobb i vården, jobbat 60 tim helg i dec. timanställd + eget företag...ok att ta time out ibland då ? eller hur..
    Oj, vad mycket du jobbar! Eget företag? Vad för företag?
  • Polly S

jo, hela processen är seg.
    och C-uppsatser är jobbiga, främst för att man hamnar isolerad i en bubbla om man skriver själv (som jag gjort på båda mina +D-uppsatsen), man tappar fotfästet lite, eller jag gjorde iaf.

ditt ämne var ju mkt intressantare! alkoholvaneundersökningar går ju 13 på dussinet!'

Velour skrev 2009-12-28 01:14:29 följande:
    Polly S skrev 2009-12-28 01:07:23 följande: Fast där behövde jag inte göra ett skit egentligen. Min gruppkamrats pojkvän gjorde diagrammen med våra siffror Det tråkiga för mig var att komma på alla frågor och svarsalternativen, dela ut enkäterna till 50 pers, hjälpa till med att kommentera varje diagram, tänka ut vad som ska skrivas i sammanfattningen, förankringen av resultat av data, vad som kan förbättras i bakgrundtexten... Tja, det verkar som att hela arbetet har varit tråkig Jag tror nog att jag kommer att misslyckas med C-uppsatsen sen. Men om jag ska vara ärlig så tycker jag att det ämne min grupp valde (utan att konsultera mig eftersom jag var frånvarande just vid den tidpunkten) var rätt tråkig. Jag ville att vi skulle undersöka mobbning på arbetsplats. Jovisst tyckte alla och gick med på det. Så nästa dag var jag tvungen att dyka upp senare till grupparbetet. När jag väl dyker upp visar det sig att de bestämde sig för att byta ämne, nämligen till studenters alkoholvanor. Visst tyckte jag, medan jag innerst inne inte alls tyckte att det var intressant. Me n jag gick med på det ändå, tyckte inte att det var värt att tjafsa om det. Ville bara få det överstökat med andra ord. Nog därför som jag hade sån idétorka mesta tiden under vårt arbete och tyckte att det var jobbigt.
  • Polly S

shit, 60h helg är ju skitmkt!
    ta ledigt du!

nilla 1972 skrev 2009-12-28 01:14:44 följande:

• Polly S
    Velour skrev 2009-12-28 01:16:49 följande:
    Polly S skrev 2009-12-28 01:14:29 följande: Ingen aning...Han skrev igår att han har blivit sjuk, så det är kanske därför han är så frånvarande.
    (eller så har han ett liv utanför FL. )
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-28 01:17:42 följande:
    jo, hela processen är seg. och C-uppsatser är jobbiga, främst för att man hamnar isolerad i en bubbla om man skriver själv (som jag gjort på båda mina +D-uppsatsen), man tappar fotfästet lite, eller jag gjorde iaf.ditt ämne var ju mkt intressantare! alkoholvaneundersökningar går ju 13 på dussinet!'
    Det är därför jag är så rädd för min framtida C-uppsats. Känns som en uppgift jag inte kommer att klara Jag menar, om jag inte hade tillräckligt med bra idéer till detta tråkiga ämne vi arbetar med nu och att jag känner att jag behövde gruppen till arbetet, hur bra kommer jag att lyckas med C-uppsatsen? Jag vet att man kan vara två eller fler, men det kanske inte blir så att nån kommer att vara intresserad av samma ämne som jag kommer att välja, när det är dags att välja.

Jotack, mobbning på arbetsplats är mycket intressantare ja Men för övriga i min grupp kändes det som ett omöjligt projekt.
Svar på tråden Tråddödare forts....