• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2010-01-24 00:27:32 följande:
    ja, jag reagerar ju jättestarkt på de orden. de klasser jag haft brukar fatta det efter ett tag. jag är inte så naiv att jag tror att de inte säger det, men de fattar iaf att det inte är OK i alla sammanhang, alltid ngt.
    Ja, och det är alltid något! Uppfostran-delen är delvis anledningen till att jag INTE har sökt mig till läraryrekt, även om jag gärna jobbat med att lära ut svenska eller något annat intressant ämne!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:29:17 följande:
    Kvällen har varit mysig, vi drack vin och åt ostbricka framför Inglorious basterds. Filmen var väl sådär, rätt seg för att vara en Tarantino-film. Lite halvtråkig faktiskt...Nu ska jag lägga mig och läsa en stund, har en del att läsa inför nästa bokklubb om två veckor och en ny fantasyserie som jag vill läsa ut Plus senaste Illustrerad Vetenskap som vi fick i veckan
    Så mysigt! Den filmen har hört från alla håll att den är bra. Du är den förste som säger att den är sådär

Illustrerad Vetenskap? Love it

Kul med bokklubb...nåt jag nog aldrig kommer att joina (har ingen boklust)
    Analysera mera!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:30:34 följande:
    Ja, tydligen Eller att vi har lite omvända roller här hemma, jag jobbar och han sköter om sonen, vilket gör att jag blir den klassiska "lekpappan" när jag väl är hemma. Men vi jobbar på det Tyvärr kan jag bara inte få min son att somna för tillfället.
    Ah! Det vänder nog..menar inte rollerna utan sonens vanor.
    Analysera mera!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-01-24 00:34:24 följande:
    Ah! Det vänder nog..menar inte rollerna utan sonens vanor.
    Jodå, det gör det Det var bara jag som kunde söva honom förr så det har vänt helt
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:35:59 följande:
    Jodå, det gör det Det var bara jag som kunde söva honom förr så det har vänt helt
    Jaså, det var helt tvärtom förut? Hahahah, vad häftigt
    Analysera mera!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-01-24 00:32:49 följande:
    Så mysigt! Den filmen har hört från alla håll att den är bra. Du är den förste som säger att den är sådär Illustrerad Vetenskap? Love it Kul med bokklubb...nåt jag nog aldrig kommer att joina (har ingen boklust)
    Jag gillar inte Jackie Brown av honom heller, och den är också en sådan som alla gillar. Annars gillar jag Tarantinos filmer skarpt! En annan bra film som jag sett i veckan är Crank, den är sjukt rolig

Visste du skulle gilla Illustrerad Vetenskap, du får väl skaffa en prenumeration! Den kommer ut var tredje vecka tror jag

Vår bokklubb går mest ut på att snacka skit men det är ändå kul att tvinga sig själv att läsa något som man aldrig annars skulle ha läst. Hade aldrig upptäckt Paulo Coelho annars till exempel.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:38:50 följande:
    Jag gillar inte Jackie Brown av honom heller, och den är också en sådan som alla gillar. Annars gillar jag Tarantinos filmer skarpt! En annan bra film som jag sett i veckan är Crank, den är sjukt rolig Visste du skulle gilla Illustrerad Vetenskap, du får väl skaffa en prenumeration! Den kommer ut var tredje vecka tror jag Vår bokklubb går mest ut på att snacka skit men det är ändå kul att tvinga sig själv att läsa något som man aldrig annars skulle ha läst. Hade aldrig upptäckt Paulo Coelho annars till exempel.
    Cranc....låter bekant.

Ja, jag SKA prenumerera på Illvet, Vet. värld osv. när jag väl kan undanspara några slantar. Det är en självklarhet

Det är nog andra gången jag ser namnet Paulo Coelho ikväll. Det var inte du som nämnde det första gången va?
    Vilken genre tillhör han?
    Analysera mera!
  • Polly S
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:32:07 följande:
    Ja, och det är alltid något! Uppfostran-delen är delvis anledningen till att jag INTE har sökt mig till läraryrekt, även om jag gärna jobbat med att lära ut svenska eller något annat intressant ämne!
    alltså, den här biten med att de ska fostras till goda världsmedborgare kan väl sägas komma in i yrket, men ibland är de knappt rumsrena!

svenska tror jag är ett riktigt tungt ämne,så du gör nog rätt!
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2010-01-24 00:44:16 följande:
    alltså, den här biten med att de ska fostras till goda världsmedborgare kan väl sägas komma in i yrket, men ibland är de knappt rumsrena! svenska tror jag är ett riktigt tungt ämne,så du gör nog rätt!
    Men det är intressant, fast man måste ha tålamodet att stå ut med uttråkade elever, vilket jag inte tror jag har
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-01-24 00:42:40 följande:
    Cranc....låter bekant. Ja, jag SKA prenumerera på Illvet, Vet. värld osv. när jag väl kan undanspara några slantar. Det är en självklarhet Det är nog andra gången jag ser namnet Paulo Coelho ikväll. Det var inte du som nämnde det första gången va? Vilken genre tillhör han?
    Det var nog Sedek som skrev om honom; han skriver lite fantasiinspirerade berättelser. Den senaste jag läste handlade om en tjej som blev häxa i vårt moderna samhälle.
Svar på tråden Tråddödare forts....