Inlägg från: Cat79 |Visa alla inlägg
  • Cat79

    Vi som väntar syskon till våra änglar del 9

    Barba bok skrev 2009-12-22 23:22:27 följande:


    Uppdatering...Min oro och mitt delmål på denna resan är över. Vi fick positiva besked om att vårt lilla liv, vårt hopp hade goda förutsättningar så mycket de kunde se. Ett fint och välkomnande ultraljud. En liten syster tittar förhoppningsvis ut i slutet av maj. Tacksam och lyckligt än så länge. Nu tar jag julledigt och kommer inte hänga här inne på några veckor.En stor varm kram till er alla fina sköra men förhoppningsvis glada mammor.
    Underbart med lyckat RUL :) du väntar en liten tjej igen så Lykke ska bli storasyster i slutet av maj (kanske prickar in 28:e, min dag). Vi hörs i mellandagarna. Kram
  • Cat79

    Lilla Gry skrev 2009-12-26 08:41:04 följande:


    Toka: Fy vad trist, men jag förstår dig verkligen. Ni har gett henne alla chanser och hon verkar ändå inte förstå. Bättre som sagt att dina pojkar inte fäster sig vid någon som inte orkar engagera sig. Kram!Idag är det min födelsedag. För ett år och ett par timmar sedan kände jag och storebror som satt i mitt knä det som skulle bli de sista sparkarna från lillebror. Känner att jag har några riktigt tunga dagar framför mig, men det sprattlar på i magen i alla fall och förhoppningsvis kan det hjälpa mig igenom detta.
    Grattis. Hoppas dagen blir ok att du även kan glädjas med storebror och bebisen i magen. Många varma kramar sänds till dig och din ängel.
  • Cat79
    Bajjelen skrev 2009-12-30 23:12:16 följande:
    Hej på er alla & gott nytt år!Skriver lite försiktigt in mig här.Vi förlorade vår dotter i juli 2008. Juni 2009 hade vi turen med oss och fick en LITEN men alldelles underbar son och om allt går vägen nu så blir han storebror någon gång i augusti. Har inte gått ut med det till familj och vänner än så skriv helst inget i gb.
    Välkommen till vänta-tråden. Självklart stannar denna lyckliga nyhet här än så länge. Jag ska också ha i aug (ca 1 aug) och förlorade min son i v 22 förra året.

    Gott Nytt År allihopa, 2010 blir ett kanonår!
  • Cat79
    MrsCharlotte skrev 2010-01-04 18:35:10 följande:
    Usch jag har bara gråtit idag. För allt och inget. I förmiddags var det för struntsaker... men nu när det börjar bli kväll börjar jag tänka på Elliot och undrar om denna graviditeten kommer gå bra och om det verkligen kommer ligga en levande bebis på mitt bröst i juli..... hur kommer det att kännas? Hur kommer det bli? Tänk om man inte tycker om bebisen för att h*n inte är Elliot?????? Förlåt att det bara blev massa ego, men idag är jag verkligen ego. 
    Du kommer att hålla din levande bebis i din famn i sommar, jag lovar. Alla i denna tråd har varit med om tillräckligt så nu är vår tid inne, 2010 here we come.
    Det är förståligt om man känner oro och är extra känslig vissa dagar förhoppningsvis blir morgondagen bättre :)

    Jag är endast i v 11 och är inte så jätteaktiv här inne men läser allt ni skriver. Även om jag är lugn så självklart finns oron där.

    Kram alla fina gravida änglamammor!
  • Cat79
    AnnaMaria78 skrev 2010-01-07 17:45:04 följande:
    Hej allihop!Det är fortfarande väldigt tidigt men jag vågar ändå börja följa den här tråden. Är i vecka nio nu och har börjat må riktigt illa :( men då är ju allt som det ska.... "Bara" nio veckor till att stå ut med det. Hur mår ni andra fysiskt?Stark längtan: Grattis Malte på 8-månadersdagen! (I morgon är det Elvins 8-månadersdag)
    Välkommen hit. Jag är bara i vecka 11 och har mått si så där men det känns som postitivt och att livet i magen mår bra. Förhoppningsvis går ditt illamående över e 12 v, min sista vecka har varit mycket bättre.

    Grattis Malte, hoppas han firas ordentligt med alla hans änglavänner.
    Barbabok, tråkigt med foglossning :( hoppas du piggar på dig!
  • Cat79

    Underbart med två ytterligare plus :) Grattis igen anniloo och vimsan. Denna gången kommer att gå bra så försök hela tiden att tänka positivt och kunna glädjas. Våra små änglar finns i våra hjärtan och de kommer att vaka över sina småsyskon och därför vill dem att vi änglamammor ska glädjas åt det nya liv vi har inom oss.
    Hoppas alla haft en trevlig helg. Kram (har inte varit så aktiv här då jag varit lite försiktig, är i v 12 nu).

  • Cat79
    ica003 skrev 2010-01-10 19:07:44 följande:
    Cat> Grattis till vecka 12! Vet att man inte tar nåt för givet men vecka 12 är alltid en milstolpe.
    Ja det känns bra man gått in i vecka 12 :) Härligt med fladder i magen, måste kännas så underbart! När ska du på RUL och se din bebis?
  • Cat79

    Gersemi: vilken känsla när det sparkas inne i magen, säkert en livlig rackare som bara ville umgås med sin pappa med :)

    Lilla Gry: v 12 är alltid en bit på vägen men önskar jag var i v 19-20 och gjort ett lyckat RUL. Skönt att du inte blev magsjuk, aldrig kul. Vilken vecka är du i nu. Mysigt att få lyssna på hjärtljud, alltid en ytterligare bekräftelse förutom rörelser.

    Jag är så velig om jag ska göra något extra utöver tätare ultraljud... Har pratat m min läkare och hon menar att den skadan vår bebis hade bara kan upptäckas via UL och att det var slumpen. Det finns ju ex KUB (test för kromosomavvikelser) m då får man siffror som man sen ska ta beslut om att gå vidare med.... och ett ev fostervattensprov måste göras. Vill inte utsätta denna graviditet för en massa och jag känner att det är vår tur nu och att vi väntar en frisk. Min sambo velar lite och tycker att jag inte bara ska se KUB från den negativa sidan. Vi har ett inbokat VUL när jag är i v 14 och då hoppas jag att vi får se allt som går att se hos bebisen och 4 v senare blir det RUL. 

    Behövde bara skriva av mig och är lite kluven men samtidigt har jag bestämt mig men man är ju två som ska ta beslut.
    KRAM

  • Cat79

    Tack alla ni som gett mig lite råd ang KUB, fostervattensprov o s v. Som sagt så vill jag inte utsätta liten för detta och känna mig ännu mer orolig. Hur stor sannolikhet är det att just jag har en bebis med kromosomavvikelser? Ska prata mer med min sambo så får vi se, även om jag tagit beslutet :) Då jag är lugn nu så kommer jag nog bli mer orolig om vi ska påbörja denna process...

    Starklängtan: skönt att det gick bra idag och att du nu är sjukskriven och kan varva ner. Bebisen kan nog skifta i aktivitet som många skriver så du får försöka vara lugn.

    Jag vill inte veta kön vid RUL. Första gången jag var gravid trodde jag starkt på att vi väntade en tjej och ut kom en änglason, nu får vi se vad det blir - en överraskning. Jag har full förståelse varför man vill göra det också :)

    Kram till er alla!

  • Cat79
    anniloo skrev 2010-01-13 16:47:07 följande:
    hoppar ur tråden då jag fick mf igår...kram och jag hoppas det går bra för alla er andra nu!! 
    Fy fan vad livet är orättvist! Lider så med dig och hoppas att du orka kämpa vidare när du är redo igen. Varma kramar!
  • Cat79

    Melkers mamma: Gud vad kul.... du ska verkligen bli mamma till en liten tjej på fredag. Stort lycka till. Många kramar

  • Cat79
    Nimsan skrev 2010-01-21 19:54:16 följande:
    Jag lägger väl till mig i denna tråd. Är i vecka 9 snart, så det är fortfarande tidigt men jag hoppas hoppas hoppas att det ska gå vägen denna gång.
    Välkommen till denna tråd, grattis till en ny graviditet.
  • Cat79

    Välkommen till världen Ester, Grattis Melkers mamma!

    Angående magar så tycker jag ni bara ska njuta av att ni växer och det viktigaste är ju att barnet mår bra! Har inte så mycket mage nu men jag tycker inte det är ok att säga tjockis eller påpeka om det är fler än en där inne?

    Lite ego och undrar om någon haft liknade erfarenhet? Jag är i vecka 12+5 idag och har haft sen i tors lite bruna flytningar/småblödningar? har aldrig hänt under mina två gånger jag varit gravid. Jag ringde BM igår och berättade detta och hon skulle ta upp det med läkaren och om han/hon tyckte det var allvarligt skulle BM ringa igen. Hon ringde aldrig igen men vet inte vad jag ska tro. Det kommer inte mycket men har trosskydd och då blir det lite brunt då och då och varje gång jag torkar mig när jag varit på toa. Orka inte med detta nu..... Ska på VUL på mån men vet ej om jag kan vänta i 2 dgr.

    Kram och trevlig helg!

  • Cat79
    Barba bok skrev 2010-01-23 18:58:38 följande:
    Hej min vän! Läste just ditt inlägg och blev lite orolig. Skönt att du haft kontakt med en BM och eftersom ingen har ringt går man ju och tror att det inte ska vara någon fara. Har du haft känningar på ngn smärta i samband med detta sedan i torsdags?  Det kan ju vara vad som helst. Mycket i underlivet ändrar ju sig med med flytningar och fler blodkärl tillkommer. Efter sex kan det finnas en risk att man blöder lite grann.  Känner du att du inte kan vill invänta ett närmare besked innan måndag så tycker jag absolut att du ska ringa gyn. Berätta din situation igen och be och få komma in för en koll. Säkert är det inget allvarligt.  Skickar över en styrkekram till din oro.   
    Det som inte fick hända har hänt. Fick konstaterat MA i lördags, min bebis har dött i min mage runt ca vecka 9 och jag är nu i vecka 13. Allt är svart just nu och fattar ingenting. Imorgon kl 8 ligger jag på operation. Fy fan vad livet är orättvist!!!!!!!!

    Försvinner från denna tråd och förhoppningsvis kommer jag tillbaka. Kram
  • Cat79

    Hej alla underbara änglamammor! Tack för allas omtanke idag. Operationen gick bra förutom att vi kom dit 7.30 och jag kom in 12. Nu är det så jävla tomt att komma hem återigen och känna denna sorg även om vi inte gick lika långt. Vi har kämpat och kämpat och lyckas äntligen och sen slutar det så här olyckligt igen, hur mycket ska en person få ta? Jag fattar ingenting,  jag skulle ju bli mamma i juli/aug och få njuta av livet men istället förvandlas en dröm till en mardröm som är sann dessutom. Det jag känner nu är ilska, förtvivlan...... och ett stort varför. Som Barba bok skriver så åker vissa på en räkmacka och ta allt för givet medan andra får kämpa kämpa och sorg efter sorg. Idag var det min sambos födelsedag, jättekul att dag för honom, får se sin sambo gråta och ska in på operation för att ta bort det släckta livet som fanns hos oss för ett tag.

    Hur ska jag orka igenom detta?
    Jag önska all lycka till alla här i denna underbara tråd, tack för allt stöd.

  • Cat79

    Pollys mamma och Vimsan, beklagar så att även ni måste dra er tillbaka från denna tråd. Då jag fick MA i v 13 nyligen så vet jag precis hur ni känner er. Den dag vi orka igen får vi stötta varandra i försöka-tråden o förhoppningsvis komma hit inom kort igen.

    Grattis till ni som plussat och alla andra graviditeter som går bra :) Missunnar lite dem som är gravida som bara blir det lätt o allt går bra utan några motgångar o tar allt för givet.

    Kram och trevlig helg (jag njuter av att vara med min systers barn, 4,5 och 1,5 år tills mina egna är i min famn)

  • Cat79

    LillanM: jag undrar om jag får inboxa dig men isåfall behöver jag bli inbjuden till din sida?

    Vimsan: Vi får verkligen hoppas på postitiva nyheter i veckan :)

    Stor kram till alla underbara änglamammor som väntar smått igen. Jag ska till denna tråd igen även om det inte ser så ljust ut just nu.

  • Cat79

    Gör så ont att inte vara i denna tråd längre.... varför fick jag ett sent MA efter min änglason? Idag är en deppa-dag och imorgon måste jag vara på topp e sjukskrivningen. Hoppas så att komma tillbaka hit så snart mensen är här och vi är redo för ny behandling.

    Stor kram till alla underbara gravida änglamammor!

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 9