• Anonym (är jag dum?)

älskar honom men inte kär? vad gör man.

jag och min sambo har varit ihop i lite mer än 2år och vi har en son ihop men jag vet inte om han är den rätte för mig.
    Jag älskar honom jätte mykket men känner inte mig kär längre. Vi har pratat om att min "gnista" har försvunnit men aldrig kommit fram till något vettigt.
    Vi har också pratat om att skaffa ett barn till men det känns inte rätt för tänkt om det inte skulle hålla.. Jag vill att det ska hålla samtidigt som jag är trött på det och hade behövt vara själv och bara tänka på vad jag vill göra men samtidigt så är jag rädd att om vi gör slut och jag ångrar mig så har jag förlorat honom för gott!!

Han är världens bästa sambo och pappa. han gör allt för mig och är så snäll så det inte går att förklara och jag har länge undrat om jag verkligen förtjänar en så bra man som han. och ibland blir jag bara så arg på mig för att jag ens tänker detta när han gör allt för mig. men jag behöver spänning i ett förhållande för att det ska funka.

jag vet verkligen inte vad jag ska göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-22 12:36
    För er som undrar så är jag 20år.

• Svar på tråden älskar honom men inte kär? vad gör man.
  • Anonym (är jag dum?)

44 klick och ingen som ens kan svara ?

• Anonym

Du älskar din man och det räcker väl långt..Skulle du lämna din man och träffa någon ny så skulle det vara spännande ett tag men sen skulle förälskelsen lägga sig och ni skulle komma in i vardagslivet som inte alla gånger är så kul.
    Gräset är inte grönare på andra sidan.

Ta vara på det du har

• Eriko3

Det är så lustigt med er tjejer, ni ska ha spänning men kan inte förklara vad ni söker.

• redneck girl

skaffa inte fler barn.sånt brukar inte hjälpa.spänning hela tiden,är nog svårt att få.

• Anonym (är jag dum?)

jag menar inte att jag behöver spänning hela tiden utan då&då men ingenting händer. vi gör samma saker varje dag och det tråkar ut mig och får mig att känna att jag vill vara singel och tänka på vad jag vill.

• Anonym (är jag dum?)
    Anonym skrev 2009-12-21 05:56:35 följande:
    Du älskar din man och det räcker väl långt..Skulle du lämna din man och träffa någon ny så skulle det vara spännande ett tag men sen skulle förälskelsen lägga sig och ni skulle komma in i vardagslivet som inte alla gånger är så kul. Gräset är inte grönare på andra sidan. Ta vara på det du har
    jo det är sant men man behöver vara kär i ett förhållande också att älska någon hjälper inte alltid. utan man behöver känna fjärilar i magen i mellan åt och känna att man inte klarar sig utan honom men så känner jag ej. jag vill mest inte såra honom
  • Anonym (Jaaa)

Det är nog fler än du som känner så. Jag har själv varit tillsammans med min sambo i över två år och funderar ibland över om han verkligen är den rätte. Ibland har jag funderat på att göra slut. Vi hade även en paus i två månader och blev sen tsm igen. Men sen när jag tänker på att träffa andra är det verkligen inget som intresserar mig.

Skulle du träffa någon ny, så efter ett tag lägger sig spänningen och blir istället en trygghet. Går nog inte att undvika. Tror spänningen är något som kommer i början av alla förhållanden när allt är nytt och man inte känner varandra så bra.

• Anonym (Anonym)

Handlar det bara om att du inte vill såra honom så är du helt fel ute, du sårar honom ännu mer om du är tillsammans med honom fast du inte vill vara med honom. Medans du är osäker kanske han (eller du) faktiskt missar den rätte.

• Themis

Det kallas hormoner.

Förälskelsehormoner är till för att vi ska vilja vara ihop så länge att det blir barn plus möjligen så länge att barnet inte kan bli uppätet av en vild tax eller nåt annat som pappan kan skrämma bort under babyns första levnadsår.

När väl den första kemin dör bort (och det är en bra sak för en förälskad kropp går på högvarv -det är därför man kan vara utan både mat och sömn och ha sex som en kanin, men det stressar och sliter på kroppen också!) så får varje man och kvinna kämpa för sig själv för att skapa en nytändning och en fördjupad relation.

Detta problem kommer att återkomma för de flesta oavsett vilken relation de är i, det är inte nåt unikt för den här mannen. Alltså löser det i de flesta fall inte så mycket att dumpa honom. Bättre i så fall att jobba på den där nytändningen till våren, om du annars tycker att han är en snäll och bra man.

Svar på tråden älskar honom men inte kär? vad gör man.