Förstoppad!
Är så himla förstoppad att jag inte ens kan äta längre. Behöver tips på hur jag blir av med förstoppningen!
Är så himla förstoppad att jag inte ens kan äta längre. Behöver tips på hur jag blir av med förstoppningen!
katrinplommon, drick MYCKET, sockerfritt godis, I värsta fall, microlax
e du så pass förstoppad så du inte kan äta länge så är de dags att söka läkare .... eller så köper du micralax på apoteket o provar med de först.
du vet väl att om du går förstoppad för länge så kan tarmen trycka upp bajset så att du kräker upp din egen avföring...
uch stackars dej...
Om du äter järntabletter så kan de vara anledningen till att du är förstoppad, så ring till BM och säg att du slutar med dessa pga av förstoppning. Be samtidigt få hjälp med förstoppningen alt ring till gyn.
Behöver inte ha med järntabletter o göra. Är jättevanligt att man blir förstoppad när man är gravid, speciellt i början! =) LYCKA TILL! Vet själv hur jobbigt det där kan va!
Jag håller igång min mage med mogna päron, kiwi, salt lakrits, massor med bubbelvatten och i värsta fall något som heter "frukt o fibrer" och finns att köpa på hälsokosten.
Järntabletter KAN göra så man blir så förstoppad men de KAN också göra så att man får diarre istället.
Åt järntabletter med första barnet, blev så förstoppad att jag inte kunde äta, skita och mådde riktigt dåligt, slutade med järnet och fick Microlax av BM efter ett par dagar var det okej igen.
Det var mitt första symtom nu, tarmarna la av helt. Körde med lite linfrö, kiwi, inolaxol för att hålla igång magen och sen mycket vatten. Det släppte tillslut men magen är trög nu också, är i vecka 6 och äter inte järntabletter så i mitt fall är det nog "bara" hormonerna.
Men testa microlax och se om det hjälper, sen kan du köpa typ inolaxol eller liknande bulkmedel om det är så att tarmarna kanske är lite sega nu pga. graviditeten, det håller igång magen lite bättre och är helt ofarligt att ta.
Hoppas det blir bättre för dig snart, är ju så jobbigt när magen lägger av.