• Dajo

Hur byter ni om?

En sak som jag har funderat över på sommaren, när man är ute och badar, är hur olika folk på badstranden byter om. Vissa är väldigt noga med att gömma sina privata delar under en handduk, ingenting får synas från något håll... de tittar sig nervöst omkring och byter om jättefort, troligtvis för säkerhets skull utifall att någon skulle ha röntgenblick och kunna se igenom handduken. Andra slänger helt enkelt av sig sina vanliga kläder och tar på dig badkläderna utan att verka bry sig överhuvudtaget...

Hur gör ni? Skäms ni för er kropp och måste täcka över den så att ingen råkar titta under de få sekunder som ombytet tar?

• Svar på tråden Hur byter ni om?
  • ElinOlsson

Jag brukar se till att ha kjol på mig. BH:n tar jag av under tröjan.

• enlitenbitkaka
    ElinOlsson skrev 2009-12-25 11:33:12 följande:
    Jag brukar se till att ha kjol på mig. BH:n tar jag av under tröjan.
    Det lät sjukt krångligt :D jag tar på bikinibehån över den vanliga sen knäpper jag helt enkelt av min behå - voila!
  • ElinOlsson
    enlitenbitkaka skrev 2009-12-25 11:37:14 följande:
    Det lät sjukt krångligt :D jag tar på bikinibehån över den vanliga sen knäpper jag helt enkelt av min behå - voila!
    Nära, brukar inte bry mig om att sätta på nån ny - ska ju bara till bilen och hem sen. Annars struntar jag i att ha tröja på och byter som vanligt.
  • Ord blind

Vill inte visa min nedre region, så om jag har ombyte med mig så virar jag en handduk runt. Mina tuttar får folk stå ut med ett par sekunder....

• janniahlholm

Jag slänger av mig överdelen och tar på min bikini, underdelen brukar jag ta på över mina trosor och sedan dra av trosorna "underifrån". Det funkar bra om man inte är jättekänslig, för lite brukar kunna synas om någon tittar då. :P

• Stargirl

Jag byter inte om på stranden. Jag har på mig min bikini nr jag går dit och samma bikini när jag går hem.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • KlasStures mamma

Om jag byter om på strande så har jag handduk om nedre halvan av kroppen men över delen bryr jag mig inte om att försöka dölja.

• frk Carlsson

på stranden byter jag om under handduk eller kjol och linne, jag bryr mig inte om ngn råkar få syn på ngn liten del dock men det är heller inget jag önskar.har flera ggr själv råkat få se mer än vad jag önskat av håriga arslen etc och betackar mig!

men det jag kan undra över är vuxna kvinnor som byter om under handduken och duschar med baddräkten på i omklädningsrum i t ex simhallen etc? hur tänkte de då? ser  oxå många småtjejer som gör så, kan tycka att det är hemskt att de känner att de måste skyla sig...

Tuva 060524 o Vilda 080422 ska få ett syskon! BF 100604!
  • Dr Mupp

Jag brukar ha kl'änning eller lång T-shirt. Tar av mig på under kroppen och drar på mig underdelen på badkläderna, sen är det bara att dra upp allt under tröja/kläning och hiva av sig den. Har fungerat utmärkt sen jag var tonåring.

• Dajo

Intressant att höra!

Ni som skriver att ni använder "skydd" för andras skull, förväntar ni er också att andra ska göra likadant för er skull? Eller har ni inget emot att andra byter om utan handduk eller liknande?

• världens bästa mamma
    Stargirl skrev 2009-12-25 13:32:50 följande:
    Jag byter inte om på stranden. Jag har på mig min bikini nr jag går dit och samma bikini när jag går hem.
    Samma här
  • amalie79

Jag byter om. Av med det gamla, på med det nya. Oftast har jag badkläderna på mig när jag kommer, under. Skyler mig sällan- tänker att det är väl ingenting man inte sett förut. Inte så att jag dansar omkring naken, men av, på.

Svar på tråden Hur byter ni om?