• Vroooooom

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Jag hänger gärna på här om det är okej?
    Har haft Wii ett tag nu och försöker träna regelbundet. Har haft lite strul med benhinneinflammationer och därför har det blivit lite dåligt med träningen på sista tiden.
    Jag har båda EA active och så har jag båda Wii fit. Jag föredrar EA active eftersom att jag tycker det ger mer.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Vroooooom
    Annaluskan skrev 2010-01-04 19:49:54 följande:
    Kan någon beskriva Active Personal Trainer lite noggrannare för mig? Det jag främst vill veta är om det finns några hela pass av aerobics, step, boxercise eller vad det nu kan heta. Mitt Wii Fit är kul men det känns som att det är svårt att verkligen ta ut sig utan att det tar tre timmar framför tvn med allt klickande. Men jag vill veta vad som finns på det. Gärna jämföra med Fit.
    Nya EA active More workouts är helt överlägsen Fit, tycker jag. Jag använder i stort sett bara Wii Fit och Wii Fit plus när jag har tråkigt och vill leka lite.

Jag vet inte riktigt vad du menar med hela pass men det finns längre övningar av step och boxning och varvat med resten av övningarna ger det i alla fall mig en riktigt träning.
  • Vroooooom

Visst är det tråkigt när det inte händer något på vågen? Vi la om kosten här hemma för ganska så länge sen och det märks väldigt mycket på mannen. Han tappar regelbundet kilon utan problem, trots att han är slarvig och äter en del onyttigt under veckorna. Ibland har jag bara lust att ge upp men jag vägrar låta min hypo besegra mig.

• Vroooooom

Imperialiss: Ja, det är himla konstigt och ganska så orättvist också Japp, det är hypothyreos jag har, en underfunktion av sköldkörteln. Det är riktigt svårt att inte ge upp ibland när inget händer trots att jag sköter både kost och träning men jag vill verkligen komma i form igen.

• Vroooooom

tessum: Om jag inte helt missförstått så är det samma men bara med en annan tillverkare. Det är alltså inte Nintendo själva som gjort den.

• Vroooooom

Ni vet väl att ni kan göra egna träningsprogram i Active också?
    Det är så jag brukar göra när jag tränar två gånger om dagen. Jag vill kanske träna lite extra kondition den dagen och då gör jag ett träningsprogram med bara konditionsövningar.

Jag måste verkligen komma igång ordentligt med träningen nu. Jag är hela tiden så trött så jag orkar ingenting. Försöker hämta lite inspiration från er. Jag saknar ju träningsvärken.

• Vroooooom
    pandyb skrev 2010-01-06 22:36:11 följande:
    Jag har också hypo, så jag känner igen vad du skriver... men denna gången skall det verkligen gå! Jag pluggar med, till lärare för tidigare åldrar med inriktning mot förskolan. Men har just nu uppehåll eftersom jag är föräldraledig.
    Vad kul med en till med hypo här i tråden. Eller ja, kul är kanske inte rätt ord men du förstår säkert vad jag menar
    Vi får stötta varandra och inspireras av varandras framgångar.
  • Vroooooom
    Imperialiss skrev 2010-01-06 22:37:54 följande:
    Jag fattar inte hur man gör egna program? Kan jag tex välja att köra bara boxning i tjugo minuter? Förstår inte vart jag ska ställa in det isåfall? Gud så dum man känner sig!
    När du väljer "Workout on my own" så kommer du ju till en lång lista där du kan välja färdiga workouts. Det finns liksom två flikar med "Preset Workouts" och "Custom workout". Gå under "Custom workouts" och kolla där. Du borde fatta hur man gör på någon minut. Testa dig fram
  • Vroooooom
    Ladyn skrev 2010-01-07 09:53:15 följande:
    Åh vilken toppentråd för mig, får jag oxå vara med? Har precis fått ett Wii och vill gå ner de sista graviditetskilona, men vilket träningsspel ska jag köpa? Vilket tycker ni är bäst? Moirae & Pandyb nu är vi 3 st Hypo i tråden som kan stötta varandra
    Jag har Ea Active originalspelet och EA more workouts. Det är vida överlägset Wii fit även om Wii fit plus är aningen bättre än originalet.

Kul med en till hypo
  • Vroooooom

Jag ska snart ha mens och försöker att inte äta för mycket. Varje månad, precis innan mens, så blir jag helt galen i mat. Jag vill bara äta hela tiden, vilket såklart inte är bra för vikten.

Jag är lite orolig för en stor beställning choklad jag gjorde för ett tag sedan. Hittade nämligen en laktosfri mjölkchoklad på en sida och ville beställa. Problemet vara bara att man var tvungen att beställa för minst 150 kr så det blev 550 g choklad sammanlagt.
    Jag är galen i choklad så det kommer nog få bli så att maken får gömma den största delen av chokladen.

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?