Inlägg från: jessapessa |Visa alla inlägg
  • jessapessa

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Hallå!

Jag har följt tråden ett tag, men inte skrivit något..
    Jag sätter igång på måndag (ungarna har jullov en vecka till, så tid för träning finns inte denna veckan..)
    Vilket spel har ni? Jag har wii active.. men ingen bräda.
    Jag vill ha brädan, och gärna ett nytt träningsspel till, den här har inge cykling eller yoga som jag vill ha.
    Men vilka spel rekomenderar ni?
    På måndag, som sagt, då joinar jag er här inne i tråden på riktigt =D
    Har en BMI som ligger över 30, så jag har en hel del att gå ner... 
  • jessapessa
    Dixabilly skrev 2010-01-04 11:45:11 följande:
    jessapessa: Wii fit plus har cykling och yoga! Hopp, skulle egentligen plugga nu på morgonen meeeen, "råka" slå på mitt wii och har kört 35 minuter SVETT!! Super sula hoop, advanced på joggning och advanced på boxningen, pust! Känns skönt att ha gjort det såhär på morgonen. Hade gått upp 0.3 idag, men ja, det va tacos och ostbågar värt hahaha
    Aha, då vet jag =)
  • jessapessa
    linelullan skrev 2010-01-04 21:59:57 följande:
    Jag kommer också att köpa active personal trainer. Jag är inte alls less på Wii fit plus, men det kan vara kul med lite annan träning också. Jag har precis tränat i 40 min så jag känner mig nöjd idag. Jag har även beställt en stegräknare på jobbet som jag får i morgon så jag tänkte räkna steg också. Är det någon som vet hur många steg per dag som räknas som "normalt"?
    10 000 steg är normalt för en dag =)

Min stegräknare ligger i en låda  o dammar... :D Ska damma av den så fort  vi kommer in i rutiner här hemma, en vecka kvar på jullovet....
  • jessapessa
    MayaS skrev 2010-01-06 13:13:15 följande:
    Hur många i denna tråd pluggar egentligen? Jag själv pluggar sista året till Biomedicinsk analytiker... tar examen i juni och vill då vara slimmad och "snygg"...
    Jag hoppas på att börja plugga i mars.
    Vill avsluta min utbildning till barnskötare, hoppade av då det var dags att föda barn, sen dess har jag legat på latsidan med pluggandet...=)
  • jessapessa

Nu ansluter jag mej till Er!

Barnen började på dagis idag, efter jul-uppehållet, och det "firade" jag med att träna när lilleman sov (har tre barn =) )
    Jag använder mej av wii active, utan bräda.
    Vill ha brädan och annat spel, men det får vänta tills jag har råd.
    Startade en ny 30-dagars utmaning, så nu jäklar ska jag klara den...!
    En halvtimme blev det idag, 104 kcal borta.
  • jessapessa
    Dixabilly skrev 2010-01-12 10:44:47 följande:
    Hej, vad roligt att du hakar på :) Ja, bättre än ingenting! Det är ju bra träning! :) Själv hade jag gått ner -1,2 kg till dag, tacka fan för det efter all vikt uppgång haha! Fick leverans rapport från Siba idag, så nu väntar jag spänt på mitt paket med Ea sports active more workouts Här ska det brännas fett :D
    Än har jag inte gått ner något, men har ju bara tränat en gång =D
    Idag tog jag en paus från spelet, tog en rask promenad på 40 minuter istället.

Imorgon kör jag igen.
    Hur äter ni, ni som tränar med avsikt att gå ner i vikt?

Jag har 35kg som ska bort, och det skadar ju inte om smidigheten och flåset blir bättre...=)
  • jessapessa

Tack för tipsen om mat, skriver mina frågor om maten i mat-tråden sen =)

Har ni tränat idag?
    Jag har inte satt igång än, det blev en långpromenad imorse efter att jag lämnat på dagis, en timme gick jag med barnvagnen.

Nu har Wilmer ätit lunch, och ska nog sova om en timme, då ska jag träna en halvtimme med active tänkte jag =)
  • jessapessa
    Dixabilly skrev 2010-01-13 12:47:27 följande:
    Alicia05smamma: haha precis, så gör jag nu, väntar in more workouts :) Annaluskan: ah men eller hur hahaha! Bra att kika där när man bara har pizza i tankarna haha. jessapessa: nej jag har inte tränat ett dugg idag faktiskt, tar nog en promenad sen, har hemskt mycket att plugga inför min tenta på fredag, snark..
    Vad pluggar du?
    Det blev en promenad imorse, på 40 minuter, och så satte jag igång active, men hann bara med fyra övningar innan lilleman vaknade och var hysterisk...
    Bättre tag imorgon hoppas jag, fast då ska stora sonen vara ledig från förskolan- det är läkarbesök med honom imorgon.
  • jessapessa
    Dixabilly skrev 2010-01-13 14:57:10 följande:
    jessapessa - Jag läser till religionslärare (och sen geografi) för högstadiet (eller ja SO).. Sitter och läser in en tenta till fredag med nyreligiositet och religionssociologi! Långtråkigt men skönt när det är över :D
    Ah, spännande!
    Jag väntar på att få besked från Komvux, till en barnskötarutbildning i mars...
    Jag är så stolt över mej själv!
    Igår plockade sambon fram diverse chips och godis... jag tog ingenting!
    Jag vann helt enkelt mot sockret igårkväll!
  • jessapessa

Jag tänkte åka iväg och köpa balanceboard i helgen...
    Är det någon som vet skillnaden på original och inte?

Har hittat ett kanonpris nämligen, på en board som inte är original, och där får man även med en yoga/pilates-matta...

• jessapessa
    jessapessa skrev 2010-01-20 21:49:57 följande:
    Jag tänkte åka iväg och köpa balanceboard i helgen... Är det någon som vet skillnaden på original och inte? Har hittat ett kanonpris nämligen, på en board som inte är original, och där får man även med en yoga/pilates-matta...
    Ställer min undran igen... någon som vet?
  • jessapessa
    ming skrev 2010-01-22 20:57:38 följande:
    Jag gissar att den enda skillnaden är att original är dyrare.
    Hehe, ja det gissar jag nog också..
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?