• hannah8607

Efterlyser mamma-hängselbyxor

Hallå alla i julstöket.
    Som rubriken lyder, är jag på jakt efter mamma-hängselbyxor. Jag kan inte hitta det nånstans. Jag har kollat på hm, lindex, kappahl, mammaklader.se ... Är det nån som kan ha en susning?

God Jul !

• Svar på tråden Efterlyser mamma-hängselbyxor
  • Matanza

Tradera kanske?

Jag har för mig att jag såg på HM i våras när jag gick med magen i vädret. Kanske inte är årstid för det nu............

• BrödernaBus

Jag föreslår att du tittar på Tradera. Där hittade jag mina efter mycket letande när jag väntade sonen förra året...

• Memmal

Jag hittade också mina på tredera, fanns inte i en enda butik när jag letade!

• 25April2010

Jag har köpt två par på blocket, lyckades aldrig hitta några nya trots att jag letade som en tok. Ett par från Lindex är mina stora favoriter, tighta men med stretch.

• Gurkan

Ingen som vet om man kan beställa från något annat land då?
    Letar också Ts så jag lånar din tråd lite!

eller någon som har/vet vart man kan köpa mönster till att sy själv?

• Memmal

Jag tycker det är konstigt att det ska vara så svårt att hitta, känns ju som att mer eller mindre alla gravida vill ha ett par.

• maddan86

alltså snälla inte för att vara elak men det är ju såååååå fult med h'ngselbyxor på gravida det är nog det fulaste jag vet haha känns som någon äcklig perfekt 90-tals gravidfilm 9 månader typ haha

• vilde

Jag håller med. det är inte det snyggaste man kan ha- men det är fasiken den enda som funkar bra utan att ramla ner.

Alla andra byxor gliiider sakta nedåt.
    Första barnet så had ejag ett par som jag köpte på Lindex. ( sex år sen)
    Gick till Lindex igen- men de hade slutat med gravvokläder :(

• HippYgirl

jag köpte mina på Hm. dock fanns dom inte i min stad utan en annan. kan ju säga att det är inte speciellt sknt. kommer inte använda dom denna gång.

• hannah8607

Jag vill ha hängselbyxor för att alla andra byxor sitter så hårt runt magen.. Skitsamma om det är snyggt eller inte jag är ute efter komfort i dagsläget

• Memmal

Jag tycker att det är fint på gravida men inte på icke gravida

• hannah8607
    Tack så mycket för tipset. Mycket bra sida. Dom hade bra utbud, speciellt för mig som inte riktigt är sams med det senaste modet {#lang_emotions_tongue_out}

Memmal skrev 2010-01-04 22:13:03 följande:
    Hittade ett par här om någon är intresseradwww.4mom.se/
Svar på tråden Efterlyser mamma-hängselbyxor