FamBroberg skrev 2009-12-21 14:19:34 följande:
Av TS och Ts inlägg så tolkar jag det som att du tidigare har varit otrogen, och din sambo har förlåtit dig men svårt att lita på dig. Det förstår jag, och det är väl tyvärr också ofta så. Även om en otrohet förlåts så förstörs förhållandet av svartsjuka och saknad av tilliten. men någonstans känner jag att din sambo har gjort ett val, ett val att förlåta dig. Har man förlåtit någon kan man inte kasta det i ansiktet på den personen hela tiden. Då får man istället säga att det går inte, man kan inte glömma vad den andra har gjort och gå skilda vägar.
Tack för dom orden. Lite så säger våran rådgivare också. Tycker han att han vill stanna och få det bättre så behöver han lägga locket på så att säga och inte ta upp det hela tiden som han gör nu. Vi försöker att med hjälp nu att komma till läget för att lägga locket på. Jag är införstådd att tilliten tar tid och det får jag acceptera och är villig att göra det men kämpa i motvind orkar jag ju inte heller göra.
Jag svarar efter min förmåga att svara på hans frågor men det kommer nya hela tiden. Tyvärr så blir jag frustrerad och blir ganska fort arg när han ställer sina frågor men känns som han inte vill lyssna förräns jag svarar rätt.
T ex Han tror att hänt fler ggr och jag säger att det är bara en gång för det är det. Men eftersom han intalat sig själv att det är fler ggr så blir han inte nöjd när jag "vägrar" erkänna fler ggr än vad som i verkligheten säger.
Han säger även att jag ljuger eftersom jag vägrar göra ett test. I vanliga fall så är jag villig att ta fram bevis för min oskuld när det gäller saker och ting när han trott annat men inte nu när det gäller ett lögndetektortest. Så nu har han ställt in sig på att jag ljuger.