• bollanmollan

om ni inte har fått ägg första omgången, pergo fråga

jag undrar om ni bara fått äta en omgång med tex 2 tabletter , och om det ej blivit ägg fått höja direkt eller provat en gång till med 2 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-23 16:50
    undrar oxå om ni fick ägg med andra omgången?

• Svar på tråden om ni inte har fått ägg första omgången, pergo fråga
  • challis777

jag fick dålig ägglossning med en pergo. Fick då två och det funkade bättre, men blodprovet visade ett värde på 20 nånting och eftersom man ska ha högre så fick jag prova med dubbeldos pergo + metformin. Om jag inte fått metformin hade jag fått testa trippel dos. Men jag blev gravid med dubbel dos och metformin.

• bollanmollan

testade du bara en gång med en tablett? jag är lite orolig då jag nu äter min första trippelkur och har inte fått ägglossning idag på dag 14, undrar om man ska äta en till kur för det kan fixa sig? fick ägglossning med 2 tabletter förra gången då jag blev gravid med det funkade inte n u.

• Tvillingar11

Jag åt först enkel kur- ingen ägglossning
    sedan dubbel kur- troligen ägglossning
    dubbelkur igen- ingen ägglossning
    trippel kur- ingen ägglossning

Därefter ansåg inte min läkare att det gynnade mig att fortsätta med samma behandling.

• bollanmollan

vad fick du göra då?

• Tvillingar11

Då var vi framme i december månad och jag fick spruta gonal F och ovitrelle och inväntar BIM nästa vecka. Men jag tror ej det gått så bra, så det blir nya tag efter nyår.

• bollanmollan

jag hoppas det har funkat för dig.

• Pirripirri

På enkelkur pergo med start 5:e cyke3ldagen ägglossade jag inte.
    Men med dubbelkur pergo med start 3:e cykeldagen har jag nu ägglossat tre månader i rad!

Hopp finns!

• bollanmollan

varför har man olika startdatum?

• Pirripirri

Förr i tiden var det vanligast att man rekommenderade tredje cykeldagen. Men min BM sa att man de senaste åren gått över till att rekommandera femte dagen. Men eftersom femte dagen och enkelkur inte fungerade på mig fick jag prova tredje dagen. Då tog jag visserligen en dubbelkur också, så jag vet inte vad det berodde på att jag ägglossade. Det kan ha varit pga dubbelkur eller pga vilken dag man startade.

• Sally86

Jag ska börja med Pergo nu i januari, hur vanligt är det att man får ägglossning av en kur?? Någon som vet?? Här inne verkar det som att många måste äta både dubbel o trippel innan det fungerar...så man kanske inte ska ha för höga förhoppningar??

• bollanmollan

jag fick inte ägglossning av en tablett men med två fick jag det och blev gravid direkt, nu efter sonen har fötts äter jag 3 st men vet inte om det funkar denna gång för gyn är på jullov så det blir nog en omgång till.

• bollanmollan

men en tablett funkar för många, håller tummarna.

Svar på tråden om ni inte har fått ägg första omgången, pergo fråga