• Wallmo

Bästa bilen för en familj på 5

Kommer att bli fem personer i familjen nästa sommar. Funderar nu på att byta upp oss till en större bil. Vi har idag en Volvo v50. Men tycker redan idag att den är lite liten (packade in hela familjen med julklappar och allt för att fira jul i en vecka).
    Intresserad av 6-sitsiga bilar. Någon som har förslag?

• Svar på tråden Bästa bilen för en familj på 5
  • Petronilla

Vi har en Seat Altea på fem personer och jag tycker att den är jätterymlig. Vi har tre barn 5, 3 och snart 1 år.

• Wallmo

Den såg trevlig ut. Jag vill inte ha något jättemonster till buss. Finns det inte en Honda som har tre + tre säten?

• Silversaga

Hej!

Jag kan rekommendera en Seat Alhambra...har haft en sådan och har varit super nöjd. Man sitter bra och högt där bak så är man åksjuk så är det inga problem att sitta även där. Den är lättkörd och inga som hälst broblem att parkera med eller så. En lagom stor bil som ser större ut en vad den känns när man kör den. Sedan kan man sätta stolarna nästan vart man vill i bilen. En toppen bil. Det ända är att de har problem med deras AC-anläggning vi har fått byta rör och även kompressorn en gång. Annars är det en super skön bil att köra.

• Wallmo

Seat verkar vara the s**t :o)

• mammaNena

vi har en mitsubishi Grandis. som du kallade ett monster till buss men den är inte stor att köra! vi har haft den i 2 år och jag kommer Aldrig göra mig av med den! jag har tom drömt mardrömmar om att jag blivit påkörd och att bilen blivit skrot älskar min bil! men det är nog lättast om du åker och provkör en. inte lätt i bil djungeln!

• Wallmo

Vi slet som djur för att hitta volvon! Förlåt om jag hetsar en hel arbetskår men bilsäljare är helt otroligt DÅLIGA! Jag är själv säljare och att få in en barnfamilj som säger att vi vill ha en ny, fullutrustad bil = Heaven. Vi kunde tänka oss i stort sett vilket märke som helst! Alla borde ha kastat sig över oss men vi fick mer eller mindre tjat oss till en bil :o)

Därför behöver vi lite tips och råd innan vi ger oss ut i djungeln....

• Wallmo

Hur är det att köpa och äga SEAT?

• Petronilla

Nu har jag det så bra att jag har SEATen på långlån, men jag tror att det var ok att köpa den här i sthlm, och det är bra service ochså här i sumpan!

Svar på tråden Bästa bilen för en familj på 5