• arrro

Sänder lite hopp till er rädda!

Det var en bra läsning för mej. Jag hade en jobbig första förlossning efter igångsättning på övertid (42+5). Har idag varit och pratat med en förlossningsläkare för andra gången. Vi kom överens om en planerad igångsättning. Med bla tidig epidural osv. Men grejjen e ju den att livmodertappen ska va mogen för att det ska gå lättare, så läkaren sa att jag får komma in v 38 på undersökning. Är den inte mogen får jag åka hem igen å tebax veckan därpå för ny undersökning. Den va inte mogen förra gången. Men dom va ju tvugna å starta ändå pga övertiden. Hur gjorde du, fick du bara en tid, va din tapp mogen?

• arrro

Ok alltid intressant och höra. Va bra att de gick så bra för dej. Jag får hoppas att det gör det för mej med. Går ofta bättre andra igångsättningen säger dom. Första tog 48tim och avslut med sugklocka.

• arrro

Akiram Jag är åxå nervös men inställd på att dom kan hjälpa till med bedövningen på ett bra sätt den här gången, måste ju tro det. Hoppas att det blir bra för oss båda, (de blir de ska du se). När har du BF?

• arrro

2 april, men jag ska på undersökning v 38 så runt den 20 mars då, e de moget sätter dom igång det annars får jag avvakta en vecka till.för nästa undersökning. Oj då är det snart dags för dej så spännande.

Svar på tråden Sänder lite hopp till er rädda!