• Whirlwind

någon som har tips på inslagning av julgodis??

Jag har lite dåligt ställt och hade planerat att ge bort julgodis i julklapp... känns lite snålt men man får taga vad man haver helt enkelt..¨

Någon som har tips på någon lite lyxigare inslagning till julgodis för en hyfsad penning??

• Svar på tråden någon som har tips på inslagning av julgodis??
  • isisisis

Genomskinlig plast,sån som man har runt blommor.
    Gör ett litet knyte av det och knyt ett fint tygband runt

• Whirlwind

Vet du vart man kan köpa det??=)

Det enda jag har hemma är vanliga fryspåsar haha de ser ju inte direkt så fint ut.. Men tack för tipset

• lunkentuss
    isisisis skrev 2009-12-21 22:53:10 följande:
    Genomskinlig plast,sån som man har runt blommor. Gör ett litet knyte av det och knyt ett fint tygband runt
    cellofan ja, jag köper billigt i kassan i blomsteraffären =) Då klipper dom till önskad längd/mängd o det brukar kosta en femma elr en tia för ett par meter =)
  • Virriga Vera

Jag sparar glasburkar med lock under året som jag diskar ur och sedan använder till hemmagjord marmelad, godis och olika inläggningar. Det finns massor med fina burkar i olika former och storlekar. Annars så kan man hitta massor på loppis som bara är att diska och sätta band runt.

T.ex Olivolja brukar man få i fina flaskor, de sparar jag och gör sedan julsnaps som jag häller på de flaskorna.

• Unex

Om du vill slå in själva godiset en och en så finns det fina aluminumark på Panduro som passar sig väldigt fint till detta, särskilt till olika chokladgrejor. Finns även färdiga cellofanpåsar och cellofanstrutar där som kan se väldigt fina ut.

• Whirlwind

Va gulliga ni är. tusen tack för tipsen.. Känner att jag har fått en massa ideer nu och ser riktigt fram emot att få börja med inslagningen imorgon.

Först blir det en tur till blomsteraffären för att få tag på cellofan=)

• Adrastina

Strutar av tårtpapper?? Eller strutar av brunt inslagspapper och nått snyggt rött band på? Går bra med presentsnöre.

• Adrastina

ett bokmärke fastklistrat på struten är snyggt oxå, kanske en ängel eller en tomte? kostar inte många kronor för ett ark.

• jolle85

Jag gjorde strutar av barnens ritpapper, de hade ritat lite fint på det me. Sen tejpade jag fast röd cellofan o virade in struten i. Gjorde sen en fin rosett på.
    Blev super gulligt!!!
    Lycka till!

Svar på tråden någon som har tips på inslagning av julgodis??