• Cornbr­ead
    Äldre 21 Dec 10:39
    4748 visningar
    9 svar
    9
    4748

    Får man diska när man är gravid?

    Hej.. jag är gravid och jag undrar om jag får diska när jag är gravid.
    Mitt diskmedel luktar så starkt så min bebis kanske mår dåligt då
    och så är det jobbigt att lyfta alla tunga tallrikar och skålar. Hur har ni gjort?

    Min man tycker jag är töntig, vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Får man diska när man är gravid?
  • Flappe­r
    Äldre 21 Dec 10:41
    #1

    Klart du får diska! Dessutom går det bra att röka, supa, knarka och käka gravad lax inbäddat i Brieost... Se bara till att inte tvätta!!! Det är livsfarligt!!

  • Äldre 21 Dec 10:41
    #2

    Det är självfallet HELT uteslutet, du måste genast upphöra med att diska själv för hand. From nu får din man sköta allt som har med diskning att göra, även dammsugning då utsuget kan vara rent av livsfarligt för både mor och barn. Punkt!

  • blomma­nigbg
    Äldre 21 Dec 10:41
    #3

    Nej. Överlåt det åt sambon. Och lägg dig på soffan och ät lite praliner istället..
    Vattnet kan ju vara alldeles för varmt!

  • Sandri­z
    Äldre 21 Dec 10:42
    #4

    Man får absolut inte diska vad jag hört! På sin höjd stoppa in disken i en diskmaskin (med tanke de tunga lyften). Inte plocka ur den och ställa in i skåpen...

    Men att diskmedlet skulle vara farligt har jag inte hört. Inte värre än andra rengöringsmedel och kemikalier vilket alla vet är ofarligt.

    du får ta och säga till gubbjäveln din att han får ta och diska den kommande tiden!Och gnäller han SÅ LÄMNA HAN!! ta ingen skit! du är värd bättre!!

  • Cornbr­ead
    Äldre 21 Dec 10:43
    #5

    Åh så skönt, jag lägger mig genast i sängen och kränger ostbågar. Så får sambon ta hand om barn, och hushållet. Det är ju hans ansvar att ta hand om sin familj, tror närmare bestämt han kanske borde ta tjänstledigt ett tag för jag behöver all hjälp jag kan få ;)

  • Astros­murfan
    Äldre 21 Dec 11:10
    #6

    Diska! är du inte klok?
    Diskmedel är ju livsfarligt att andas in.
    Speciellt bubblorna avger farliga gaser!

    Nej det får du nog vänta med ett bra tag, du kan ju inte diska när du ammar heller!
    Och absolut ingen diskning i närheten av bebisen!

  • Thu 16 May 2019 13:53
    #7

    Vad är det jag läser egentligen?! Ska man skita i att göra verkligen allt under graviditeten eller?

    Givetvis kan man diska, begränsar smärtan dig så är det en sak. Men gravida har fått lov att diska i flertalet år utan att det påverkar fostret det värsta som kan ske för dig är att du kanske får lite torra händer.. befängd tanke att diskmedel skulle skada annat än om man råkar få det i sig.. Men nu dricker man ju förfan inte diskmedel så lägg av, ställ er och diska och ge fan i och gnäll sådär!

    Behandlar ni era män på det sättet så är det nog inte konstigt att somliga män lämnar sina fruntimmer.. Tyvärr, men det behövs fås sagt.

    Visst det är speciellt att vara gravid, men man är inte gjord av porslin för det. Kom igen, kan man trycka ur sig en unge så kan man diska :)

    Och förresten parfymer och smink ska vara okej?? Då behöver ni kanske en bättre verklighetsuppfattning, går bra att se bra ut men att ha något rent att äta på är skit samma..

    Bra där...

  • Thu 16 May 2019 14:03
    #8
    +2

    Tråden är från 2009 och ligger i sandlådan...

  • Sat 18 May 2019 22:55
    #9
    EllieBellieh skrev 2019-05-16 13:53:44 följande:

    Vad är det jag läser egentligen?! Ska man skita i att göra verkligen allt under graviditeten eller?

    Givetvis kan man diska, begränsar smärtan dig så är det en sak. Men gravida har fått lov att diska i flertalet år utan att det påverkar fostret det värsta som kan ske för dig är att du kanske får lite torra händer.. befängd tanke att diskmedel skulle skada annat än om man råkar få det i sig.. Men nu dricker man ju förfan inte diskmedel så lägg av, ställ er och diska och ge fan i och gnäll sådär!

    Behandlar ni era män på det sättet så är det nog inte konstigt att somliga män lämnar sina fruntimmer.. Tyvärr, men det behövs fås sagt.

    Visst det är speciellt att vara gravid, men man är inte gjord av porslin för det. Kom igen, kan man trycka ur sig en unge så kan man diska :)

    Och förresten parfymer och smink ska vara okej?? Då behöver ni kanske en bättre verklighetsuppfattning, går bra att se bra ut men att ha något rent att äta på är skit samma..

    Bra där...


    Det du läser är en 10 år gammal sandlåde-tråd! Barnet (om nu TS ens var gravid) lär väl gå i 3:e klass nu! 
Svar på tråden Får man diska när man är gravid?