• Pretty in scarlet

Blir galen på min sambo!

Jag blir galen på min sambo. Min karl kliver hellre över saker än tar upp dem från golvet. Hans strumpor hittar jag överallt. I handfatet ligger skäggstubb efter att han rakat sig trots att han ansträngt sig för att tvätta bort det efter sig, men det är som att han aldrig kan göra någonting ordentligt. Som att han inte ser. Jävla slarver! När han klär av barnen då vi varit ute slänger han upp kläder i ett enda kaos på hatthyllan och plockar inte upp det som ramlar ned. När jag ska ut med barnvagnen ligger alltid en hög av hans skor ivägen. Det slår aldrig fel. Lagar han mat stökar han ner som fan. Han anser att han städar undan i köket efter sig men glömmer alltid typ att torka av köksbordet eller annat. Han är fullkomligt oförmögen att hitta ngt som han letar efter i hemmet. Ropar på mig så att jag ska hitta det åt honom. Det kan ligga mitt framför näsan på honom men han ser det inte. Han blir förbannad och river och slänger omkring med saker för att hitta det han letar efter och sedan tar han inte rätt på det efteråt. I natt kissade dottern i genom blöjan och det var han som hjälpte henne. Han sätter på en ny blöja men bryr sig inte om att byta sängkläder. På min begäran och endast pga mig tar han med sig alltihopa på morgonen så att det blir tvättat. Vilken förälder gör så? Låter ungen ligga i kissiga lakan, kanske bara var fuktigt på ngt ställe men va-fan vem vill sova i sitt eget kiss!? Han gör det inte för att vara elak mot dottern utan han fattar liksom inte. Det är min känsla. Han kan heller inte ta "instruktioner". När han skulle ha barnen en kväll då jag var iväg så talade jag tydligt och klart om flera gånger var näsdropparna låg (förskylda ungar som inte sover utan) och ändå när jag kommer hem har han inte gett dem det för att jag hade sagt att de skulle ligga i köket men där låg de intedär. Nä just det, det var därför jag sa att de fanns i BADRUMMET. Detta är bara toppen av ett isberg det jag nämnt. Min sambo är intelligent när det gäller så mkt annat och välutbildad. Men när det gäller vissa saker som basal omvårdnad av barnen etc är han helt jävla inkompetent. Vad är det för fel på er män, jag börjar tro att det faktiskt saknas ngt där uppe. Kom inte och säg att det är för att jag städar upp efter honom, för det gör jag inte. Dock blir jag förbannad och tappar all lust till intimitet när han skiter i vad jag tycker om detta. Flera vänner tycks ha liknande problem med sina män så jag tror tamme sjutton detta ligger i generna.

• Svar på tråden Blir galen på min sambo!
  • JennyL29

Åhh känner igen mig!

Min man frågar alltid vad den och den saken är, han hittar inteoch ska låta mig leta efter dem istället för att leta själv eller städa så ser han sakerna tex lyfta på saker????Hmmm......?
    Han lagar maten man jag får alltid diska efter hans cenario i köket.
  • ZezzA80

haha har vi samma man kan tänka. Torka av bordet...ja eller snarare att inte göra det är en sån klassiker.
    Tro att lilleman kommer sova hela natten om han inte får välling innan han ska sova som han alltid ALLTID får.
    Att kunna städa undan i huset FASTÄN han har hand om lillen ( vilket jag lyckas med hela tiden).
    Det vore bra om lillen fick mat nångång(även om det bara är mackor) fast jag int eär hemma, med tanke på att han ställer fram och praktiskt brer mackorna åt tonåringen.

Det är en jävla tur att han är snygg : O )

• 3barnsmammaensamstående

Känner absolut igen mig gubben min är nog den värsta lataste slarven jag någonsin känt han vet absolut inte vad man har en disktrasa till. Hur många ggr man än säger till han att torka upp efter sig i köket så vägrar han lyssna utan går och sätter sig med en av ungarna framför tv eller dator och ska "smälta maten" eller kolla på nyheterna och väder (han kan absolut inte missa det). Det ligger alltid leksaker på golvet som han inte kan plocka upp utan bara sparkar bort dem till en lagom gång mitt emellan, ungarnas smutskläder och blöjor slänger han bara på soffbordet så JAG får gå och plocka upp efter honom hela tiden medans han sitter framför "burkarna" och vi har två ungar ihop en på 19 månader och en på snart 4 månader och jag har en 5-åring sedan innan så man hinner inte göra så mycket själv. gubben är arbetslös han också och väldigt arbetsskygg kan inte ens tvätta en maskin när han går ner i källaren till pannan där vi har både tvätt och tumlare Det är praktiskt taget jag som gör allt inklusive tänkler åt honom också för det kan då inte!

• Umetjejen79

Mycket känns igen, inget blir ordentligt gjort. Jag har nyss läst Familjens projektledare säger upp sig. I den var det ett omvänt exempel. Om mannen alltid sköter att tanka bilen så slutar kvinnan tänka på det efter ett tag.

Jag tycker det är rätt roligt att planera och ha ordning på saker, eftersom det är jag som oftast plockar undan saker som ligger framme så är det jag som vet var allt är. Ibland blir det för mycket, då känns det som jag är hans mamma och det tycker han inte om att höra.

• Korvas

Jag trodde min var värst... kan bli så heligt förbannad så jag nästan är på väg att dra ibland. Visst handlar det om olika toleransnivåer ( ni ska se min sambos bil - fy faan vad vidrig) men i vårt fall också om lite lathet. Ni säger att man ska acceptera att man gör saker på olika sätt, men vad är det för vits med att be honom torka bordet om det fortfarande är matrester kvar när han är klar? Då anser iallafall inte jag att bordet är torkat...

Jag har varit förkyld i flera veckor och sovit på soffan för att slippa väcka hela familjen med min hosta. En av hundarna la en spya i sovrummet samma natt som jag flyttade ut i vardagsrummet. Den är fortfarande kvar därinne. Tänker inte säga till flera gånger. Det är fanimej lathet!

• MammaÄrJag

Ja jag känner igen detta.. det är skrämmande likt min precis så som du beskriver.. Jag lider med dig:(

• Majsan72

www.relationer.biz

Han beter ju sig som ett barn, tycker jag det låter som. Fick han aldrig lära sig att ta ansvar hemma? Tvyärr är det ju hemskt svårt att "uppfostra" vuxna människor.
    Sajten ovan är bra om relationer och kan säkert ge några tips!
  • ast

Får ni uppskattning för allt jobb ni lägger ner? För alla tusen o åter tusen saker ni gör där hemma. Det är ju ett ganska osynligt jobb man gör.

Ibland känns det som man bara tävlar om vem som gör mest o vem som har det jobbigast. 
  • kleopatra

undrar vilken sort som är värst, min karl är så pedantisk att han drivit mej till vansinne. han kan inte hämta ved utan att byta om o ha handskar. han kan inte göra nåt i köket utan att ta på ett förkläde. steka nått är näst intill otänkbart, då det osar o luktar i huset, när vi köpte ny spis kan vi nästan inte laga mat just för att spisen är ny. han hänger sina strumpor på galgar! sonen får knappt äta själv o absolut inte efter kvällsbadet, för då är han ju ren. när vi har sex måste han ha en hel toarulle till hands, det blir ju kletigt........skulle kunna fortsätta hur länge som helst........

• Maiko

hm min sambo är för det mesta en slarver, men ibland kan han få för sig att städa.
    Men jag blir som du tokig när han inte ser bergen av allt möjligt!
    Ibland lämnar jag det medvetet men så kommer vänner och familj på besök, mindre trevligt.

Men gör så. Har jag gjort nu senaste veckan och det funkar delvis!

-Lägg alla skitkläder på hans sida av sängen! då måste han flytta på dem och fattar förhoppningsvis vinken!

-Lägg allt hans skräppapper tillsm med saker han måste gå igenom eller ta. Plånbok, mobil, snusdosa osv. Lägg ihop allt! Hans skit får han deala med!

Svar på tråden Blir galen på min sambo!