• Anonym (fattar inte!)

varför gör han så?

jag är tillsammans med en man sen 7 år tillbaka och nu har jag ett väldigt irriterande problem med honom!
    det är så att vi sover inte ihop när vi ska jobba med motiveringen att vårt barn har en tendens att vakna på nätterna och sen vårt barn föddes har han sagt flera gånger på kvällarna när jag har frågat honom om vi ska ha sex att han är trött och vill sova men sen på morgonen när jag kommer ner så hittar jag bevis på att han har sysselsatt sig själv istället för sex med mig???
    jag har inget emot att han sysselsätter sig själv ibland men varför gör han det när han säger att han är trött och vill sova när jag vill ha sex?
    när jag frågar honom så säger han bara att det har inte jag med att göra och att han är en kille med luster!
    jag födde barn för ett drygt år sen så det har ju knappast med att göra att barnet föddes nyligen och vi har haft sex däremellan också....

nån som har ett bra råd att komma med för detta retar mig nåt så kopiöst!!!
    förlåt att det blev långt och invecklat på vissa punkter!

• Svar på tråden varför gör han så?
  • Marleen

jag hade blivit fruktansvärt sårad, ledsen och förbannad på samma gång. och sen hade jag inte valt att sova i separerade sovrum trotts att jagska jobba, har två barn o trean påväg, de vaknar på natten än, de är 3 år och två år gammla ca... och barn vaknar då o då men kroppen vänjer sig o man blir inte helt slut....

ni kanske helt enkelt bara ska försöka hitta tillbaka till varandra genom att börja sova tillsammans igen så kanske lusten hos din sambo kommer tillbaka....
    min hade nog också sinat av en puss o go natt o sen hej då typ...

• Anonym (fattar inte!)
    Marleen skrev 2009-12-21 17:43:47 följande:
    jag hade blivit fruktansvärt sårad, ledsen och förbannad på samma gång. och sen hade jag inte valt att sova i separerade sovrum trotts att jagska jobba, har två barn o trean påväg, de vaknar på natten än, de är 3 år och två år gammla ca... och barn vaknar då o då men kroppen vänjer sig o man blir inte helt slut.... ni kanske helt enkelt bara ska försöka hitta tillbaka till varandra genom att börja sova tillsammans igen så kanske lusten hos din sambo kommer tillbaka.... min hade nog också sinat av en puss o go natt o sen hej då typ...
    jag frågar varje kväll om vi ska sova ihop men han säger att han behöver all sömn han kan få( precis som att inte jag behöver de?!)
    vi sover kanske ihop 2 nätter och då har vårt barn sovit hela nätterna men ändå ska han sova i annat rum!!!!
    jag har inte valt att vi ska sova i separata rum utan det har han gjort mot min vilja.
  • Lotlas

Försök prata med honom igen. Säg att du blir fundersam när han säger att han inte vill ha sex med dig, trots att han uppenbarligen har lust. Det kanske finns en bra förklaring, eller så gör det inte det och då behöver ni förmodligen prata mer om orsaken till hans beteende. Lycka till!

• Marleen

Anonym (fattar inte!) skrev 2009-12-21 17:47:17 följande:

jag frågar varje kväll om vi ska sova ihop men han säger att han behöver all sömn han kan få( precis som att inte jag behöver de?!)vi sover kanske ihop 2 nätter och då har vårt barn sovit hela nätterna men ändå ska han sova i annat rum!!!!jag har inte valt att vi ska sova i separata rum utan det har han gjort mot min vilja.
    tycker att de låter som om han inte är ett dugg intreserad av att vara med dej om jag ska vara ärlig... livet blev kanske inte som han ville med ett litet barn...

låter som en riktig skit-stövel om du frågar mig! uch, jag hade inte stått ut med den egoismen!!!

ta upp de med honom och ge honom ett ultimatum, du ska ju också få sova o känna kärlek utan att behöva tvinga de på honom...
  • Anonym (fattar inte!)
    Lotlas skrev 2009-12-21 17:47:46 följande:
    Försök prata med honom igen. Säg att du blir fundersam när han säger att han inte vill ha sex med dig, trots att han uppenbarligen har lust. Det kanske finns en bra förklaring, eller så gör det inte det och då behöver ni förmodligen prata mer om orsaken till hans beteende. Lycka till!
    jag prtar varje kväll och får alltid samma svar!!!
    jag blir tokig på detta....
    men han kan vara så kall och skiter fullständigt i hur jag känner ibland!!!
  • Anonym (fattar inte!)
    Marleen skrev 2009-12-21 17:49:57 följande:
    Anonym (fattar inte!) skrev 2009-12-21 17:47:17 följande:
    tycker att de låter som om han inte är ett dugg intreserad av att vara med dej om jag ska vara ärlig... livet blev kanske inte som han ville med ett litet barn...låter som en riktig skit-stövel om du frågar mig! uch, jag hade inte stått ut med den egoismen!!!ta upp de med honom och ge honom ett ultimatum, du ska ju också få sova o känna kärlek utan att behöva tvinga de på honom...
    ja skitstövel kan man lugnt säga....
    känns som jag håller på att förlora känslorna för honom men tyvärr fattar han inte de när jag säger det till honom utan får bara till svar att det är upp till mig och jag kan sticka när jag vill!
    roligt att höra!
  • Lotlas

Anonym (fattar inte!) skrev 2009-12-21 17:50:25 följande:

jag prtar varje kväll och får alltid samma svar!!! jag blir tokig på detta.... men han kan vara så kall och skiter fullständigt i hur jag känner ibland!!!
    Då skulle jag säga att ni har ett ganska allvarligt problem i ert förhållande. Parterapi?

Ett litet barn förändrar livet radikalt, så är det, och ni är två om att vara föräldrar. Vi har två knoddar, en på 2,5 år och en på 10 månader, och vi turas om och hjälps åt på nätterna, trots att jag är hemma och min man jobbar. Det är ingen semester att vara hemma med barn!
  • Anonym (fattar inte!)

nej det har jag också försökt förklara för honom att vi var två om att skaffa barn och tvåsamheten är viktig men det verkar inte gå in!!!!

vet inte rikigt hur jag ska takla detta,känner lite som att det är fel på mig när han vet att jag vill.
    får försöka prata med honom igen och funkar inte det får jag nog börja tänka över att leva själv!

• Marleen

Anonym (fattar inte!) skrev 2009-12-21 17:52:19 följande:

ja skitstövel kan man lugnt säga....känns som jag håller på att förlora känslorna för honom men tyvärr fattar han inte de när jag säger det till honom utan får bara till svar att det är upp till mig och jag kan sticka när jag vill!roligt att höra!
    ja men pm han säger så att du ska sticka när du vill, att han inte vill ha sex men uppenbarligen har lusten, bara han ska få sova mm mm, uch lämna honom så kanske ni kan leva separerade ett tag så aksnke han kommer på bättre tankar. om inte, så finns de mycket bättre killar som inte alls störs av att man har barn sedan innan. jag lämnade min Xman för en tid sedan, träffade en annan o vi lever osm en hel familje med mina två barn och så vi o trean påväg, han tar mina barn som om de vore hans egna o han tycker om att vara en del i deras liv.

så alla e inte skit stövlar men min man va också en skit, och ingen e lyckligare än jag att jag har skillt mig o gått vidare fats de va jobbigt i början!
Svar på tråden varför gör han så?