• repa

15 h på dagis vad betalar ni i månaden?

har mitt barn 15 timmar på förskolan å betalar 1089kr i månaden bor i varbergs kommun
    vad betalar ni i månaden å i vilken kommun bor du i är tydligen olika...
    (jag är mammaledig å får ut ca 6500kr mannen får ut ca 19000kr i månaden så vi är ju inga höglönare direkt )
    känns som om vi betalar mycket men det kanske är så dyrt!!!
    hur är det för er?

• Svar på tråden 15 h på dagis vad betalar ni i månaden?
  • Carisma95

Sonen var över 4 år och gick då gratis. Annars tror jag att det kostar 840 kr/mån om de går 15 timmar (Alingsås).

• hjohanna

Dagis är ju inkomstbaserat.
    Jag betalar 0 kr med ett barn i föskola och ett på fritids. Studerande.

• trombon

1260 kr/maxtaxa per månad om man inte är 4 och går i allmän förskola.

• miamisan

1260kr som är maxtaxa i Malmö kommun. Jag är mammaledig och min sambo jobbar heltid.

♥ Tristan 080118 ♥ Mathilde 091119 ♥
  • Sara och Henrik

Jag är arbetssökande och har då min dotter på dagis 15h i veckan. Jag betalar 241:-/månad. Jag är ensam om min dotter. Vi bor dock hos min nya kille. Men då han inte är min dotters bio-pappa, så gäller bara min inkomst för dotterns dagistaxa. Vi bor i Uppsala kommun

• repa

tack för era svar lite olika då några fler som vill dela med sig??

• mortill31980

har en 3 1/2 åring som går 15 tim då jag är mammaledig...tar bara ut 4 dgr i veckan och mannen är egenföretagare, alltså inte heller några höginkomsttagare...betalar 760 kr i månaden....

• hjohanna
    Sara och Henrik skrev 2009-12-22 10:28:15 följande:
    Jag är arbetssökande och har då min dotter på dagis 15h i veckan. Jag betalar 241:-/månad. Jag är ensam om min dotter. Vi bor dock hos min nya kille. Men då han inte är min dotters bio-pappa, så gäller bara min inkomst för dotterns dagistaxa. Vi bor i Uppsala kommun
    Men är ni sambos så ska hans inkomst oxå räknas..?
  • Pernillaa
    hjohanna skrev 2009-12-22 10:32:30 följande:
    Men är ni sambos så ska hans inkomst oxå räknas..?
    Ja så är det åtminstone här i Halmstad :O
  • Kimmy

887:- månaden. Jag är mammaledig och sambon går på starta-eget-bidrag så det är 3% av vår inkomst. Oavsett om dem går heltid eller bara 15h betalar man så här.

Svar på tråden 15 h på dagis vad betalar ni i månaden?