• Skehamn2010

Hur hög IQ har du?

IQ står för Intelligenskvot (svenska) och mäter vår medfödda intelligens.

Nu vill jag veta vad har du för IQ. Om du vet så skriv gärna exakt annars får du gissa ungefär vart du ligger. Var seriös bara.

Det här ser jag som en kul grej. Men jag är samtidigt nyfiken hur hög IQ folk har.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-22 22:07
    Hoppsan det vart inte snyggt. Strunta i mellanprickarna. Jag får skylla på låg IQ :P

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur hög IQ har du?
  • hallencreutz89
    Krätchen skrev 2009-12-23 04:10:31 följande:
    Coolt. Om IQ är så pass högt...hmmm...var är alla entegenta inlägg då?
    Man kan ha hog iq utan o vara ett dugg vettig
  • Ett Liv
    hallencreutz89 skrev 2009-12-23 04:22:28 följande:
    Man kan ha hog iq utan o vara ett dugg vettig
    Ja, det står ju för två olika saker.
  • Rockangel01

Jag har ett rätt högt IQ..Är med i Mensa.

Och tråkigt nog så erkänner man det som nåt skumt.

• Ett Liv
    Rockangel01 skrev 2009-12-23 05:05:46 följande:
    Jag har ett rätt högt IQ..Är med i Mensa. Och tråkigt nog så erkänner man det som nåt skumt.
    Att du ör med i mensa eller att du har högt IQ?
  • april08mysan
    biologic skrev 2009-12-23 00:56:26 följande:
    Exakt! Jag tar aldrig upp min IQ om någon inte frågar specifikt. För det första ser jag ingen mening med det, för det andra så är det ett väldigt känsligt ämne som kan provocera andra. Att vi som har hög IQ oftast även har sociala svårigheter vet nog de flesta. Man kan t.ex. vara väldigt lillgammal som barn, vilket jag var, man kan bli uttråkad i skolan eftersom man inte får tillräckligt med utmaningar, man kan bli mobbad för att man är "pluggis" fast man egentligen inte pluggar så intensivt som alla tror, man tänker för snabbt så att vissa inte hänger med (frustrerande för båda parter), man kan vara väldigt introvert och tystlåten då man aktar sig för att säga fel saker och "överanalyserar" all social interaktion o.s.v... Men tvärtemot vad många tror så är det FÅ högintelligenta som har storhetsvansinne. Man har snarare dåligt självförtroende, eller så får man fruktansvärd prestationsångest då alla *förväntar* sig att man skall prestera högt.
    Tack, kunde inte sagt det bättre själv!
  • froppen

Jag är inte dummare än att jag skriver att mitt IQ ligger på över 130.

• Mental

Fick 118 när jag gjorde ett IQ test i skolan.
    Har både dyslexi och ganska grov dyskalkyli så de satte mig på en jävla massa logiktänkande tester (som jag fick höga resultat på, vilket även förvånade mig då jag alltid kännt mig sjukt dum.)
    Visade sig att jag ialla fall inte var en nöt, vilket var ganska skönt haha.
    Jag ser logik via formel, bilder och mönster.

Jag avundas de som kan matte dock, dessvärre brukar de flesta förkippa intelligens med mattematik och inte med folk som ser logik i mönster =(

• faffner

Över 130 - har någonstans mellan 128-132 enligt ett äkta IQ-test (mensa mm).

underligt att över 29% här på FL verkar ha fått samma resultat med tanke på att drygt 2% av befolkningen har en IQ över 130. Då vet vi vilka som hänger på FL då ;)

• froppen
    faffner skrev 2009-12-23 06:38:30 följande:
    Över 130 - har någonstans mellan 128-132 enligt ett äkta IQ-test (mensa mm). underligt att över 29% här på FL verkar ha fått samma resultat med tanke på att drygt 2% av befolkningen har en IQ över 130. Då vet vi vilka som hänger på FL då ;)
    De(VI) är väl inte dummare än att de(VI) kan skriva.......?;-P
    Eller hur?
Svar på tråden Hur hög IQ har du?