• kalmar brud

Pax o Kavat kängor

Vart handlar ni era pax eller kavat kängor???

• Svar på tråden Pax o Kavat kängor
  • kalmar brud

Ja då tänkte jag rätt att Coop hade kavat skor...

Dom kanske har Pax med???

Har haft ett par fodrade gummistövlar nu till sonen, dom har funkat tills nu när det blev SÅ kallt.

Så i morgon får det bli en vända till coop och kolla skor

• Hallontårta

Ja det har de.

kalmar brud skrev 2009-12-21 21:11:24 följande:

Ja då tänkte jag rätt att Coop hade kavat skor... Dom kanske har Pax med??? Har haft ett par fodrade gummistövlar nu till sonen, dom har funkat tills nu när det blev SÅ kallt. Så i morgon får det bli en vända till coop och kolla skor
    Har skopunkten kavat och pax? Det har jag aldrig sett.
  • Dr Mupp

kalmar brud skrev 2009-12-21 21:11:24 följande:

Ja då tänkte jag rätt att Coop hade kavat skor... Dom kanske har Pax med??? Har haft ett par fodrade gummistövlar nu till sonen, dom har funkat tills nu när det blev SÅ kallt. Så i morgon får det bli en vända till coop och kolla skor
    Tänk på att iaf Kavat är kalla.

Vi köpte förövrigt våra på Ellos med 50% rabatt.
  • TvåTrollsMamma
    Dr Mupp skrev 2009-12-22 23:24:56 följande:
    Tänk på att iaf Kavat är kalla. Vi köpte förövrigt våra på Ellos med 50% rabatt.
    jag har 2 olika, de jag hade förra året till sonen en lägre känga med foder var inte så där jätte varma men inte iskalla. Men i år köpte vi ett par med högre skaft i kavat som påminner om den lägre kängan. Vi hade -20 någon dag förra veckan då vi gick hem från förskolan eller han satt och åkte bob Hade raggsockor och han var inte ett dugg kall, så de här var varmare.
  • Dr Mupp
    TvåTrollsMamma skrev 2009-12-22 23:46:59 följande:
    jag har 2 olika, de jag hade förra året till sonen en lägre känga med foder var inte så där jätte varma men inte iskalla. Men i år köpte vi ett par med högre skaft i kavat som påminner om den lägre kängan. Vi hade -20 någon dag förra veckan då vi gick hem från förskolan eller han satt och åkte bob Hade raggsockor och han var inte ett dugg kall, så de här var varmare.
    Vi har de höga stövlarna med snöflingor på, de är i kallaste laget för vår son. Men det fungerar än så länge med tjock ullstrumpa. Problemet med vår yngste är att han har så breda fötter att han i princip bara kan ha kavat. De andra två har viking och är varmare om fötterna.
  • TvåTrollsMamma
    Dr Mupp skrev 2009-12-22 23:49:00 följande:
    Vi har de höga stövlarna med snöflingor på, de är i kallaste laget för vår son. Men det fungerar än så länge med tjock ullstrumpa. Problemet med vår yngste är att han har så breda fötter att han i princip bara kan ha kavat. De andra två har viking och är varmare om fötterna.
    Jag gillar viking, men de var slut i september redan här. Så han fick ta kavat, defender heter de. Såg att de lägre också heter defender, skumt men den från förra året är tyngre och känns klumpigare än den som är högre från i år.
  • Angie72

Jag är oerhört tveksam till att skopunkten har Kavat och paxskor då de inte har annat än syntetskor där.

Skokanonen brukar ligga väldigt bra i pris på både kavat och Pax-skor.Bättre än på Coop till och med. Helt klart värt att kolla där.

• Angie72

Måste bara få tipsa om Gulliver som också är en bra barnsko, framför allt vinterskor har de bra.

Svar på tråden Pax o Kavat kängor