• The Black Lady

Finns det inga supervarma vantar?

Min 3,5 åriga son är ofta kall om händerna....

Han var ute igår när det var 5 minus grader och hade Hestravantar på sig..

Ändå är han så kall om händerna när han kommer in så han säger det gör ont i händerna...

Vilka vantar kan jag köpa som är SUPERVARM?

• Svar på tråden Finns det inga supervarma vantar?
  • Stårschan

Ylle ska det vara! När det är kallt och torrt är det inte fel med ett par hederliga Lovikkavantar. När det är kallt i slalombacken brukar mina tjejer ha ett par tunna yllefingervantar på sig under handskarna. Eller ja, jag också för den delen.

Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
  • The Black Lady
    Stårschan skrev 2009-12-21 13:33:47 följande:
    Ylle ska det vara! När det är kallt och torrt är det inte fel med ett par hederliga Lovikkavantar. När det är kallt i slalombacken brukar mina tjejer ha ett par tunna yllefingervantar på sig under handskarna. Eller ja, jag också för den delen.
    I Hestravantarna ä det yllefoder.....
  • Stårschan
    The Black Lady skrev 2009-12-21 13:35:40 följande:
    I Hestravantarna ä det yllefoder.....
    Är de för små? Om inte, så testa med ett par fingervantar under. Hur varm är resten av kroppen? Om man är riktigt varm om kroppen så kan det smitta av sig på händerna om man har tur.
    Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
  • katt tass

Vi har hittat ett par kanonbra handskar på en mässa, inte särkilt dyra(150kr tror jag) Det står bara made in finland på dem och är tydligen en dam i tornioområdet som syr dem. Dottern hade ett par i fjol och vi köpte två nya till den här vintern, hon är alltid varm om händerna. De ser ut som helt vanliga tumhandskar med lite högre skaft och mysigt innerfoder. Vet tyvärr inte var man får tag på dem då vi som sagt hittat dem på en mässa..
    Har provat hestra och en massa andra handskar också men de är antingen totalt otympliga eller fruktansvärt kalla.

• Leopi

pop´s med dragkedja är superbra, ganska dyra men håller händerna torra och jättevarma!

• SanTan

Vi gillar Hestravantarna med yllefoder! Hade ett par till äldsta dottern förra året. Tyckte dom var så bra så den yngre dottern fick ärva dom i år och vi köpte ett par i en storlek större till den stora tjejen.

Våra döttrar är alltid goa och varma om händerna!

Jag öppnade tråden med avsikt att tipsa om dessa vantar och så visar det sig att det är just dom du har!!!!! :-0

• Blå Flygare

Jag undrar också vad hon har på kroppen, om man har "för varmt" på sig så måste kroppen släppa ut värme genom händerna, då släpps allt blod till dem och händerna blir varma även utan vantar (så länge de inte väts, men med ull på så blir de inte våta)

Jag har reklamerat min PO.P-overall för tjejen blev kall i den trots ullunderställ. Nu är hon go och varm på hela kroppen, och händer. Har inte ens hunnit inhandla ull-sulor eller ullvantar än.

• The Black Lady
    Stårschan skrev 2009-12-21 13:39:33 följande:
    Är de för små? Om inte, så testa med ett par fingervantar under. Hur varm är resten av kroppen? Om man är riktigt varm om kroppen så kan det smitta av sig på händerna om man har tur.
    Nej, dom är inte för små... jag har provat sätta på fingervanatr under, men då kan han knappt använda sin spade

tacka alla andra för svar! Ska prova PoP:s vantar oxå.....
  • Varma vantar

Jag rekomenderar verkligen www.tornedalens.com/ och deras vatten- och fuktavvisande vantar. För extra värme, köp till en ullinnervante. De är varma, lätta att ta på och stannar på. Köpte där för två år sedan och ska köpa där igen. Köpte även deras skinnvantar, men de är inte lika varma.

• Maggie Puh

Min dotter är likadan. Förra hösten (2012) köpte jag gekås vantar med vägmärken till henne (kostar 25 kr) för jag tänkte att hon skulle ha de kalla höstdagar för de känns lite tunnare. Det visade sig att hon har kunnat ha de hela vintern (både förra och denna , även de få dagarna när det varit -17), kunnat röra händerna utan problem och har varma, goa händer när hon kommer in. 

• Maggie Puh

Annars finns det "värmekuddar" att köpa som man kan ha i vantarna. Man trycker på en knapp och de blir varma. Sedan återaktiverar man de genom att koka dom.

Svar på tråden Finns det inga supervarma vantar?