Jag hatar pojkvännens present
Anonym (svarat tidigare) skrev 2009-12-22 14:23:40 följande:
Jag har suttit i den sitsen, jag har levt ensam med barn, jag har levt under mycket mycket mer pressade situationer än det och jag tycker fortfarande att man ska vara tacksam för att en människa velat ge en någonting alls. Varje gåva som är given från hjärtat är välkommen. Ts mfl är bortskämda, egensinniga personer som helst ser att de får bestämma över andra och vad som är fint nog att ge bort istället för att vara tacksam för att en annan människa velat ge dem någonting. Jag tycker ni borde vara utan julklappar och att människor i er omgivning har bättre vett nästa jul än att ens försöka ge er nånting, ingenting duger ju ändå.
Kunde inte ha sagt det bättre själv!Har iofs aldrig levt ensam med barn. Men nog vet jag hur det är att få presenter för onödigt höga summor pengar av folk medan jag själv kämpat för att mätta magen.
Anonym skrev 2009-12-22 13:54:10 följande:
Det är ju inte killens fel att ts har taskig ekonomi om jag har förstått det rätt. Det kan inte vara lätt att vara man - ena sekunden gapar vi om att de skall vara mer romantiska och nästa sekund vill vi ha yllestumpor i present. Han ville ju säkert ge något fint och kärt i present och då kanske inte strumpor är det säkraste kortet. Var tacksam över att du har någon som ger dig presenter över huvudtaget och om du vill ha något så tradigt som t ex strumpor får du säga det i klartext. Det är ju inte det man vanligtvis önskar sig av sin älskade....