• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-31 22:15:08 följande:
    Eller så har naturen sett till att självmant förstöra för kvinnor en gång i månaden, trots att vi egentligen är änglar och hatar att vara så sura just när det är dags för mens. Jag menar, tänk dig, du sväller upp och blir tröttare än vanligt (trots att du gör allt för att hålla den fysiska och mentala balansen) men att du måste fortsätta vara lika glad för det eftersom ingen visar förståelse. Sen, under nästan en veckas tid, förlorar du tillräckligt med blod för att fylla massor av laboratorierör. Hur kul känns det på en skala?Vad har ni killar för ursäkt? (vad för ursäkt ni än har så räcker det ändå inte)
    Men oj vad lite ni fattar plötsligt. Grunden är att alla människor har hormoner, både killar och tjejer. Det är bara det att ni har det centrerat till några dagar i månaden. Alltså vet ni att ni har alibi under den tiden, och kan sådeles skjuta upp andra agressioner till den tiden då ni har något att skylla på. Vi killar har inget att skylla på någonsin, för att trots att forskare säger att män har lika mycket humörpåverkande hormoner som ändras under månaden så är det utspritt på ett sånt sätt att de här extra agressionerna som kommer av yttre påverkan oberoende av hormoner, inte kan tas ut på något sätt eftersom vi aldrig har ett socialt accepterat alibi. Fattar du inte nu så får du inte veta!
    Shit va tjuriga partiledarna är inför årets val...
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-31 22:24:40 följande:
    Ja precis! Det finns inget värre än ett par graders feber och lite rinnande näsa. Världen borde stanna när män blir förkylda!
    Jag har inte varit förkyld på flera år. Jag har inget alibi för någonting. Därför jag tränar kampsport så att jag få ta ut mina agressioner på någon...
    Shit va tjuriga partiledarna är inför årets val...
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-31 22:28:25 följande:
    Men oj vad lite ni fattar plötsligt. Grunden är att alla människor har hormoner, både killar och tjejer. Det är bara det att ni har det centrerat till några dagar i månaden. Alltså vet ni att ni har alibi under den tiden, och kan sådeles skjuta upp andra agressioner till den tiden då ni har något att skylla på. Vi killar har inget att skylla på någonsin, för att trots att forskare säger att män har lika mycket humörpåverkande hormoner som ändras under månaden så är det utspritt på ett sånt sätt att de här extra agressionerna som kommer av yttre påverkan oberoende av hormoner, inte kan tas ut på något sätt eftersom vi aldrig har ett socialt accepterat alibi. Fattar du inte nu så får du inte veta! Shit va tjuriga partiledarna är inför årets val...
    Men du fattar ju inte vad jag skriver! Vi samlar inte på agressioner och väntar tills det blir PMS för att släppa ut den. PMSen påverkar på ett sätt att allt negativt känns 100 ggr mer negativt. Då får man som tjej lättare för att både gråta och bli arg. Och det finns inte mycket att göra åt. Det samvetskval man även går igenom gör att man mår ännu sämre, för man vet att man egentligen inte beter sig så.

Så PMS skiljer sig väldigt mycket från killars små hormoner. Jag som tjej, och även de andra tjejerna, VET hur det är.
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-31 22:29:27 följande:
    Jag har inte varit förkyld på flera år. Jag har inget alibi för någonting. Därför jag tränar kampsport så att jag få ta ut mina agressioner på någon... Shit va tjuriga partiledarna är inför årets val...
    Fast det går att ljuga ihop nåt (om man nu inte har varit med om det) t.ex. ADHD, mobbad som barn etc..
  • Grizelda
    Velour skrev 2010-01-31 22:20:57 följande:
    Hahaha! Men det var en seriös fråga. Vad har du för tjänst i skolan?
    Det var ett seriöst svar också . Jag är praktikant, eller med tanke på min höga ålder heter det nog praktik-tant... Tar alltså på mig precis vilka arbetsuppgifter som helst, och har som mål att göra mig själv oumbärlig så att de Måste anställa mig på riktigt.
  • Midka

Mjaaaa, jag tyckte nog att det var mer spännande och lyssna på Irans historia....

• Velour
    Grizelda skrev 2010-01-31 22:39:44 följande:
    Det var ett seriöst svar också . Jag är praktikant, eller med tanke på min höga ålder heter det nog praktik-tant... Tar alltså på mig precis vilka arbetsuppgifter som helst, och har som mål att göra mig själv oumbärlig så att de Måste anställa mig på riktigt.
    Ah, så du är praktikant...eller praktiktant Men har de inte nyligen gjort det som så att om man inte har lärarutbildning så är det omöjligt att anställas som lärare?
  • Mandi74
    Scratchy skrev 2010-01-31 22:28:25 följande:
    Men oj vad lite ni fattar plötsligt. Grunden är att alla människor har hormoner, både killar och tjejer. Det är bara det att ni har det centrerat till några dagar i månaden. Alltså vet ni att ni har alibi under den tiden, och kan sådeles skjuta upp andra agressioner till den tiden då ni har något att skylla på. Vi killar har inget att skylla på någonsin, för att trots att forskare säger att män har lika mycket humörpåverkande hormoner som ändras under månaden så är det utspritt på ett sånt sätt att de här extra agressionerna som kommer av yttre påverkan oberoende av hormoner, inte kan tas ut på något sätt eftersom vi aldrig har ett socialt accepterat alibi. Fattar du inte nu så får du inte veta!
    Men hur många kvinnor/tjejer tror du går runt och spara på en massa agressioner för att sen släppa lös dom när mensen kommer? Ditt resonemang är ju bara löjligt just nu, man kan inte styr över sin pms.. tyvärr kanske, men så är det. Jag skyller inte på nånting jag bara konstatera fakta.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-31 22:43:38 följande:
    Ah, så du är praktikant...eller praktiktant Men har de inte nyligen gjort det som så att om man inte har lärarutbildning så är det omöjligt att anställas som lärare?
    är inte det bara på kommunala grund- och gymnasieskolor?
Svar på tråden Tråddödare forts....