• MissMaryAnn

Men, kan magen synas redan i vecka 6?

Antingen så väntar jag tvillingar eller så är jag bara jedrans svullen.
    Kan magen synas redan nu?

Kan inte ha på mig vanliga byxor längre, knappt. Måste knäppa upp när jag sitter ner. (Någon som har mjukisbyxor till övers?)

• Svar på tråden Men, kan magen synas redan i vecka 6?
  • The Black Lady

Absolut inte!!

Det är tarmarna som sväller och det kommer försvinna......

• paloma84

Det är väl bajs.. Det är det i min mage iallafall! :)
    Är i v.10 nu tror jag och ingen Bebismage än, då livmodern har ju ej vuxit så högt upp än så att den kan synas.
    Däremot kan jag bara skita en gång per dag nu, allt går ju så jävla trögt i magen... Så på kvällen kan jag ju säga att magen är Enorm!

• MissMaryAnn

The Black Lady skrev 2009-12-23 10:56:20 följande:

Absolut inte!!Det är tarmarna som sväller och det kommer försvinna......
    Jag som nästan hade hoppats på tvillingar.
    Eller nej, nästan så jag vill överdriva och säga att jag är i vecka 15 eller nåt.. ;o)
  • Me o Mike

Det är vanligt att svälla upp. Jag har nån bild under starka bilder i galleriet. Kunde inte stänga byxor. Dock försvann aldrig min svullna mage, utan den bara växte och växte hela tiden.

• MissMaryAnn
    paloma84 skrev 2009-12-23 11:00:09 följande:
    Det är väl bajs.. Det är det i min mage iallafall! :)Är i v.10 nu tror jag och ingen Bebismage än, då livmodern har ju ej vuxit så högt upp än så att den kan synas.Däremot kan jag bara skita en gång per dag nu, allt går ju så jävla trögt i magen... Så på kvällen kan jag ju säga att magen är Enorm!
    Skiter du flera gånger per dag annars? ;o) Men jag håller med om att det är väldigt trögt här. När kommer livmodern så högt upp att den syns? *slår upp i FL's uppslagsverk*
  • IrenerI

Med 3:dje barnet så fick jag en bula innan jag ens testat +..(Plussade i v.5)
    De försvann aldrig utan övergick lite smidigt från svullen till "mage"

• MissMaryAnn

Me o Mike skrev 2009-12-23 11:04:19 följande:

Det är vanligt att svälla upp. Jag har nån bild under starka bilder i galleriet. Kunde inte stänga byxor. Dock försvann aldrig min svullna mage, utan den bara växte och växte hela tiden.
    Men vilka otroliga kindben du har! Du måste ställt upp som modell någongång?
    Och vilken enorm mage du hade det sista, DET såg ju ut som tvillingar.. =)
    Såg också magen i vecka 5-6. Skönt att någon mer såg ut som jag gör! =)
  • Me o Mike

hahaha.. Oj snacka om ot! Jo dom är rätt höga.. Och ja jag har jobbat som modell när jag var yngre..

Jo jag fick stor mage.. Rätt jobbigt var det.

MissMaryAnn skrev 2009-12-23 11:08:59 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-23 11:04:19 följande:
    Men vilka otroliga kindben du har! Du måste ställt upp som modell någongång?Och vilken enorm mage du hade det sista, DET såg ju ut som tvillingar.. =)Såg också magen i vecka 5-6. Skönt att någon mer såg ut som jag gör! =)
  • MissMaryAnn
    IrenerI skrev 2009-12-23 11:07:05 följande:
    Med 3:dje barnet så fick jag en bula innan jag ens testat +..(Plussade i v.5)De försvann aldrig utan övergick lite smidigt från svullen till "mage"
    Haha, fräckt. Ja, det hade sett knepigt ut att ha gasmage - försvinna - gravidmage. Hoppas min också övergår lite smidigt då.. =)
  • MissMaryAnn

Me o Mike skrev 2009-12-23 11:10:00 följande:

hahaha.. Oj snacka om ot! Jo dom är rätt höga.. Och ja jag har jobbat som modell när jag var yngre.. Jo jag fick stor mage.. Rätt jobbigt var det.
    Lite ot, men vad gör väl det. =)
    Tycker det är fint med stora magar, då syns det.
  • paloma84
    MissMaryAnn skrev 2009-12-23 11:04:59 följande:
    Skiter du flera gånger per dag annars? ;o) Men jag håller med om att det är väldigt trögt här. När kommer livmodern så högt upp att den syns? *slår upp i FL's uppslagsverk*
    Ja.. ha ha .. Visst kan jag skita flera gånger per dag annars :)
    Min lillebror säger att det är därför jag är så smal, jag skiter ju efter varje gång jag har ätit.. ha ha ha :D

Ja, har för mig att det är v.12-14 någon gång livmodern dyker upp ovan blygdbenet. Om jag ligger på rygg nu kan jag känna ett litet äpple eller nått..

Men förra graviditeten kom jag ihåg att jag var i v.16-17 kanske och kände "Shit, här är ju magen/bebisen/livmodern" och då var den strax under naveln.
  • Me o Mike

Jo det är rätt fint med magen, men jag menar att det är jobbigt att få så stor mage på en gnång. Man blir ju rätt less.. Man har ju ändå stor mage i nästan 1 år..

MissMaryAnn skrev 2009-12-23 11:11:02 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-23 11:10:00 följande:
    Lite ot, men vad gör väl det. =)Tycker det är fint med stora magar, då syns det.
Svar på tråden Men, kan magen synas redan i vecka 6?