• Solkattan

Emmaljunga - handtaget!

Hej!
    Jag blir tokig på handtaget på vår vagn!
    Vår som är nu fyra månader och vagnen inköpt dagarna efter födelsen. och nu är det ANDRA gången som handtaget "går sönder"!
    Det är alltså det där skumhandtaget som flisar upp sig. Ser ut som om nån stått med kniv o karvat .. är som en spricka som bara blir större o större.
    Vagnen har jag aldrig lämnat utan uppsyn så det är inte så att den utsatts för förstörelse. Har den så klart inomhus när den inte används.
    För en dryg månad sen så var jag på stället som jag köpt vagnen på att fick betala 150 spänn för att få skumgummit bytt.
    Vet inte hur jag ska göra nu... börjar bli tjatigt..
    Nån mer som känner igen problemet??!
    enligt affären var det vääääldigt ovanligt. Är det så??

• Svar på tråden Emmaljunga - handtaget!
  • BOSSBUS

det känns att det skulle var något felkonstruktion om det händer flera gånger på samma sorts av vagn. ett alternativ e att byta in och få en annan typ av vagn , hur lätt det e vet jag ej , mkt bror på återförsäljaren.

annars e det garanti som gäller .

god jul och gott nytt år

• Findusfideli

Hände mig med! Jag hade en 09 och jag fick byta ut det gratis. Det borde du med få göra om du använt vagnen på ett normalt sätt och det inte ens gått sex månader. Jag har sålt min vagn när allt var utbytt. Blev trött på en vagn som gick sönder på olika sätt hela tiden.

• Solkattan

Findus79:
    Skönt att inte vara ensam om problemet...
    Jag försökte första gången "hävda" att jag inte kan ha haft sönder handtaget o att det borde gå på garantin. Men fick typ till svar att "Emmaljunga inte godkänner felet".
    Stod med en skrikande bebis i vagnen så jag orkade inte strida..
    Vilken affär i vilken stad fick du reklamera ditt handtag? * nyfiken *

Min mamma tyckte jag skulle försöka kontakta Emmaljunga direkt... men det verkar som om de "gömmer" sig o är omöjliga att kontakta?
    Hänvisar bara till "sina återförsäljare".. suck.

• the M Bitch

Tyvärr är det nästan omöjligt att få sprucket handtagsskum på garanti. Det räknas generellt alltid som att det beror på yttre åverkan, om det inte ser ut så när man plockar vagnen ur kartongen.
    De gånger kunden slipper betala är det butiken som tar det som goodwill.
    Detta gäller alla barnvagnstillverkare, inte bara Emmaljunga.

• Findusfideli

Jag fick det i Eskilstuna på Babyproffsen. De har varit väldigt schyssta mot mig, långt schysstare än Emmaljunga själva som inte vill byta ut även åkpåsen då tyget fransade sig. Jag fick sluta reklamera till slut, då vagnen hela tiden fortsatte att gå sönder på olika vis. Jag blev trött på att strida för en ny vagn som aldrig höll måttet. Mina tidigare Emmaljunga har varit toppen, men denna.. Jag vågade knappt använda den till slut av rädsla för nya fel.

Svar på tråden Emmaljunga - handtaget!