Släktproblem vid bröllopet
Vi ska gifta oss i juli och har lite problem både med hur vi ska göra med inbjudning samt honnörsbordet. Kanske jag får lite bättre gensvar här än på BT.
Min m2b pappa gick ifrån hans mamma för ca 2 månader sen. Nu bor pappan med en ny kvinna och han är verkligen lycklig. Min svärmor däremot är ledsen och bitter och hatar dem båda...
Till saken hör oxå att min svärmor är sjuk sedan 5 år tillbaka och verkligen mår jättedåligt. Hon är väldigt inne i sin sjukdom och pratar nästan bara om hur dåligt hon mår.
Tror att både min pappa och min svärmor skulle ha en väldigt trist bröllopsmiddag (min pappa pga svärmoderns sjukdom, min svärmor pga att sitta ensam på hörnet) om vi hade tradionell bordsplacering vid honnörsbordet. I övrigt har vi inte tänkt ha någon bordsplacering alls.
En tanke vi har är att kanske sätta min tärna, bestman med bordsherre resp dam bredvid oss istället. Min svärmor skulle då kunna sitta med sin syskon som hon har väldigt bra kontakt med. Vad tror ni?
Dessutom skulle vi egentligen vilja bjuda min svärfars nya kvinna till bröllopet då hon är trevlig, de bor ihop och har gjort det i nära 6 månader vid bröllopet. Min svärmor har tyvärr sagt att om nya kvinnan kommer, vill inte hon komma. Tror inte att hon förstår att hon sårar sig själv och min sambo mest genom det. Jag skulle önska att vi kunde prata med henne (svärmor alltså och få henne att lyssna på vad vi tycker, men hon är svår att prata med, kan få utbrott och bli aggressiv... Hur ska vi göra? Ska vi försöka prata med svärmor och försöka få henne att komma trots att den nya kvinnan oxå kommer, eller ska vi låta bli att bjuda den nya? Min sambo vill förstås ha sin mamma där, så att bjuda båda och låta svärmor bestämma själv funkar inte...