• en grönsak

Kommer storken hem till mig eller vart ska jag hämta bebisen?

Jag har nu fått reda på att jag ska få bebis leverans i Juni. Men,kommer storken hem till mig eller ska jag hämta den nånstans? *förvirrad*

Hur vet storken vart jag bor förresten,tänk om jag flyttar och han råkar ge bort bebisen till nån annan?

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Kommer storken hem till mig eller vart ska jag hämta bebisen?
  • Fridie

Svårt. Fick du ingen instruktion vid beställningen? Själv kommer jag att be om leverans till den lokala ICA-butiken den dagen det är dags. Det är ju så smidigt med de där sms-aviseringarna!

• en grönsak
    Fridie skrev 2009-12-21 21:35:46 följande:
    Svårt. Fick du ingen instruktion vid beställningen? Själv kommer jag att be om leverans till den lokala ICA-butiken den dagen det är dags. Det är ju så smidigt med de där sms-aviseringarna!
    Jo det fick jag säkert men jag har slarvat bort uppgifterna..
    Tänkte att jag kanske skulle göra en till beställning men då kanske jag får 2 bebisar på en gång?
  • Mathe

Tror att det funkar så här nu för tiden: Om du uppgett mobilnummer vid beställningen kommer du få ett sms med en kod. Du kan då hämta ut den hos närmaste postombud, bara att uppge koden, medtag legitimation.

Om du flyttar måste du förstås meddela storken eller om du har eftersändning så skickas bebis till ditt nya postombud.

• Mathe

en grönsak skrev 2009-12-21 21:38:04 följande:

Jo det fick jag säkert men jag har slarvat bort uppgifterna..Tänkte att jag kanske skulle göra en till beställning men då kanske jag får 2 bebisar på en gång?
    Ja så kan det vara, jag dubbelklickade och fick tvillingar...
  • en grönsak
    Mathe skrev 2009-12-21 21:38:39 följande:
    Tror att det funkar så här nu för tiden: Om du uppgett mobilnummer vid beställningen kommer du få ett sms med en kod. Du kan då hämta ut den hos närmaste postombud, bara att uppge koden, medtag legitimation. Om du flyttar måste du förstås meddela storken eller om du har eftersändning så skickas bebis till ditt nya postombud.
    Joo men det lät rätt.. Hmm.. Fortfarande ångestfylld. Tänk om storken råkar tappa den på vägen ner?
  • Meria
    Mathe skrev 2009-12-21 21:38:39 följande:
    Tror att det funkar så här nu för tiden: Om du uppgett mobilnummer vid beställningen kommer du få ett sms med en kod. Du kan då hämta ut den hos närmaste postombud, bara att uppge koden, medtag legitimation. Om du flyttar måste du förstås meddela storken eller om du har eftersändning så skickas bebis till ditt nya postombud.
    Det är precis så det funkar.

Men först måste du in på BB och trycka ut en soffgrupp. Det är obehagligt, men värt det. Med soffgruppen kommer beställningspappret till själva bebisen.

Vi kan inte skaffa fler barn, för vi har inte plats för fler soffor nu... och en soffa säljer man ju inte på blocket hursomhelst...
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • en grönsak
    Mathe skrev 2009-12-21 21:39:36 följande:
    en grönsak skrev 2009-12-21 21:38:04 följande: Ja så kan det vara, jag dubbelklickade och fick tvillingar...
    Jaa du ser. Som det kan gå.. Fast,det är nog rätt mysigt med 2 bebisar:)
  • Mathe

en grönsak skrev 2009-12-21 21:40:56 följande:

Joo men det lät rätt.. Hmm.. Fortfarande ångestfylld. Tänk om storken råkar tappa den på vägen ner?
    Ja om det är så att paketet är skadat får du tala om det innan du hämtar ut det. Det brukar inte vara nån fara.
  • längtans

Men guuu va knäpp ni är, storken finns inte, det är bara en myt, för det har jag läst på aftonbladet.se.

Din bebis kommer att ligga i en korg utanför din dörr när det är dags, så det så!

• Mathe

en grönsak skrev 2009-12-21 21:42:28 följande:

Jaa du ser. Som det kan gå.. Fast,det är nog rätt mysigt med 2 bebisar:)
    Jo det är det ju, men jag skulle aldrig låta sambon beställa, han blir galen när modemet krånglar och klickar typ 1000 ggr.
  • en grönsak
    Meria skrev 2009-12-21 21:41:13 följande:
    Det är precis så det funkar. Men först måste du in på BB och trycka ut en soffgrupp. Det är obehagligt, men värt det. Med soffgruppen kommer beställningspappret till själva bebisen. Vi kan inte skaffa fler barn, för vi har inte plats för fler soffor nu... och en soffa säljer man ju inte på blocket hursomhelst...
    Trycka ut? hur då menar du, det lät lite läskigt faktiskt,fast om det innebär att man får en bebis i slut ändan höhö:) så är det nog värt det då,antar jag..
    Har du provat att auktoniera ut den på tradera?
  • en grönsak
    Mathe skrev 2009-12-21 21:45:03 följande:
    en grönsak skrev 2009-12-21 21:42:28 följande: Jo det är det ju, men jag skulle aldrig låta sambon beställa, han blir galen när modemet krånglar och klickar typ 1000 ggr.
    Hihi:) Ja det låter lite som jag brukar göra så jag får nog ta det lite lugnt i fortsättningen..
  • Mathe
    längtans skrev 2009-12-21 21:44:11 följande:
    Men guuu va knäpp ni är, storken finns inte, det är bara en myt, för det har jag läst på aftonbladet.se.Din bebis kommer att ligga i en korg utanför din dörr när det är dags, så det så!
    Ahh, jag trodde det var förr i tiden... Men när du hänvisar till såna källor måste jag förstås ge mig
  • en grönsak
    Mathe skrev 2009-12-21 21:48:06 följande:
    Ahh, jag trodde det var förr i tiden... Men när du hänvisar till såna källor måste jag förstås ge mig
    Mehh.. Jag läste faktiskt på expressen att storken fanns,så det så!
Svar på tråden Kommer storken hem till mig eller vart ska jag hämta bebisen?