Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-02-10 21:31:20 följande:
    Ja!jag ska defenetivt använda mig av det framöver!!! Går inte att ägna en hel kväll åt att kolla historia...
    Duktig flicka. {#lang_emotions_kiss}
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-10 21:33:04 följande:
    Och vad anser de vara humant i detta?
    Det var ironisk inlägg.

Att ge mannen rätt i alla lägen härstammar från muslim-värderingar.

Att stena en kvinna till döds härstammar från...........

Jag är på hugg ikväll så jag måste verkligen hejda mig om jag inte vill bli avstängd.

Jävla, förbannade, förbaskade skit religion. {#lang_emotions_yell}
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-02-10 21:33:15 följande:
    *hämtar geväret*
    Om det ändå vore så enkelt

* Drömmer mig bort där jag vrider nacken ur led på henne *
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-10 21:42:40 följande:
    Att stena är faktiskt äldre än islam. Men idag styrs Iran av islam, så det är ju det som är aktuellt. Tänk om vi kunde trolla! Vilka saker vi hade kunnat göra
    http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/082.sbt.html

Stening inom islam [redigera]

Ordet stening används inte i Koranen, men däremot finns det ett flertal hadither som beskriver hur Mohammed beordrar stening. Ett exempel:

When Ma'iz bin Malik came to the Prophet (in order to confess), the Prophet said to him, "Probably you have only kissed (the lady), or winked, or looked at her?" He said, "No, O Allah's Apostle!" The Prophet said, using no euphemism, "Did you have sexual intercourse with her?" The narrator added: At that, (i.e. after his confession) the Prophet ordered that he be stoned (to death). (Volym 8, Bok 82, Nummer 113) Ubada b. as-Samit reported: Allah’s Messenger (may peace be upon him) as saying: Receive (teaching) from me, receive (teaching) from me. Allah has ordained a way for those (women). When an unmarried male commits adultery with an unmarried female (they should receive) one hundred lashes and banishment for one year. And in case of married male committing adultery with a married female, they shall receive one hundred lashes and be stoned to death.”

(Sahih Muslim, Book 17: Number 4191[2])

Stening förekommer också än i dag som avrättningsmetod i vissa muslimska länder. Den dömde kan befinna sig i en grop eller grävas ned till midjan i marken, allt för att den dömde inte skall ha möjlighet att undkomma. Kvinnor kan grävas ned djupare eftersom steningen som sådan annars skulle kunna leda till att brösten exponeras, vilket ses som ett problem.

• I Blackrose I

Håller också på med testet. är på nummer 40.

• I Blackrose I

Vill nån gissa vad JAG fick?

Sitter här som en frågetecken........{#lang_emotions_surprised}

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-10 21:50:09 följande:
    Jajaja! Jag skrev aldrig att stening inte används som straff i islam, men stening som straff är äldre än islam. Det praktiserades även av kristna. (kommer jag att få skit av kristna nu?)
    I dont give a shit. Faktum är att det används i religionens namn det vill säga Islam.
  • I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-02-10 21:58:15 följande:
    Ja jag kan gissa, men som sagt, det är skitsvårt när man inte träffats en endaste gång. Bara 5 minuter så hade jag prickat in dig exakt Jag gissar på ESFJ - kanske P men då måste vi ändra på en annan bokstav också för att få ditt humör att gå ihop.
    Jag har ingen aning vad ESFJ har för betydelse men jag fick: {#lang_emotions_surprised}

Your Type is
    INFJ

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-10 22:00:25 följande:
    Luuuugn luuuuugn
    Kram? * Ber snällt *

Varför fick inte JAG va Hitler? * Surar *
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-10 22:05:07 följande:
    Därför att du inte är en psykopat som dödar oskyldiga människor bara för att du hatar dem. Hitler dödade alla som inte passade in i hans perfekta samhälle, även små barn som inte hade nåt med någonting att göra.Och jag hoppas att med tiden, att det föds färre och färre Hitlerfolk.
    Jaja, madame predik. :)

Jag menar ju inte bokstavligen. Är bara på det humöret för tillfället.
Svar på tråden Tråddödare forts....