• Lilla

Järfällatråden 8

Jättebra att ni fixat trådar Flingan och Marina! Nu kör vi här.

Igår klädde vi granen och i morse i Iduns julstrumpa fanns både en pusselbit (till Pippipusslet) OCH en jättefin julgranskula. Hon blev så glad och sa "Är den bara min?". Nu har hon hängt den i granen.

• Lilla

Vi har haft en jättelyckad jul tillsammans med makens bror med familj samt föräldrar. Massa lek både ute och inne, mat, julklappar m.m. Idag är jag helt slut, precis som du stora syster. trots det blev det en del pulkaåkning på golfbanan innan lunch och nu har vi nyss provat Iduns nya Barbapapaspel. Jag kom sist!

Tise: lät verkligen gott!

• Lilla

Disan: spelet går ut på att samla cirklar med blommor och att lära sig former. Det stod från 4 år på spelet såg jag när vi spelat klart. Idun var lite för liten kände jag, men kul att hon fick spelet ändå (av kusinerna).

Usch, har haft huvudvärk hela dagen. Blä...

• Lilla

Flingan: kul idé med vit gran, men jag föredrar nog också en grön. Är det en plastgran eller en riktig som du gjort vit?

Marina: Stackars André som är sjuk... Krya på!

• Lilla

Det var ganska så kämpigt att promenera med vagn och Idun, men jag tänkte positivt: frisk luft, dagsljus och motion fick jag i alla fall. Bet lite i kinderna och nu är det skönt att vara inne igen. Ska nog äta en lussekatt, finns några kvar i frysen.

• Lilla

stora syster: känns bra att någon kan se mig som hurtig. Skönt att du fick sova länge i natt, men det låter som att du behöver vila ännu mer. Sköt om dig! Och lycka till med sparandet till resa!

• Lilla

Marina: gott med tacos! Jag ska precis sätta igång att laga en potatisgratäng.

• Lilla

Flingan: stackare som har sån foglossning... Äsch, behåll den vita granen. Det är ju DU!

stora syster: det blev ingen potatisgratäng för den gula löken var visst slut... och jag orkade inte åka och handla. Så istället blev det sill, lax och potatis. Får göra gratängen i morgon. Blev så sugen nu när jag inte kunde göra någon!

Svar på tråden Järfällatråden 8