Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • flingansnö

GOd jul tjejer!!!

Här hemma har vi haft en lugn och skön julafton, till skillnad från Gs födelsedag som var kaos. Vi firar med mina svärföräldrar och min svägerska och det är skönt kravlöst! Men de gillade inte min vita gran.... och jag ska vara helt ärlig... den blev inte lika fin som jag trott..... lite polkagrisvarning...... Ska lägga in en bild i galleriet senare så får ni sgäa vad ni tycker!

Marina: Jo... jag upptäckte att man får spamvarning! *suck* men lite roligt ändå!

BT: jo visst syns det nu, kan fortfarande dölja det i stora "tält"kläder, men har jag lite vanliga tajta kläder så ser jag absolut gravid ut, mycket mer än jag gjorde denna vecka förra gågnen. Hur är det med din mage efter ÄD? Skönt att magsjukan gick över fort!

Tise: Jag vågar knappt titta på leila numera, hennes mat /godis är sååååååå gott och hon är såååå snygg! Jag är helt kär i henne!!!

Vi löste vårt julbak igår.... 15kr/hg för småkakor på coops bageri! Fixat p åett par minuter!

• flingansnö

Syster: Trist att du känner så! Själv stannar jag alla g¨ånger hemma framföra tt åka till Thailand, men vi är ju olika allihopa. Här hemma har vi också massa mat kvar, och tur är det för det blir en faaaaaaaaattig januari även iår.

DIsan: Skönt att ni hade det bra! Tänkte på dig och flickorna igår faktiskt och hoppades att ni hade det bra.

Vi tog bilen till Kista idag och tänkte gå och shoppa för våra presentkort, men chi fick vi, det var STÄNGT!!! Så nu är vi hemma och myser igen.

• flingansnö

Nu finns bild på granen i mitt galleri för alla som vill titta, kommentra gärna!

• flingansnö

Hej på er!

Vi är på landet, halkade oss fram i sakta mak på E4 i förmiddags.... det var lite läskigt faktiskt.... MEn vi kom fram i tid och har ätit ett jättegott julbord som mamma hade gjort. Syrran är här och är dryg som vanligt, och jag får påminna mig hela tiden om att jag dragit ett streck över det som varit.... men det är svårt.... men jag vet ju att den enda som mår dåligt över att jag är arg på henne är jag....

MArina: Stackars stackars dig.... önskar att jag kunde ge dig ngt mirakelpuder eller ngt som du kunde pudra över barnen så sov de sedan hela natten!

Karro: He he he roligt med lever!

LillaT: Hurtigt med prommis! Jag önskar att jag kunde promma också, men foglossningen är riktigt jobbig nu

Nu ska vi strax dricka glögg och fika och ikväll blir det bastu!

Kram på er!

• flingansnö

Just ja, granen är av plast, svärmor är allergisk så vi måste ha plast, och då tyckte jag att man lika gärna kan ha en vit, jag menar alla ser ju iallafalkl att det är plast...

tack för era kommentarer! Vi får se hur vi gör nästa år, om vi tar den stora gröna plasthistorien eller om vi tar den här lilla vita även nästa år, den har ju den klara fördelen att den är lite ball och att den är liten.

• flingansnö

Disan: hmmm, ja lite besviken är jag faktiskt på den, jag har längtat ända sedan januari när jag köpte den för att få sätta upp den och fixa den... och det blev lite polkagrisvarning på den... kanske ska satsa på en ny ljusslinga nästa år, en som inte är grön.... och kanske lite nya kulor, som inte är röda.... Men jag gillar den, gillar att den är ovanlig och att den liksom gör ett statement att jag inte vill ha julens alla krav på mig, jag vill fira jul på MINA villkor!

• flingansnö

syster: men ett bra projekt kan väl vara att spara till en resa? Man måste ju inte åka till Thailand, det finns ju massor av närmare och billigare ställen, grekland, spanien gran canaria för att bara nämna några.... Och Jonta kan väl fixa sitt kontor själv?!

• flingansnö

Disan och syster: Ha ha ha ha, jag misasde smilyn, men tycte att det lät okarakteristiskt (hur fan stavas det egentligen??) för Karro!

Maraja: oops.... tur att det inte blev några märken!

Vi har nyss kommit hem från landet och det är skönt att vara hemma, i morgon börjar stressen igen, ska lämna G hos farmor ocfarfar där han ska vara i tre dagar medan mange och jag jobbar. Men jag tror att det blir mina sista arbetsdagar denna grav, för jäklar vad ont jag har!!!

BT: Fick en karata citodon av pappa, vill du ha tillbaka dina nu?

Kram // Elin

• flingansnö

Disan: Jag har inte heller hittat ngt snygggt till nyår.... vill inte ha gamla kläder heller, men är ju inte direkt gjord av pengar...

Jag shoppade iallfall ett par mammabyxor till idag, blev glatt överaskad då jag bara behövde köpa L och inte XL

Har annars varit på jobbet idag, det var tungt, trots att vi bara hade 6 barn... jag pratade med min chef om våren och att jag inte kommer kunna jobba... sen pratade jag med mange som skrämde mig rejält med försäkringskassans hårdare tag... fan vad arg jag blir på folk som är sjukskrivna utan riktig anledning, som min syrra som var det när hon väntade ett av sina barn, hon hade såååååån foglossning sa hon och fick vara hemma, konstigt då att hon inte känner igen min smärta! Det förstör verkligen för oss som verkligen behöver vara sjukskrivna, tänk också på de som bränner ut sig, som får kämpa för att få hjälp, och hur ska man orka det när man är utbränd, bara för att det finns idioter (många dessutom) som tycker att utbrändhet är en bra diagnos, då får man vara hemma och pysla!!! GAHHHH!! Jag HATAR FUSKARE!!!

Oj, vad hårt det blev... jag är visst lite känslosam.... kan det ha med grav att göra kanske? Jag håller föresten på att läsa Brooke Shields bok om sin förlosningsdepression, och shit vad jag känner igen mig, jag var aldrig lika illa ute som hon, men det finns sååååå många likheter, skönt att läsa om faktikst för det är svårt att prata om.

Svar på tråden Järfällatråden 8