Anonym (suck) skrev 2009-12-22 18:56:04 följande:
Jag har aldrig sagt att jag behärde något praktiskt. Jag är i grund och botten en romantiker och hade faktiskt hellre fått en bukett blommor eller ett sexigt nattlinne än att få räkningen betald...trots att jag har väldans problem med pengar just nu. Vardagslyx är något jag saknar...och jag skulle bli totalt ÖVERLYCKLIG över en biobiljett eller en fin middag...eller som sagt ett sexigt nattlinne eller en vacker bukett blommor eller något liknande...något som kunde göra min dag bättre...få mig att må bra mitt i eländet. Och om killen inte ville ge mig något romantiskt så hade jag varit jätteglad över något praktiskt också, som ett par varma strumpor, eller till och med ett paket köttfärs (jag är seriös nu) Men i detta fallet lade han 800 spänn på INGENTING. Som många påpekat så äger inte detta företaget stjärnorna, de har inte rätt att ge stjärnorna namn...utan allt är symboliskt. Dessa "namngivna" stjärnor är endast namngivna i DERAS register och alltså INTE av vetenskapen eller astrologer. Det är ren bluff alltihop. Så självklart är jag besviken på att min pojkvän faller för något sådant. Tänk dig en hemlös man på gatan som säljer Aluma tidningen...du går fram till honom/henne och säger "Hej, jag tänker inte köpa din tidning, men gissa vad..jag har precis gett 800 spänn till ett rikt företag som tänker symboliskt namnge en stjärna till "Aluma" istället, blir du inte glad?"
Men han känner dej och ville göra dej glad, säger det dej ingenting? Gör det ingenting för dej?