Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

Järfällatråden 8

Men hallå!!! e det denna vi ska använda nu då??

• Stora syster

Skönt att du e frisk igen Karin!

Här e alla krassliga, men huset e iaf städat, o snart allt annat fixat också! Så på det sättet var det ju bra att jag var tvungen att vabba idag...

• Stora syster

God jul alla kära trådare!!

Det blir nog jul i år också! Gjorde klart det sista igår, janson o drog fram alla dukar o tallrikar. Inte varje dag man dukar till 15 pers...

Nu har man en hel dag med mys framför sig! Det e redan proppat under granen...O snön ligger vit på taken! Bättre kan det fan inte va!!

Så; GOD JUL!!!!!!

• Stora syster

ojoj! Helt slut efter julafton... Men det var lyckat ändå! Men dete mat här till förbannelse! E lite deprimerad också, har ingen julstämning alls iår! Undrar vart den e ? Var så julsugen i november, men nu; inget!

Drömde om ljusblå hav, tänk thailand... Varmt o skönt i vattnet vard et också... Undrara om det e et tecken att man ska åka? Alex tjatar ju varje dag på thailand...

Får nog ta ett par extrapass om jags ak fortsätta drömma om hav...

hoppas alla hade bra julafton o e nöjda med sina klappar!

• Stora syster

Marina, jag lider verkligen med dig! Kan ni inte gå o sova alla sen då? Så du får lite sömn iaf?

Vi var hos svärisarna igår, trevligt o mer paket o massa mat. Nilo älskade leverlåpdan, helt galeet! Om nån här har finskt påbrå o vet vad det är, väldigt skum maträtt som typ ingen gillar... Han åt flera portioner den lilla finska pojken o farmor log med hela ansiktet.

idag ska jag betala räkningarna o sen se om vi kan testa pulkan Nilo fick igår. Sen e det jobb igen imorgon...

• Stora syster

Har inte kommit längre än till soptunnan idag, har ff pyamasbyxor på... Så det känns som att du varit hurtig idag LillaT!

e helt slut, la mig innan tio igår o sov som en stock till åtta imorse, men känner mig som att jag varit o festat ett par nätter... Kommer nog inte längre än såhär idag, har iaf fixat räkningarna, o faktiskt budgeterat lite inför nästa år, ska spara some n galning o så får mna väl se om det finns chans att dra iväg nånstans om typ tre månader...

• Stora syster

Oj LillaT, vi orkar inte laga nånting idag, blev laxmacka o lite annat gott från alla rester. Tur att man har barn som äter allt...

Elin, om jag var du skulle jag ha den vita granen inne o den gröna på balkongen!

Usch,, jag har verkligen gått in i en juldepression. Jag måste få ha nåt atts e fram emot, nu e julen över som jag fixat inför så länge, så nu känns det så himla tomt! Visst, jobba i all ära, men vad ska man göra med pengarna? Måste ju ha nåt att se fram emot o nåt att kämpa för. Jonta föreslog att jag skulle ha projekt bygga kontor åt honom, men jag vet inte jag;)...

• Stora syster

Nja, ett kök vill jag nog låna till... O ja, det var en smilgubbe efter det där om kontoret, det var ju ett skämt från karlns sida!! :)

Jag e ju sån att det känns trist att bara göra av med pengarna på vardagsgrejer, typ mat o annat som man eg kan snåla in på o sen gör a kul grejer för pengarna, men att det aldrig blir av. Får väl se vad gubben säger om en resa, han vill inte åka med alla barnen, vilket jag förstår, det e ju inte mkt semester om man åker m TRE ungar, varav en ettåring som måste passas...

Skulle kunna tänka mig att åka m de stora barnen, de e ju så stora nu att de klarar det mesta.. För då kan man åka på äventyr. Eller tvinga med J o då kan lillplutt åka med. OM man nu åker. NÅNSTANS. NÅNGÅNG...

Ja, det får bli mitt projekt. Men inte spanien eller grekland. Har sett alltför mkt av det. o det e för kallt där nu, burr.......

• Stora syster

hehe, Marina, vårat kök lär bli betydligt dyrare med tanke på att det e väggar som ska bort, nya golv, golvvärme, nya tak, nya fönster o säkert div nya ledningar o rör...O vi har inte ens börjat planera det än...

Kommer ju inte bli nån resa hela familjen iaf, Jonta vill inte åka nånstans. Så jag funtar på om man kan åka en vecka tio dar till andra sidan jorden? Nån som gjort? Hade ju tänkt ta ut föräldrapenning, då hade jag ju fått ledigt, men om inte jonta vill åka så tänker jag in te at med Nilo, o då kan jag inte kanske ta ledigt så länge

• Stora syster

Hola!
    Vill nån hänga på till Jakan o kolla rean? Jag ska lämna av Nilo innan ett till svärmor, sen jobbar jag. (Marina, kan ni inte komma till Jakan ist så kan vi fika där?)

Apropå resa, det lär inte bli nåt för mig, med el utan barn, för J ska va m o driva ett rel nytt företag, vilket kommer innebära att han jobbar sex dar i veckan, nästan bara kvällar. Samtidigt ska han försöka få igång sitt eget, o säga upp sig från tråkjobbet med försäkringarna...

Så jag lär bli ensam m barnen hela sommarhalvåret... hehe, får väl glassa i Görveln ist!! (o spara pengarna o åka jorden runt i höst, för det borde jag ju kunna ha som ultimatum va!?

Svar på tråden Järfällatråden 8