• Ghost

Vi med PCO & PCO-S som försöker bli gravid!

Hittade ingen tråd om oss som försöker bli gravid fast vi har PCO och PCO-S.

Här kan vi disskutera olika behandlingar i våra försök att bli gravid.

Välkommen hit alla tjejer med PCO och PCO-S i våran jakt på det hett efterlängtade {#lang_emotions_plus}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-07 21:05
    Här är vår BIM tråd :
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m51229672.html

• Svar på tråden Vi med PCO & PCO-S som försöker bli gravid!
  • Tvillingar11

Hej!

Jag är gärna med här. Jag har pcos och har försökt bli gravid sen december 08. Men det var inte förrän ungefär juni 09 som jag fick hjälp och det var pergotime. Jag åt enkel, dubbel och trippel men fick ingen ägglossning. Nu denna månad har jag tagit pergotime, gonal F och ovitrelle och inväntar BIM. Dock så vet jag inte om jag fått ägglossning, men hoppas det!

Jag känner mig inte gravid, så om det ej tagit sig så får jag vänta till efter jul.

Vilka behandlingar har du fått och har du barn, eller blir det förhoppningsvis första barnet?

• valkyrie

hej
    jag vet inte om jag har PCO/PCO-S men jag tror jag har det har väldigt många symtom. jag har försökt bli gravid i ett år. men det går inte så bra. jag har i stort sätt aldrig ÄL. och men mens kan försvinna i upp till 6 månader.

• Cecan

Hej!

Har väl inte fått fastställt att det är pco/pco-s som jag har men jag fick träffa en läkare som gjorde ett vul där man såg att jag hade blåsor på äggledarna, har oregelbunden mens vilket kanske fick dom att misstänka det. Har problem med acne och har alltid fått kämpa med vikten.

Vi har försökt i ett år att skaffa barn.

Vad har ni fått för hjälp i eran önskan om barn?

MVH/Cecan

• bollanmollan

har pco, åt pergotime 08 och fick en son december 08 nu försöker vi igen och hat ätit en trippeldos och hoppas på ägglossning i veckan.

• Cecan

Jag har fått provera som jag ska äta på grund av att jag har så oregelbunden mens, de tabletterna ska tydligen "lura" kroppen att få en normal menscykel tror jag och på sätt kanske också lyckas få ägglossning. Skulle bli kallad till bm i mars igen tror jag.

• Tvillingar11
    Cecan skrev 2009-12-23 08:50:48 följande:
    Jag har fått provera som jag ska äta på grund av att jag har så oregelbunden mens, de tabletterna ska tydligen "lura" kroppen att få en normal menscykel tror jag och på sätt kanske också lyckas få ägglossning. Skulle bli kallad till bm i mars igen tror jag.
    Har du bara fått provera? Jag åt också provera för fem månader sedan, men då fick jag komplettera med pergotime när mensen kom. Ska du ta de varje månad fram till mars? Hur länge har ni försökt?
  • Cecan

Vi har försökt i ett år nu. Jag skulle ta provera i tre månader(tio tabletter per cykel) äter min sista tablett i morgon för den här månaden.
    Sen skulle vi träffas igen och gå vidare. Jag har förstått här på fl att det är många som får pergo samtidigt konstigt att inte jag fick det....

• Liten blir stor

Jag har PCO och har ett barn på 8 månader.. har försökt nu sedan augusti att bli gravid igen, är på min 3:dje pergokur och hoppas på mirakel.. Just nu känns det ganska nattsvart. Jag hoppas och längtar varje dag..

• jessipessi

jag fick en dotter -06 o har pco nu har jag ätit trippel kur pergotime första försöket denna månaden o hoppas det har tagit sej...

Svar på tråden Vi med PCO & PCO-S som försöker bli gravid!