Inlägg från: robinminson |Visa alla inlägg
  • robinminson

måste blåmärken utan gjort sig illa betyda leukemi?

Anonym (orolig) skrev 2011-02-02 02:23:09 följande:
    Jag har också en massa blå-lila märken på benen samtidigt har jag ont i muskler och leder sedan några månader och är orolig. Jag var på vc och tog lite prover i dag. Äter förnärvarande vitaminer för b12 brist och folsyra och även levaxin. Någon som har det som jag eller känner igen sig?

Anonym (orolig) skrev 2011-02-02 02:23:09 följande:
    Jag har också en massa blå-lila märken på benen samtidigt har jag ont i muskler och leder sedan några månader och är orolig. Jag var på vc och tog lite prover i dag. Äter förnärvarande vitaminer för b12 brist och folsyra och även levaxin. Någon som har det som jag eller känner igen sig?

Hej! Jag känner igen mig i det du skriver. Bara att jag inte äter levaxin. Äter b12, folsyra och järn. Hur går det för dig, fått reda på vaeföe du fick blåmärkem bara sådär? Jag har fått några på armen och låren och benen utan anledning. Kan inte komma på att jag har slagit mig.
  • robinminson
    Anonym (..) skrev 2013-03-18 12:02:44 följande:
    Det går att skilja ganska lätt på vanliga blåmärken och de som man får vid leukemi. Lägg upp en bild så kan jag hjälpa till att kolla.

Anonym (..) skrev 2013-03-18 12:02:44 följande:
    Det går att skilja ganska lätt på vanliga blåmärken och de som man får vid leukemi. Lägg upp en bild så kan jag hjälpa till att kolla.

Är det? Mina blåmärken är typ gulaktiga.. små, vissa har litelite blått/lila i sig.. har fått såna gula på armen, tre vid armbågen och ett på armen vid handleden nästab och kanske 3 på benet.. men alla är borta förutom ett gult på armen.. är så rädd för leukemi men togett vanligt blodprov för kanske 3 månader sedan och då såg allt bra ut..
Svar på tråden måste blåmärken utan gjort sig illa betyda leukemi?