• Svar på tråden Vi vuxna med ADHD/Asperger del 3
  • Anonym (skåne)

hej hopp ser att jag blir första inlägget i den nya tråden trevlig trevligt

• Anonym (antagligen så)

välkommen hit!

• Petrah

hallå nya tråden

nån som vart inne på adhdkvinnor.se tror jag adressen är.!?

jag har försökt att bli medlem där men dt gick ju inte.
    jag va inne där igår och jag är ju lätt den impulsiva typen med hyperaktivitet som älskar när dt händer saker heeeeeeeela tiden annars tröttnar jag direkt.

hur har ni dt med att landa i er själva o känna känslor??

• Petrah

jag har lite frågor till er här inne:

när är ni som nöjdast?
    förr såg jag alltid fram emot saker - dvs ett mål. men nu när man lärt sig hur allt funkar och att man ändå inte är nöjd o hela tiden strävar efter nytt nytt nytt så känns inte dt så roligt heller längre. jobbigt värre.

och hur ofta kan ni hålla hand,pussas osv....? jag har alltid haft svårt för närhet. det räckte en lärare la sin hand på axlen på mig så vara dt panik.

• Petrah

jag har lite frågor till er här inne:

när är ni som nöjdast?
    förr såg jag alltid fram emot saker - dvs ett mål. men nu när man lärt sig hur allt funkar och att man ändå inte är nöjd o hela tiden strävar efter nytt nytt nytt så känns inte dt så roligt heller längre. jobbigt värre.

och hur ofta kan ni hålla hand,pussas osv....? jag har alltid haft svårt för närhet. det räckte en lärare la sin hand på axlen på mig så vara dt panik.

• Licens To Kiss

Härligt med ny tråd!!

Var på ultraljud idag och fick se min lilla kille. Uj så fin han är. lite lik dottern måste jag säga att han är. BM sa att han har dotterns näsa och dotterns näsa är hennes pappas från början. Hehe rätt kul att generna slår ut på de sättet. Han väger nu 2500g. Kommer ha en ungefärlig vikt på 3500g när han ska ut. Han ligger rätt så han är startklar. Bara värkar som behövs. Han sög på tårna (vig som sjutton), vinkade och pysslade med händerna i ansiktet mycke, blinkade med ögonen, drack fostervatten och var redigt pinknödig *hahaha* Han var otroligt avslappnad. Buffade på han lite men då kröp han ihop.

Vecka 35 (34+2) med nr 2. Älskar mina fina barn.
  • Licens To Kiss
    Petrah skrev 2009-12-21 12:54:26 följande:
    jag har lite frågor till er här inne: när är ni som nöjdast? förr såg jag alltid fram emot saker - dvs ett mål. men nu när man lärt sig hur allt funkar och att man ändå inte är nöjd o hela tiden strävar efter nytt nytt nytt så känns inte dt så roligt heller längre. jobbigt värre. och hur ofta kan ni hålla hand,pussas osv....? jag har alltid haft svårt för närhet. det räckte en lärare la sin hand på axlen på mig så vara dt panik.
    Så länge jag har nåt och se framemot är jag nöjd. De kan vara till exempel ultraljudet idag, julafton, nyårsafton, bebisens födelse. Så fort jag inte har nåt sånt på g då blir jag uttråkad. Skapar kaos och jävlas med folk.

Har svårt med närhet om det inte är dottern som ska kramas och greja. Har super svårt och bara ligga och småprata med min partner i sängen för jag somnar eller så får jag panik och måste upp direkt. Hålla handen är jag rätt värdelös på.
  • Anonym (antagligen så)

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 13:31:25 följande:

Härligt med ny tråd!! Var på ultraljud idag och fick se min lilla kille. Uj så fin han är. lite lik dottern måste jag säga att han är. BM sa att han har dotterns näsa och dotterns näsa är hennes pappas från början. Hehe rätt kul att generna slår ut på de sättet. Han väger nu 2500g. Kommer ha en ungefärlig vikt på 3500g när han ska ut. Han ligger rätt så han är startklar. Bara värkar som behövs. Han sög på tårna (vig som sjutton), vinkade och pysslade med händerna i ansiktet mycke, blinkade med ögonen, drack fostervatten och var redigt pinknödig *hahaha* Han var otroligt avslappnad. Buffade på han lite men då kröp han ihop.
    Åååå vad underbart att höra!!
  • Petrah

Licens To Kiss skrev 2009-12-21 13:34:39 följande:

Så länge jag har nåt och se framemot är jag nöjd. De kan vara till exempel ultraljudet idag, julafton, nyårsafton, bebisens födelse. Så fort jag inte har nåt sånt på g då blir jag uttråkad. Skapar kaos och jävlas med folk.Har svårt med närhet om det inte är dottern som ska kramas och greja. Har super svårt och bara ligga och småprata med min partner i sängen för jag somnar eller så får jag panik och måste upp direkt. Hålla handen är jag rätt värdelös på.
    va skönt att höra att man inte är ensam ibland tror jag dt är fel på mig eller att jag inte har känslor för min sambo, hur ska jag veta det?!! i början är man ju besatt sen blir vardagen tråkig o ospännande o man vill bara jävlas som du säger.
    då är dt ju inte lätt att veta vem som är den rätte???!!!

vilken vecka är du i? bor du med pappan?
  • Licens To Kiss
    Petrah skrev 2009-12-21 14:11:15 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-12-21 13:34:39 följande: va skönt att höra att man inte är ensam ibland tror jag dt är fel på mig eller att jag inte har känslor för min sambo, hur ska jag veta det?!! i början är man ju besatt sen blir vardagen tråkig o ospännande o man vill bara jävlas som du säger.då är dt ju inte lätt att veta vem som är den rätte???!!! vilken vecka är du i? bor du med pappan?
    Jag pallar inte förhållanden. Jag bråkar och beter mig bara. Var förlovad sist med en tjej som jag träffade genom familjeliv men jag fick panik och bröt allt. Hör av mig till henne i bland men hon är inte så glad i mig antar jag.
Svar på tråden Vi vuxna med ADHD/Asperger del 3