Inlägg från: Imperialiss |Visa alla inlägg
  • Imperialiss

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Åh vad roligt att jag hittade den här tråden! Har suttit och googlat wii fit plus hela dagen idag.
    På måndag börjar jag med en LCD-kur och vill samtidigt börja träna något roligare än vanliga promenader.
    Har jättesvårt att ta mig ut på vintern då jag är livrädd för att halka (har en whiplashskada som gör mig sängliggande bara jag trampar lite snett typ, och inget körkort). Men är sååå sugen på att börja träna något som kan bli lite rutin så man verkligen gör det flera ggr i veckan utan att behöva ta sig någonstans.
    Och eftersom jag vet vad jag kan/inte kan göra för ryggen så kan man väl bara skippa de övningar som är alltför krävande.

Funkar wii fit plus verkligen som träningsform om man dels vill få en någorlunda allsidig träning, och dels tappa vikt?
    Jag är i och för sig totalt otränad så vad som helst skulle nog fungera som träning för mig {#lang_emotions_embarassed}
    Men då jag varken har själva konsollen eller någon balance board eller spel så vill jag inte slänga ut flera tusen på något som "bara" är roligt och som inte är till någon riktig nytta.

Ska läsa igenom hela tråden för att se vad ni alla skrivit om wii fit plus. Men jag tror ni kan räkna in mig i denna grupp (om man får vara med dvs? {#lang_emotions_smile}) i slutet av nästa vecka!

Duktiga ni är förresten som kämpar på!! {#lang_emotions_flower}

• Imperialiss
    Elisabeth84
    Åh TACK för ditt utförliga svar!! Det låter ju kalas. Jag hade tänkt köra på wii fit plus just för att ha något att träna så själva konsollen är mest ett måste :P Spelen som kommer med wiikonsollen är säkert roliga att spela om man är ett gäng så det kommer nog också att göras, men det är själva träningsdelen jag vill åt så jag får helt enkelt köpa allt på en o samma gång. Men det får det vara värt :D

Jag klarar av de flesta rörelser om jag gör dem "kontrollerat", då känner jag när det tar stopp så att säga. Är mest när jag råkar halka till, eller råkar vrida mig snett för snabbt, lyfta tungt osv som det kommer ont efter så jag tror wii fit plus kan funka superbra {#lang_emotions_smile}
    Och att det verkar så himla roligt är ju det allra största plusset!

Supertack för svaret! Återkommer när jag handlat på mig prylarna. Såg nyss att Wii fit plus med balance board'en inte finns på Elgiganten här i stan så antingen blir det att skicka efter eller ta sig till närmsta större stad.

Har du (eller någon annan härinne) någon idé om andra ställen än Elgiganten som kan tänkas ha?
  • Imperialiss

Vad roligt att några av er har bloggar. Man blir så mycket mer sporrad när man kan läsa om andra och att det faktiskt fungerar för dem :) Kul!

Jag skriver på här i tråden trots att jag inte införskaffat mitt Wii än haha. Hoppas det är okej.
    Jag o killen pratade om det idag och han tycker Wii är helt värdelöst ur spelsynpunkt (han har helt andra spelkrav än vi vanliga döda hehe) men trodde också det var en jättebra idé med Wiiträningen för mig och att min rygg säkert kan bli bättre av det så han tyckte absolut att vi skulle skaffa ett :)

Fanns varken konsoll eller bräda här i stan så det får väl beställas så tack för länkarna ni skrivit.

Men ni som har lite mera koll. Jag ska köpa Wii konsollen och wii fit plus med balance board. Finns det något annat som också är bra?
    Det här som heter något med Active, vad är det?
    Och så fanns det något som hette "nåt tjejnamn jag inte kommer ihåg" - 2010, också nåt träningsspel där det såg ut som en tränare som typ ledde ett träningsprogram. Någon som vet vad jag tänker på?

Vilka är bäst av alla dessa träningsspel om man vill ha konditionsträning och svettas?

• Imperialiss
    mammakalmar skrev 2010-01-03 17:17:22 följande:
    Du kanske menar Jillian Michels fitness challenge 2010, den är svår att få tag på här i sverige verkar det som har inte hittat något ställe som säljer den faktiskt.Ea sports active är träningsprogram med både styrketräning och konditionsträning, man får ett gummiband och en legstrap med när man köper programet. Man blir rejält svettig.Det finns olika träningsprogram man kan göra man kan även köra en 4veckor challenge där man tränar 2 dagar ledig 1 dag.Jag skulle vilja säga Ea sports active och Ea sports active more workouts ger mycket konditionsträning och man svettas en hel del. Mer än vad jag gör om jag kör Wii fit, har inte Wii fit plus så jag kan inte jämföra där.
    Jamen precis, det var det jag menade. Tack för svaret!! Är förvånad över att nån kunde förstå vilket jag menade efter min snurriga beskrivning haha :)

Ah okej, Ea sports active more workouts låter ju jättebra. Den här legstrap'en är det något man måste ha för att spelet ska fungera? Typ som balance board'en till wii fit plus.
    Har du någon aning om hur mycket det kostar ungefär?
  • Imperialiss

Här kommer jag med ytterligare en fråga! :)

Måste man ha Ea Sports Active för att kunna använda Ea sports active more workouts? Eller följer dom här bengrejerna med i more workouts också?
    Känns ju dumt att behöva köpa först sports active om det ändå är more workoutspelet man vill ha. Men det kanske man måste?

• Imperialiss

Wohoooo pojkvännen överraskade mig med en Wii-konsoll imorse, jippieee!!! Dom hade tydligen fått in i stan nu. Jag har världens snällaste kille ^^

Nu är det bara brädan och det där active sports och more workoutsspelen som fattas. Men det får skickas efter :) Borde gå på nån dag bara.
    Snart snart snart är jag med och tränar! {#lang_emotions_laughing}

Snacka om att jag har noll tålamod. Kom på i förrgår att jag ville träna med wii och hade inte en enda pryl. Nu har jag iaf själva konsollen och det är ju en förutsättning haha :P

• Imperialiss

Åhhhh nu kom min pojkvän igen, nu hade han hittat och köpt nåt som heter Ea active sports personal trainer. Jippieeeee igen. nu kan jag börja träna idag ju, tills jag får wii fit plus.
    Me so happy!! :D

Någon som testat det?

• Imperialiss

Nu känner jag mig farligt nära att bli tjatig. Men måste bara fråga en sak till.

På dessa active sports-spel har man ju en såndär bengrej där man ska lägga något. Men VAD är det man ska lägga där i?
    Till konsollen finns ju den här nunchuken eller vad den heter, men den ska man ju hålla i handen. Och det finns väl inget på andra änden på den att lägga i benfickan, eller?

Och till själva active sportsspelet följde det ju bara med ett benband och nå gummiband.
    Fan va kass jag känner mig på sånthär haha..

• Imperialiss
    mammakalmar skrev 2010-01-04 12:13:42 följande:
    Vilken underbar pojkvän du har. Jag tycker mycket om Ea sports active spelen eftersom man verkligen svettas och man känner att man tagit i får träningsvärk som ibland sitter i flera dagar.
    Tack! Ja han är så snäll mot mig. Usch jag skäms nästan när jag tar emot så fina presenter..
    Åh det låter perfekt, precis det jag är ute efter, vad kul :)
  • Imperialiss
    mammakalmar skrev 2010-01-04 13:18:26 följande:
    Nunchuken ska vara i den där legstrapen men inte hela tiden bara när man gör övningar för benen och springer, när man använder gummibandet eller boxar så ska man ha nunchuken i vänster hand.
    Ahh okej, tack för förklaringen, då är jag med :) Jag har nämligen sett på trailern för sports active att dom har en grej i legstrapen (som jag kallade benfickan haha) och en grej i handen och med en sladd emellan. Såg ut som dom var kopplade till varann.
    Jaja ska packa upp allt om nån timme och börja kolla så jag lär väl fatta då om inte annat :)

Elisabeth84
    Åh vad kul att du beställt spelet!! Jag tycker det ska bli superspännande att testa allt ikväll :) Ska kolla in trailern du länkade :) Beställde du det här vanliga sports active eller den med more workouts?
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?