• Anonym

Ni som också har CSN.. snabba svar tack

Nu sitter jag här och är lite nervös. CSN är min enda inkomst (eller har ju bostadsbidrag och barnbidrag med) och jag skulle helst vilja betala räkningarna imorgon innan vi ska iväg och handla det sista innan julafton. Jag har nordea och det brukar alltid stå dagen innan när pengar som csn, bostadsbidrag och barnbidrag ska komma.
    Nu står det att bostadsbidraget ska komma inatt, men inte att CSN ska komma?

"Bostadsbidraget" kom upp vid 18:0o ungefär på nordea så CSN kanske kommer upp senare? På papprena står det att det ska betalas ut den 23:de. Men jag har tyvärr haft lite problem med csn.. att pengar inte kommit osv..

Lite nervös för att det inte ska komma några pengar nu?

• Svar på tråden Ni som också har CSN.. snabba svar tack
  • idiblon

Jag hade samma problem, men nu syns även csn, faktiskt. Så oavsett, så är jag ganska säker på att det kommer imorgon för dig också.

• stariz

Jag har också Nordea och på mig syns morgondagens inbetalning, hoppas att din också kommer.

• Pix Ladin

Jag får studielån och bidrag i morgon.

• Anonym

Det verkar som de är lite sena på att visa utbetalningar idag på internetbankerna. Mitt dröjde jättelänge. Har dock inte csn utan annat från försäkringskassan.

• B3b1s

Tycker det är konstigt att folk får csn-lån i december, för när jag hade csn-lån, då fick jag ingenting alls i december :S

• Anonym
    B3b1s skrev 2009-12-22 21:32:16 följande:
    Tycker det är konstigt att folk får csn-lån i december, för när jag hade csn-lån, då fick jag ingenting alls i december :S
    Jag fick alltid. Men så var jag skriven att kurserna jag läste slutade i början av januari. Kan bero på det. Även fast vi egentligen slutade i dec.
  • Anonym

Men åh nu blir jag skit nervös :S

CSN har kronglat en hel del för mig så man vet ju inte.. Fått ut en massa papper under det halvåret jag studerat om ändringar som jag inte ens gjort.. Så fått ringa dit tusen gånger tror jag.. Får väll ringa imorgon (igen för 1001 gången) och säga att mina pengar aldrig kom.. suck inget handlandes imorgon för min del verkar det som. Finns nog ingen som haft så mycket problem med dom som jag..

• Pix Ladin
    Vad gäller mig är det inte konstigt. Jag studerar även på julafton. Det har väl att göra med om man är ledig eller inte?
  • Hedebris
    varför är det konstigt? man har inget julllov, inte vi iaf
  • B3b1s
    Hedebris skrev 2009-12-22 21:35:15 följande:
    Inget jullov? Så du går tillbaka till pluggandet direkt efter julmiddagen?

Pix Ladin skrev 2009-12-22 21:34:44 följande:
    Vad gäller mig är det inte konstigt. Jag studerar även på julafton. Det har väl att göra med om man är ledig eller inte?
    Antagligen är det så... jag var tvungen å ta studielån när jag skulle gå ut 3an i gymnasiet, så de räknade hur länge man var i skolan under december och sen i januari så fick man mer pengar, för dom dagarna som jag egentligen borde ha fått i december.
  • Anonym
    Hedebris skrev 2009-12-22 21:35:15 följande:
    Jag har inte heller något jul lov Studerar distans och kommer få plugga jul och nyår också.. dock jag jag tänkte ändra lite i schemat och ta lov de två dagarna
  • Hedebris
    B3b1s skrev 2009-12-22 21:39:20 följande:
    Inget jullov? Så du går tillbaka till pluggandet direkt efter julmiddagen?Pix Ladin skrev 2009-12-22 21:34:44 följande:
    Antagligen är det så... jag var tvungen å ta studielån när jag skulle gå ut 3an i gymnasiet, så de räknade hur länge man var i skolan under december och sen i januari så fick man mer pengar, för dom dagarna som jag egentligen borde ha fått i december.
    nej, men jag har tre stycken hemtentor som ska skrivas medans lärana är hemma och göttar sig.

sen om jag väljer att göra de de andra dagarna och ta en dag ledigt t ex julafton så förstår jag inte varför du tycker att hela decembers csn ska bli indraget för det..
  • alvias78

Jag har också Nordea och har CSN... för mig så står det att det ska komma imorgon.

• Disela
    Men man pluggar ju i december. Vår kurs slutade idag.
  • stariz

Jag får inte fullt lån i december men jag får lån för den tid som jag pluggar. Jag har ju inte varit ledig hela december direkt. Inget konstigt med det.

Svar på tråden Ni som också har CSN.. snabba svar tack