• Bippa

när började er barn kunna sova i halvhög loftsäng , typ ikeas "Kura"?

frågan lyder som rubriken.
    Min dotter är lite över 2 år och jag tycker hon är lite liten för en loftsäng över huvudtaget men hon skulle behöva ha mer golvyta.

så hur gamla var era barn när ni började med det?

• Svar på tråden när började er barn kunna sova i halvhög loftsäng , typ ikeas "Kura"?
  • Bippa
    shitvadjaghatar skrev 2009-12-20 20:12:41 följande:
    2 år exakt. Gick hur bra som helst.
    sover ert barn hela natten själv i sängen. min dotter kommer över till oss efter halv natten , så jag är lite orolig för klättringen.
  • Triple Trouble

våra tvillingkillar fick sina loftsängar på sin tvåårsdag, det gick kanon från dag ett, dock är de som två apor. Dottern hade nog inte klarat det vid samma ålder.

De vaknar på nätterna, men går inte ur sängen förrän till morgonen, vi går in och stoppar i nappen om de skriker. De har även en rutschkana till den ena sängen, den används flitigt. Vet inte om det blir jobbigt när de slutar med blöja, jag hoppas de fortsätter med nattblöja ett bra tag tills de är 5.

• sulinajo

Min son är 4 och fick nyligen en kura från ikea. tanken var att han skulle sova där uppe men han tokvägrade så vi fick vända på den så han sover där nere!

• Bippa
    sulinajo skrev 2009-12-20 20:31:31 följande:
    Min son är 4 och fick nyligen en kura från ikea. tanken var att han skulle sova där uppe men han tokvägrade så vi fick vända på den så han sover där nere!
    jag tro att kura är ett bra alternativ då man inte vet hur barnen reagerar. min dotter är som en apa men man vet aldrig
  • sulinajo

Ja den är toppen, är ju bara att testa att vända upp den om ett tag igen! Min son är med en klätterapa men tror han blev rädd, kan ha vart för vi hade sängtältet så han kanske inte såg ner så bra

• Indratvillingmamma

Lite OT, men ni som har den sängen kanske kan svara på en fråga.
    Går det att ha den (Kura alltså) som våningssäng, dvs vända sängen så att en ligger där uppe och lägga en annan madrass under? Jag skulle vilja ha en våningssäng till två, men vill inte ha en tokhög.

• MajaVira

Indra2 - vi använder den inte som våningssäng, men har en Kura där sonen leker där uppe och sover under. Det funkar bra. Han är bara 3,5 och vaknar ofta på nätterna, så vågar inte ha honom sovande där uppe.

• sulinajo

Indra2: Det går jättebra, fast jag skulle lägga en madrass med träbotten eller likande där nere så madrassen inte blir så dammig under..fast man kan ju ha en vanlig med om man inte är lika lat som jag

• sulinajo

Indra2: Det går jättebra, fast jag skulle lägga en madrass med träbotten eller likande där nere så madrassen inte blir så dammig under..fast man kan ju ha en vanlig med om man inte är lika lat som jag

• Leopi
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-20 21:36:51 följande:
    Lite OT, men ni som har den sängen kanske kan svara på en fråga. Går det att ha den (Kura alltså) som våningssäng, dvs vända sängen så att en ligger där uppe och lägga en annan madrass under? Jag skulle vilja ha en våningssäng till två, men vill inte ha en tokhög.
    Ja det går bra har lagt en hel säng under, perfekt när jag nu snarkar i slutat av grav så kan mannen gå in och lägga sig där och sonen leker koja där nere!
  • tutim

Sonen fick en Kura när han fyllde 4 i somras och sover finfint i den sedan dess. Vi har en madrass uppe och en nere så han får välja själv var han vill sova.

Svar på tråden när började er barn kunna sova i halvhög loftsäng , typ ikeas "Kura"?