• pandyb

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Jag hänger på!

Fick ett WiiFit PLUS julklapp och har lånat en bräda av mannens bror.

Har inte hunnit träna varje dag men det som jag har gjort verkar roligt!
    Vill gå ner ca 20 kilo (!) och började egentligen i slutet av november och höll på fram t till llucia (Åt då efter GI-metoden) och gick ner 3 kilo på 2,5 vecka. Gjorde sen ett uppehåll över julen och ska dra igång igen efter nyår! (Har nästan ätit upp mig de 3 kilona jag tappat!

Kommer köra med lite GI-inspirerat men främst tänka på att inte äta så mycket socker och onyttigheter, samt promenera och använda mitt "fit spel"

Är verkligen motiverad.... och tävlingsmänniska som jag är så passar Wii Fit mig perfekt :)

• pandyb

Målet här hemma är att träna minst 1h/dagen och utöver det även ut och promenera med barnvagnen.
    Men samtidigt så är det svårt för jag kan inte lägga beslag på TV:n hela kvällen... får försöka träna så mycket som möjligt på dagtid när lilleman sover....

• pandyb

Hur äter ni?
    Äter ni efter någon speciellt metod eller hur gör ni?

• pandyb

Hrä har det också blivit lite tjuvstart på träningen idag, trots att jag egengligen inte skulle börja förrän imorgon!
    Men det är ju så kul och jag passae på när Lilleman sov.
    Han med 35 minuter och var rejält svettig efter vissa övningar!

Ska se om det hinns mer imorgon!

• pandyb

Har blivit kasst med träning här idag... :(
    Har varit så mycket annat, ska bli skönt när mannen börjar jobba och jag och N är ensamma hemma, det blir lite mer "normalt" då!

Har dock ätit bra så det är alltid nåt och så har jag lite träningsvärk sen Wii Fit igår

• pandyb
    Chaplin skrev 2010-01-03 17:26:27 följande:
    Hej på er! Tänkte hoppa in här. Idag har jag köpt Sports Active och kört ett pass. Riktigt kul och riktigt svettigt! Har ingen balansbräda och tycker det är synd att man inte kan köpa dem separat, för det kan man väl inte eller...?
    Jag har egentligen bara Wii Fit PLUS, fick det i julklapp och sökte också runt efter en bräda. Hittade detta: shop.01media.com/info.asp
    Har dock inte beställt därifrån eftersom jag fick låna en bräda från min mans bror.
    Så jag kan inte rekomendera eller säga att dom är bra! Men den finns varje fall!
  • pandyb

Oj efter att ha slappat till mig lite så har jag idag verkligen tagit tag i min träning. tränade i 1½ timme och brännde enligt Wii 370 kalorier.
    (Om man vill bränna många kalorier så rekomenderar jag boxningen & cyklingen)

Är trött i benen!

Dessutom så har vi haft gäster x2 idag och jag fikade inte en endaste liten smula, trots att jag själv hade bakat :)

• pandyb
    linelullan skrev 2010-01-04 21:59:57 följande:
    Jag kommer också att köpa active personal trainer. Jag är inte alls less på Wii fit plus, men det kan vara kul med lite annan träning också. Jag har precis tränat i 40 min så jag känner mig nöjd idag. Jag har även beställt en stegräknare på jobbet som jag får i morgon så jag tänkte räkna steg också. Är det någon som vet hur många steg per dag som räknas som "normalt"?
    Vad har du köpt för stegräknare?

Jag har en Omron Walking Style II, och enligt instruktionerna till den så är det 10 000 "vanliga" steg samt 3000 aerobicsteg (Omron stegräknaren räknar de stegen som du anstränger dig lite mer än vanligt för sig) om du vill gå ner i vikt!
  • pandyb
    Vroooooom skrev 2010-01-06 15:38:40 följande:
    Imperialiss: Ja, det är himla konstigt och ganska så orättvist också Japp, det är hypothyreos jag har, en underfunktion av sköldkörteln. Det är riktigt svårt att inte ge upp ibland när inget händer trots att jag sköter både kost och träning men jag vill verkligen komma i form igen.
    Jag har också hypo, så jag känner igen vad du skriver... men denna gången skall det verkligen gå!

Jag pluggar med, till lärare för tidigare åldrar med inriktning mot förskolan. Men har just nu uppehåll eftersom jag är föräldraledig.
  • pandyb

En dags vila i veckan är nog bra för kroppen!

Jag brukar känna efter hur kroppen känns, om man har för mycket träningsväkr så mår kroppen bäst av att vila! Det är inte bra för musklerna annars har jag hört!

Idag ska jag nog ta det lite lugnt kanske bara spela lite tennis eller nåt!

• pandyb
    Ladyn skrev 2010-01-07 09:53:15 följande:
    Åh vilken toppentråd för mig, får jag oxå vara med? Har precis fått ett Wii och vill gå ner de sista graviditetskilona, men vilket träningsspel ska jag köpa? Vilket tycker ni är bäst? Moirae & Pandyb nu är vi 3 st Hypo i tråden som kan stötta varandra
    Ja det är en ganska vanlig sjukdom ändå!
    Jag har Wii Fit PLUS, och tycker att det är ett bra spel att börja med (är inte speciellt vältränad sen innan) men när jag tröttnar på det så tänker jag nog köpa det där Active spelet!
  • pandyb

VIktförlust sen den 2/1 (då jag startade på RIKTIGT) -1,7 kg
    Viktförlust sen den 26/12 (då jag mest bara testade min nya leksak: -2,7 kg

Hmm är det någon här inne som mäter sig?
    Tycker det är jättesvårt, får olika varje gång jag mäter, har ni nåt tips på hur ni gör så att det skall bli rät?

• pandyb
    Dixabilly skrev 2010-01-09 21:56:47 följande:
    Linelullan - Nej :( Slut överallt. Skickade ett bittert mail till siba och förväntar mig få active till det priset jag beställde för, när det väl kommer in igen. För har jag fått orderbekräftelse på 299 kr, sen 4 dagar efter ett mail att varan inte finns, då ska jag ju banne mig inte betala fullpris, så, det återstår att se! Gjorde btw Super hula hoop idag på 6 minuter istället för 3 minuter.. Ojojojoj... Aj, haha. Men nu ska jag göra 6 minutaren varje dag istället :D
    Jag gjorde också 6 minutaren förut idag.... shit vad jobbigt!
  • pandyb

oj här ären som får riktigt dåligt samvete när jag läser igenom tråden!
    Har varit riktigt usel med träning och mat denna veckan! Och det visade sig på vågen idag +0,5 kg sen i söndags...

Har svårt att hinna med träningen trots att jag är mammaledig, men den lille kräver sitt och på kvällarna är jag alldeles för trött +att jag då måste slåss med mannen om TV:n

Igår gjorde jag i varje fall ett träningsschema, vad jag ska göra varje dag så jag har nåt att utgå från....

Nu är det helg och då blir det alltid svårare! Skall dricka vin och iväg på på restaurang mm... men men jag gör så gott jag kan under helgen och så kör vi igång igen på måndag...då blir det en vecka utan fusk!

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?