• chr1

Badbyxa eller badblöja?

Badbyxa eller badblöja?

Vilket anser du vara det bästa alternativet för ditt barn då ni ska bada i badbassäng? Färdiga badblöjor eller de sk. badbyxorna?

• Svar på tråden Badbyxa eller badblöja?
  • chr1

"Jossebell" Tack! Går byxorna att tvätta efter badet eller...

• Amorella

Med badbljöja antar jag att du menar engångsvarianten? Vi köpte Imse Vimse badbyxor åt vår bebis. Blöjorna känns så klumpiga, medan badbyxorna sitter bra. Dessutom blir de ju billigare i längden än engångsvarianten. Observera att Imse Vimses badbyxor är rätt små i storleken! Vår baby väger 7,5 kg och storlek Medium (7-10 kg) sitter nästan lite väl tight på henne.

• kate79

Badblöjan. När sonen kissat i badbyxan och man skulle gå upp ur badet och hade honom stödd mot höften så pressades kisset ut längst mitt ben. Därför tycker jag blöjorna är att föredra.

• Amorella

Precis som vanliga badkläder! 30 grader (eller om det t.o.m. är 40 grader). Våra ligger längst ner i tvättkorgen just nu; orkar inte rota fram dem.

• siamesen

Blöja helt klart.

Sonen gar pa avttengympa en gang i veckan och blöjan har aldrig läckt (ta i trä)

Badbyxan däremot har stâllt till det nagra ganger

• Snorky

Vi har ett par aqua nappies, badbyxa de kan bajsa i alltså. Men egentligen så har Neo aldrig bajsat i vatten, o det är tydligen väldigt ovanligt. På vårt babysim har vissa bäbisar bomullstrosor o det går bra o ledarna tycker också det är helt okej. Jag föredrar dock badbyxor före badblöjor. Lindex har tydligen nån kopia på aqua nappiesarna till ett bra pris (60:- tror jag).

• CamillaJ

Min prins har badshorts på sej när han är i simhallen och badar,i dom är det små tighta byxor som är likosm plastiga så att det inte går igenom om han nu skulle bajsa. Men det är så att de stänger av den reflexen när dom kommer i vatten, eller de flesta iaf min prins bajsade på sej när vi badade hemme i badbaljan :)

Svar på tråden Badbyxa eller badblöja?