Släktproblem vid bröllopet
Nej men nu blir jag lite paff.
Hm, svårt att inte bjuda din pappas nya då de bor ihop. Jag hoppas verkligen inte hon blir sårad om hon inte får komma. Ni verkar ju inte ha några problem med henne och bor de ihop så tycker jag det skulle se kontigt ut och ganska uppenbart varför hon blir utesluten.
Jag tycker nog som cybermum, att just den dagen kan de väl offra och svälja sin stolthet för er skull!
Groll hör inte hemma på bröllop och en sådan dag ska de kunna visa sig vuxna och bita ihop..
Men sedan tycker jag att du kan underlätta det hela med att inte ha en traditionell bordsplacering, precis som du funderade över. Placera din mamma jämte sådana hon tycker om och dessutom kan du ju ha henne närmast dig, även om det inte är tradition så kanske hon känner sig mer betydelsefull än den nya kvinnan.
jag är i samma sits som du. Men jag tänker bjuda bägge parter med respektive på bröllopet. Om de sedan kan hantera det eller ej är faktiskt inte mitt problem den dagen och det har jag sagt till dem med.
Det är inte jag som måste övertala dem att komma! Det är en självklarhet. Jag är ju deras dotter!! Det är de som måste välja. Kanske låter kallt men, men..Kallare är det att göra sin dotter ledsen genom att ej komma..
En sådan dag ska du inte behöva tänka på att du sårar andra. Den dagen är er dag och jag blir så ledsen när folk säger.."Kommer hon så kommer inte jag"
Min mamma sade exakt likadant till mig, men jag sade att OKi, synd att du missar den dagen för det skulle betyda så mycket om du kom. Du måste förstå vår sits med.
Nu ska hon komma iallafall och jag har även kompenserat henne med att hon får sitta lite annorlunda och mer speciellt.
Jag hoppas det ordnar sig och jag hoppas att du förstår att det är inte ditt problem...