• tjej87

Berätta för mig om England!

Var utanför Birmingham ska ni bo?
    Jag har inga barn men pluggade i Coventry denna hösten så jag känner till det området lite iaf om du vill veta nått om det :)

• tjej87
    NinaMariaC skrev 2010-01-02 10:19:51 följande:
    linnea87a - Vi har länge tänkt på Solihull, men nu börjar vi ändra oss lite pga lägenhetspriserna där. Har märkt att det finns jättefina, stora lägenheter nån annanstans för samma pris som en "One bedroom" i Solihull.. Vi har även tänkt på Coventry som du nämnde men vet inte så mycket om stället. Är det lugnt där? Bra område? Lägenhetspriserna? :) Vi åker till England den 7/1 och utforskar lite samt då har vi en vecka på oss att hitta en lägenhet.
    Coventry är väl inte den roligaste staden som jag upplevde det men det var helt okej... Var inte inne där i centrum så mycket på kvällen men det verkade vara ganska lugnt de kvällar jag var där iaf. Alla affärer man behöver finns där iaf och bio, uteställen, restauranger osv. Det finns många studenter i stan och de flesta av dom bor i utkanten av staden i området som heter Earlsdon. Trevligt område och det finns många lägenheter att hyra där, inte alltför dyrt eftersom många studenter har råd att bo där. Jag har ingen koll på de exakta priserna för jag bodde på campus på University of Warwick.
    Jag kan tipsa om Royal Leamington Spa som är en väldigt mysig mindre stad strax söder om Coventry. Många fina gamla hus och lite exklusiv känsla då det är en gammal spa-ort. Dock kanske lägenheterna är lite dyrare här...
    Det verkar iaf vara ganska lätt att snabbt få en lägenhet så ni ska nog klara er på en vecka om ni inte har väldigt specifika krav.
Svar på tråden Berätta för mig om England!