• Anonym (Vägrar)

Lögndetektortest

Utan att dra en massa bakgrund mm.
    Men är det inte att gå för långt att begära ett lögndetektor test om ena partnern varit otrogen????

Jag vägrar göra ett för jag tycker det är att gå alldeles för långt.
    Han tycker att jag är oresonlig.

• Svar på tråden Lögndetektortest
  • Anonym (Vägrar)
    Polly S skrev 2009-12-21 11:43:14 följande:
    var skulle ni göra ett sånt test menar han? vad säger de på familjerådgivningen om det?
    Vi har inte tagit upp delen om testet på våra rådgivningssamtal och han vill inte det heller. Han ville till att börja med inte ta upp otroheten alls på dom samtalen.
    Men att inte ta upp dom det så blir det ju bortkastade pengar då det är en så stor del i våran skit just nu.

Anonym #5 Klart jag förstår att du känner mer för min sambo än mig, det säger jag ingenting om.
  • Anonym

Jag håller med där, om ni nu ska lösa problemen och gå vidare, så måste ni jobba med problemen, inte dölja dem...
    Då kan ni sitta och prata favoritrecept hos familjerådgivningen och få lika mycket ut av det...

Och frågar som de andra, vart kan man göra ett löngdetektorstest???
    Fanns det inte ett frågeprogram på tv som hade sådant test som underhållning?

Men fråga honom om han vill LÖSA era problem eller bara sitta hos familjerådgivningen och leka att ni har det bra för att "det ska se bättre utåt".

• FamBroberg

Av TS och Ts inlägg så tolkar jag det som att du tidigare har varit otrogen, och din sambo har förlåtit dig men svårt att lita på dig.
    Det förstår jag, och det är väl tyvärr också ofta så. Även om en otrohet förlåts så förstörs förhållandet av svartsjuka och saknad av tilliten.

men någonstans känner jag att din sambo har gjort ett val, ett val att förlåta dig.
    Har man förlåtit någon kan man inte kasta det i ansiktet på den personen hela tiden. Då får man istället säga att det går inte, man kan inte glömma vad den andra har gjort och gå skilda vägar.

• FamBroberg

Av TS och Ts inlägg så tolkar jag det som att du tidigare har varit otrogen, och din sambo har förlåtit dig men svårt att lita på dig.
    Det förstår jag, och det är väl tyvärr också ofta så. Även om en otrohet förlåts så förstörs förhållandet av svartsjuka och saknad av tilliten.

men någonstans känner jag att din sambo har gjort ett val, ett val att förlåta dig.
    Har man förlåtit någon kan man inte kasta det i ansiktet på den personen hela tiden. Då får man istället säga att det går inte, man kan inte glömma vad den andra har gjort och gå skilda vägar.

• Anonym (Vägrar)
    FamBroberg skrev 2009-12-21 14:19:34 följande:
    Av TS och Ts inlägg så tolkar jag det som att du tidigare har varit otrogen, och din sambo har förlåtit dig men svårt att lita på dig. Det förstår jag, och det är väl tyvärr också ofta så. Även om en otrohet förlåts så förstörs förhållandet av svartsjuka och saknad av tilliten. men någonstans känner jag att din sambo har gjort ett val, ett val att förlåta dig. Har man förlåtit någon kan man inte kasta det i ansiktet på den personen hela tiden. Då får man istället säga att det går inte, man kan inte glömma vad den andra har gjort och gå skilda vägar.
    Tack för dom orden. Lite så säger våran rådgivare också. Tycker han att han vill stanna och få det bättre så behöver han lägga locket på så att säga och inte ta upp det hela tiden som han gör nu. Vi försöker att med hjälp nu att komma till läget för att lägga locket på. Jag är införstådd att tilliten tar tid och det får jag acceptera och är villig att göra det men kämpa i motvind orkar jag ju inte heller göra.

Jag svarar efter min förmåga att svara på hans frågor men det kommer nya hela tiden. Tyvärr så blir jag frustrerad och blir ganska fort arg när han ställer sina frågor men känns som han inte vill lyssna förräns jag svarar rätt.

T ex Han tror att hänt fler ggr och jag säger att det är bara en gång för det är det. Men eftersom han intalat sig själv att det är fler ggr så blir han inte nöjd när jag "vägrar" erkänna fler ggr än vad som i verkligheten säger.

Han säger även att jag ljuger eftersom jag vägrar göra ett test. I vanliga fall så är jag villig att ta fram bevis för min oskuld när det gäller saker och ting när han trott annat men inte nu när det gäller ett lögndetektortest. Så nu har han ställt in sig på att jag ljuger.
  • Anonym

kan man ens göra såna test i sverige?!

• Anonym

Klokt att inte göra testet - även om tillförlitligheten skulle vara 90% (vilket den inte är) skulle ett negativt test inte lugna honom efter som ni inte litar på varandra. Han skulle ändå inte vara säker på att du talar sanning. Han kommer bara bli säker om du säger att du är otrogen (oavsätt om du är det eller inte).
    Det låter som svartsjuka med kontroll behov och jag blir bekymrad för din skull. Om han kontrollerar dej på fler sätt så finns risken att ditt liv snart kommer att handla om att klara sej undan hans kontroller. Hoppas det inte är så för din skull!
    /En som jobbar där man hamnar om man kontrollerat sin sambo förmycket

• puss

har rådgivaren såt test?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Anonym

Han har sett för många amerikanska filmer ! Jag tror inte det går att göra ett lögndetektortest i Sverige.

• Anonym (Vägrar)
    Anonym skrev 2009-12-21 18:43:05 följande:
    Klokt att inte göra testet - även om tillförlitligheten skulle vara 90% (vilket den inte är) skulle ett negativt test inte lugna honom efter som ni inte litar på varandra. Han skulle ändå inte vara säker på att du talar sanning. Han kommer bara bli säker om du säger att du är otrogen (oavsätt om du är det eller inte).
    Precis så är det. Jag kan på allvarligt sätt säga att jag varit otrogen i tre år och det suger han åt sig som en svamp för då börjar vi närma oss hans tankar. :( Och säger jag sen att nej så är inte fallet så tycker han att jag ger honom falska förhoppningar om att jag börjat tala sanning. *gråter.

50 min kvar sen börjar året sista session hos rådgivningen. Får se om det hjälper oss eller inte att ha en trevlig jul tillsammans med min familj. Usch vad jag hatar mitt liv just nu. Hatar all skit och alla gräl vi har med varandra. Otroheten är inte det enda problem vi har. :(
  • Jexter

Lögndetektorer är som pruttkuddar - lite roliga men de lurar ingen.

• Miss Scorpio

Kan man överhuvudtaget göra ett sånt test nånstans?
    Som privatperson?

I så fall, vart då?

• Moralkakan

I artikeln som FlamingRed länkade till så står det att lögndetektorer inte används i norden så jag vet inte riktigt vart ni skulle gå och fixa ett sånt test.

Svar på tråden Lögndetektortest